Translate

Isnin, 16 November 2009

4U2C :Jom Kita Buat Serangan Terhadap Puak-Puak BPN Pulak

Sebelum aku nak buat serangan terhadap blog BPN, ingin aku maklumkan yang Musafirlalu akan di pindahkan dari Klinik Pakar Muar ke Hospital Besar Sungai Buluh pada hari Jumaat ini, dibawah selian ketua pakar Hospital Sungai Buluh. Marilah kita doakan akan beliau sempat sembuh dan jika anda ingin menyumbang bolehlah salur melalui CIMB Islamic no. 0813-0000069-10-0.

Aku dengar SPRM bukan main laju buka kertas siasatan.............. walau pun ada yang protes dengan tindakkan tersebut................. bagi aku pula........... bagus juga buat siasatan................. siasat sebanyak mana nak buka kertas siasatan buka lah.................... sebenarnya ia adalah satu tindakkan pembersihan didalam PAS.............. agar tidak ada pemimpinnya buat onar.

Kita biarkan dulu JKKK, pemimpin bernafsu besar Umno.............. buat rasuah banyak-banyak. Insyaallah....... kalau ada rezeki Pakatan Rakyat dapat mandat dari rakyat pada PRU 13 nanti................. pastikan penjara kat Malaysia ada kosong.............. bukan apa, pasal ramai penghuni baru akan merasai bertapa nikmatnya duduk kat dalam................ makan tanggung beb............. tak payah fikir-fikir hal politik, harta yang kamu rompak dari rakyat................. pasal harta kamu tu aku boleh tolong jagakan.

Kita dedahkan apa yang telah mereka lakukan terhadap harta rakyat yang mereka kebas.............. banyak woooooi.............. kalau nak kira............. memang tak terkira............. macam Mahathir mengaku tidak tahu menahu yang Petronas telah keluar RM 2 billion untuk menyelamat syarikat anaknya. Apa pun jawapan yang beliau beri............. konon-konon beliau tak tahu menahu............ RM 2 billion beb.......... bukannya RM 2,500....... riuh satu dunia............... SPRM punya pandai................. siasat sampai mati.

Korek bagaimana duit Balkis............ dia orang guna pergi melancong kat Disneland............ Bekas MB boleh buar rumah agam bernilai puluh juta. Bekas MB bawa juta-juta.............. konon nak pergi melabur kat Australia............... pandai betul berniaga............. bawa balik untung juta-juta tanpa buat pengistihar pada kastam Australian.

MB Pahang buat rakyat terpaksa tanggung RM 60 juta lebih............. hasil kepakaran beliau dalam mengurus negeri. Apa pula cerita isu kampung buah pala hasil peninggalan BN. Kalau kat Terengganu lagi banyaklah kerja SPRM nanti.............. pasal seleweng duit ehsan.......... dan yang paling banyak tentang.......... runtuh............ runtuh........... runtuh............... semua projek runtuh............ Apa khabar Idris Jusuh kita.......... sihat ke.

Bagaimana pula tentang PKFZ............... yang semakin kurang kedengaran sekarang ini.............. SPRM.......... tidur ke........ kalau setakat Najib tubuh jawatan siasatan................. baik tak payah........... buat ngabih dulu rakyat lagi............ apa tidaknya jika terpaksa membayar gaji kepada para penyiasat yang kita dah tahu hasil siasatan mereka sebeluam siasatan dijalankan.

Memang Umno ni.............. dari zaman Mahathir.............. sampai ke era Najib................... tak habis-habis dengan rasuah............. Kalau kat India ada Taj Mahal................ kat Malaysia pun ada juga Taj.....bertapa cintanya Mahathir terhadap Hasmah............ maka terbinanya Menara Berkembar Pertronas dengan huruf "H" nya.

Kita lihat bagaimana kerakusan semasa era Mahathir memerintah apabila banyak projek-projek mega dibawa masuk, misalnya projek Bakun, KLIA, Proton City dan sebagainya. Ada yang menafsirkan jumlah projek tersebut bernilai RM 150 billion. Bagaikan tidak mencukupi, kemudian dirancang pula pembinaan jambatan darat dan lapangan terbang antarabangsa di Kedah. Walhal sudah ada tiga lapangan terbang yang berdekatan, iaitu di Langkawi, Alor Setar dan Pulau Pinang.

Begitu juga dengan cara pengendalian Bakun, seolah-olah hendak menyelamatkan Ting Pek Khing yang rapat dengan Mahathir. Dan wang Petronas digunakan untuk menyelamatkan Konsortium Perkapalan. Konsortium tersebut mengalami kerugian yang besar. Dan semua tahu siapa pemiliknya, kalau bukan anakandanya.

Lihat pulak dengan syarikat Renong, yang dikatakan mempunyai kapitalisme suku-sakat dengan golongan pemerintah. Untuk menyelamatkan Renong digunakan cara membeli saham. Masaalah syarikat Renong timbul apabila mengambil projek janakuasa di Filipina. Mereka diberi pinjaman sebanyak RM 800 juta. Pinjaman dilakukan ketika keadaan ekonomi Malaysia bergoncang.

Maka hutang mesti dibayar. Jalan penyelesaian dengan meminta bank-bank tempatan memberi pinjaman kepada syarikat tersebut. Pinjaman dibuat melebihi dengan apa yang disyaratkan undang-undang. Akhirnya undang-undang diketepikan untuk menyelamatkan kapitalisme suku-sakat.

Mana dia Parpukari dan hulubalang-hulubalang blog BPN untuk menyangkal dakwa ini................ jika BPN anak jantan tolong tangkis dakwaan ini............... ini baru sikit aku dedahkan............... ada banyak lagi untuk dijawab oleh barua-barua Umno.

Dicatat oleh greennpages

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular