Translate

Khamis, 27 Ogos 2009

MCA Sudah Mula Menampakkan Keretakkan...(Dah Pecaaaah dah)

Parti MCA telah mula menjadi kucar kacir sejak DS Ong Tee Keat menjadi Presiden MCA yang baru. Beliau yang bertimbalankan DS Chua Soi Lek, sememangnya tidak sebulu dalam banyak perkara. Tanpa memberikan apa-apa jawatan kepada timbalannya, ini menampakkan bertapa kuatnya permusuhan mereka.
MCA telah pun berpecah kepada tiga puak, satu puak Presiden dan satu lagi puak Timbanlan Presiden. Dan mungkin ada satu lagi puak yang tidak menyukai kedua-duanya, tetapi puak ketiga ini tidaklah berpengaruh besar.DS Ong Tee Keat telah menggunakan segala kuasa yang beliau miliki untuk menepikan Timbalannya. Yang akhirnya DS Chua Soi Lek telah di pecat oleh Majlis Presiden MCA diatas isu moral. pada jam 12 p.m. 26 Ogos 2009. (beberapa jam yang lepas) Kerana skandal seks beliau pada awal tahun lepas. Skandal seks tersebut telah dibawa oleh pengerusi MCA bahagian Simpang Renggam, Eng Cheng Guam. Walau pun skandal tersebut telah ditarik balik oleh Eng Cheng Guam, jawatan disiplin MCA tetap meneruskan perbicaraan tersebut. Kerana itulah semasa dalam perhimpunan pemilihan MCA, DS Ong Tee Keat membangkitkan isu moral pemimpin yang lebih tertumpu kepada DS Chua Soi Lek yang bertanding sebagai Timbalan Presiden.
Krisis dalaman MCA semakin parah. apabila Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Kuala Dimensi Sdn.Bhd., DS Tiong King Sing telah membangkitkan isu wang sebanyak RM 10 juta telah diberikan kepada DS Ong Tee Keak tetapi telah dinafikanya. Lalu DS Ong Tee Keak dan mengemukakan saman terhadap DS Tiong King Sing sebanyak RM 500 juta. Seronok juga menonton wayang gambar MCA ni. Ianya belaku setelah DS Ong Tee Keat sebagai Menteri Pengankutan. mengarahkan satu siasatan tentang penyelewengan yang belaku di PKFZ, yang telah ditimbulkan oleh pembangkang di Parlimen.Yang paling seronaknya ialah 6 bahagian MCA meminta jawatan Presiden di gantung. Makin teruk MCA............. DAP tunggu apa lagi ........... jolok...... jolok........... jangan tak jolok ............ pasal isu tengah panas ni............... bukan senang nak cari isu sebesar ini ........... kalau tak terlepas nanti. Kuala Dimensi Sdn.Bhd. adalah kontraktor siap guna projek PKFZ. Dan ditadbirkan oleh Lembaga Pelabuhan Klang. Pengerusi Lembaga Pelabuhan Klang (PKA), Datuk Lee Hwa Beng telah mengatakan pelbagai pihak membuat tuntutan yang tidak munasabah sebanyak RM 1.5 bilion. Beliau juga menyatakan bahawa lima pihak telah terlibat dalam kes PKFZ iaitu bekas Pengurus besar PKA, Datin O.C.Phang. Presiden dan ketua Pegawai Eksekutif Kuala Dimensi Sdn.Bhd., Datuk Seri Tiong King Ping, Arkitek BTA dan perunding kerja pembangunan PKFZ, Bernard Tan Seng Swee. Yang tidak ketinggalan ialah dua tiga orang pemimpin Umno. Kerana itulah DS Najib dan Timbalannya TS Muhyiddin hanya berdiam diri sahaja............. tetapi siapakah mereka yang makan besar itu ............ Isu PKFZ bukannya isu kecil............. kerana ia melibatkan hampir 12 bilion untuk keseluruhan projek tersebut ............... tetapi kenapa PM dan TPM hanya berdiam diri sahaja. Jika tiada angin............ tak kan pokok akan bergoyang............ melainkan............ ada yang mengoyangkannya ........... Najib ........... Najib ........... mana dia One Malaysia tu ............. atau pun kita tukar kepada ............. Wang Ma ............. lebih jelas lagi Wang Mama ............. nak jelas kan lagi ............ Wang Big Mama............ Yang ni memang cukup jelas.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular