Translate

Khamis, 18 Februari 2010

Satu Tindakkan Yang Bermaruah...


Beliau meletak jawatan dan lompat parti bukan berpakaian sebagai wakil rakyat, inilah baru dikatakan bermaruah dan ada harga diri. Jika beliau melompat parti sebagai wakil rakyat, itu dinamakan sebagai pengkhianat tanpa mengira daripada Barisan Nasional mahu pun Pakatan Rakyat.

Bekas Timbalan Menteri Persekutuan, Datuk Kalakau Untol hari ini mengumumkan peletakan jawatan beliau dalam syarikat-syarikat milik kerajaan (GLC) dan keanggotaan beliau dalam Barisan Nasional (BN).

Beliau mengumumkan pelepasan jawatan sebagai Pengerusi Superpanel (Sabah) Sdn. Bhd., sebuah subsidiari milik penuh Lembaga Pembangunan Perumahan Bandar (LPPB), serta sebagai ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Pembangunan Ekonomi Sabah (Sedco), di dalam satu sidang akhbar di sini.

Kalakau, 55, pernah berkhidmat sebagai Timbalan Menteri Buruh pada tahun 1986 hingga 1990 dan merupakan Ketua Pemuda Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO) negeri selama 12 tahun sejak 1985.

Dengan perletakan jawatan dan keanggotaan dalam BN tersebut, beliau juga mengumumkan keputusan untuk melibatkan diri dan menyokong dasar-dasar kumpulan pembangkang Pakatan Rakyat, seterusnya membantu mereka menyebarkan penjelasan ke seluruh negeri dalam usaha merakyatkan dasar Pakatan Rakyat untuk mendepani Pilihan Raya umum ke-13. – Bernama

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular