Translate

Jumaat, 17 Julai 2009

Aku Cukup Marah Kat Blog Alhusseyn....

Memang aku cukup geram dengan blog Alhusseyn, bukan selalu tetapi kadang-kadang kalau tulisan dia tidak kena dengan selera aku. Memang kami satu parti, tapi aku cawangan kereta dia cawangan lembu. Cuma yang bagusnya bila di gabung jadi kereta lembu, sedap sikit dengar. Patutlah bila aku baca komen orang ramai dalam blog dia, kauw-kauw orang hentam dia. Padan muka dia, puas hati aku. Sebab itulah bila aku baca komen orang yang hentam dia aku hantar email kat orang tu, aku puji dia........ bagus......... tahniah........ kita sealiran, aku kata kat orang tu. Aku pun bukan kenal sangat dengan dia tu, berlagak aje lebih....... hampas tadak. Kamu baca lah apa yang dia tulis kat blog, ikut selera dia ajer. Bukannya pandai nak ambil hati pembaca, tapi pasal tak ada pilihan, terpaksa baca juga blog dia. Geram........ geram lah juga, nak buat macam mana. Nak dijadikan cerita, masa PRK Kuala Terengganu, aku baca lah blog dia. Dia kata akan ke Kuala Terengganu dengan group-group dia satu van. Kebetulannya aku memang nak pergi tapi tak ada member, pasal kat Ipoh aku memang tak kenal ramai orang. Jadi aku pun call lah dia dan buat temu janji dengannya. Kami jumpa kat balai raya Sungai Rokam, pejabat dia lah tu. Kebetulan kat situ ada Cikgu Khairul........ Cikgu Khairul, tak kan kamu tak kenal. Satu Malaysia kenal dia pasal muka dia masuk berita TV3 suku dan siap dalam akhbar lagi, pasal kes kat Kuala Kangsar. Bukan terkenal kerana apa tapi muka wanted polis cari. Aku panggil dia Cikgu Taliban, kalau dia baca mesti perasan. Kami pun bersembang lah pasal nak ke Kuala Terengganu, pergi dengan van buruk aku. Jadi adalah dua group. Group aku , Alhusseyn, Pahrul, BumiPerak dan En.Ahmad. Betul lah kata orang, tak kenal maka tak cinta. Bila kenal dia baru aku tahu macam mana perwatakannya. Rupanya memang dia seorang yang baik, perasan la tu. Tapi, tulisan hampas......... tak ada mutu langsung. Memang group-group dia baik-baik orangnya. Baik Cikgu Khairul(Taliban), Pahrul, En Ahmad dan beberapa orang lagi. Tak tahu lah dia ingat ke atau tidak lagi kat aku. Aku rasa-rasa lah, dia ingat lagi kat aku. Buat pengkritik dia yang kauw-kauw tu.............. sebenarnya beliau seorang yang komited dalam perjuangan Islam. Buka hendak memuji, tetapi itulah realitinya bila kita mengenalinya. Tulisan-tulisan yang beliau coretkan didalam blognya sebenarnya ialah untuk menyedarkan kita walaupun adakalanya tidak senada dengan kita. Ini hanyalah satu coretan tentang pengalaman saya bila berada ditempat yang jauh daripada tempat kelahiran saya. Semoga beliau terus dan terus menulis dan mengkritik dalam melaksanakan kewajipan beliau sebagai seorang pejuang dalam gerakan Islam(PAS). Dan tidak lupa buat Pahrul, Cikgu Khairul dan abangnya, Cik Mat dan orang-orang yang mengenali saya, dan terus menjadi sahabat di bumi yang tercinta ini. Salam berjuang buat mereka semua dan saudara-saudari, Muslimin dan muslimat dalam PAS. Semoga kita terus dan terus maju tanpa berundur walaupun berbagai-bagai halangan terpaksa kita tempuhi. Salam........................... berjuang.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular