Translate

Ahad, 7 Mac 2010

Zul Kulim : PAS Reform Sesuai Bagi Beliau....

Poster dari Pendikargunung.blogspot

Akhirnya cita-cita Zul Kulim agar dipecat dari PKR berjaya, kerana itulah kehendaknya. Sepatutnya PKR menunggu sehingga selasa ini dengan tidak menukarkan ahli jawatan displin parti agar beliau keluar dengan sakit hati.

Melompat dengan dipecat mempunyai makna yang berlainan, disebabkan itulah Zul Kulim tetap bertahan agar beliau dipecat dan bukannya melompat seperti katak-katak yang lain. Begitu juga menyuruh beliau mengosongkan kerusi parlimen Kulim/Bandar Baharu umpama menyuruh MB 5-0 Perak membubarkan DUN Perak.

Apabila membaca tajuk Zul Kulim dipecat dari PKR, saya tidak membaca kenyataan akhbarnya kerana dah boleh agak skrip beliau yang akan berbeza sikit dengan kenyataan dari katak-katak yang lain. Isu pemecatan beliau akan menjadikan modal besar buat Umno yang sedang ketandusan isu.

Beliau mungkin tidak akan masuk Umno jika diukur dengan ideologinya yang lebih condong kepada PAS. Melainkan ada penjanjian yang istimewa daripada Umno untuknya. Sekiranya beliau ada selera dengan PAS, tempat beliau sesuai berada dalam PAS Reform yang berketuakan ajaran sesat.

Mungkin ada orang yang akan melenting dengan gelaran tersebut............ lantaklah. Jika menghina Isteri dan Sahabat Rasulullah tidak dipanggil sesat, apa yang patut kita panggil. Zul Kulim akan menjadikan Mahathir sebagai mentornya semasa beliau dipecat oleh Tuanku Abd Rahman.

Zul Kulim tidak akan diterima diatas pentas PAS seperti yang Mahathir terima kerana PAS bersama dengan PKR dan DAP. Hanya dipentas PPP dan Gerakan sahaja pilihan yang Zul Kulim ada selain dari Umno. Nak harap tuah badan sendiri, jangan haraplah kerana menang MP pun atas nama DSAI.

Percayalah....... PAS tidak kebulur dengan orang seperti Zul Kulim yang pasti akan ditolak peringkat cawangan jika beliau minta dicalonkan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular