Translate

Jumaat, 4 November 2011

Tak Habis-Habis Lagi Tentang Haji Najib Dan Hajjah Rosmah.




Tidak habis lagi cerita fasal Haji Najib.

Presiden Iran memang terkenal sebagai musuh utama Amerika Syarikat dan Israel laknatullah. Bukan sahaja dua buah negara ini mahu menjatuhkannya, malah negara-negara sekutu AS dan Israel juga mahu berbuat demikian. Pendek kata, jika ada peluang bermacam-macam cara akan dilakukan untuk menjatuhkannya.

Namun, biarpun berisiko tinggi diapa-apakan oleh musuhnya, Presiden Iran ini hanya menerima kawalan keselamatan minimum semasa menunaikan haji. Dalam satu gambar hajinya, hanya kelihatan seorang atau dua polis Saudi yang berada berhampirannya.

Itu Presiden Iran, orang yang banyak musuh di dunia ini. 

Apa hal pula dengan Najib yang sudah tentunya tidak bermusuh dengan AS atau Israel? Namun, apabila melihat puluhan pasukan keselamatan Saudi mengawalnya sambil berpegangan tangan, 1Malaysia (kecuali pencacai) berasa pelik dan hairan. Siapa yang mahu mencederakan Najib? Jika ada orang yang mendakwa Najib menunaikan haji umpama pergi ke medan perang, sudah tentu banyak orang bersetuju!

Hujah pencacai bahawa kawalan keselamatan itu hanyalah SOP (Standard of Procedure) Kerajaan Saudi, maka DCM bersetuju dengan hujah Pulak Dah! bahawa kawalan keselamatan itu boleh ditolak memandangkan PM Malaysia bukanlah orang berisiko tinggi untuk menerima ancaman. Tambahan pula, seperti yang saya katakan sebelum ini, setiap orang yang menunaikan haji memakai pakaian yang sama, melakukan amalan yang sama, malah syarat wajib sah ibadah itu juga sama tanpa mengira siapa orang itu atau darjat orang itu. Jadi, mengapa situasinya perlu sampai seperti yang ditunjukkan pada gambar?


P/s: Tahniah Haji Najib kerana berjaya mengalahkan Presiden Iran, pemimpin yang paling dibenci oleh dunia Barat! 

1 ulasan:

batu pelangi/BZ berkata...

Apa komen ularsemak UMNOYAHUDI dalam isu ini?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular