Translate

Selasa, 6 Disember 2011

Laporan Polis Untuk Blogger Papagomo.


Seorang blogger, Amin Iskandar telah membuat laporan polis terhadap blogger Umno, Papagomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri bin Wan Deris hari ini.
(Amin Iskandar bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan polis terhadap Papagomo)
Laporan itu dibuat oleh Amin di Balai Polis  Jalan Travers petang ini.

"Wan Muhammad Azri bin Wan Deris dalam laman web beliau www.papagomo.com telah melakukan fitnah terhadap diri saya pada artikel beliau berjudul "AMIN ISKANDAR PENULIS THE MALAYSIAN INSIDER AKUI DICABUL ANWAR IBRAHIM," kata Amin dalam kenyataannya.
Ini bukan pertama kali penulis ini membuat fitnah dengan berselindung di belakang nama Papagomo tetapi sudah beberapa kali termasuk terhadap pemimpin PAS.

Moto perjuangan penulis yang dikatakan mendapat bayaran belasan ribu ringgit sebulan ini adalah DAP ANTI ISLAM, PAS ITU MELAYU dan UMNO ITU ISLAM.

Sekarang ini, sasaran Papagomo bukan lagi pemimpin PKR, DAP atau PAS tetapi anggota Parlimen Umno sendiri iaitu Bung Mokhtar Radin ekoran cadangan Bung agar Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil meletakkan jawatan.

Bung mencadangkan Shahrizat meletakkan jawatan ekoran skandal NFC yang melibatkan pinjaman mudah kerajaan RM250 juta yang dikatakan diselewengkan untuk lain-lain tujuan.

Papagomo bukannya menyerang Bung kerana kesilapan beliau tetapi kerana isteri beliau yang juga seorang artis Zizie Ezzete.
Menurut Amin, fitnah tulisan Papagomo terhadap beliau dipercayai dilakukan atas niat beliau mempertahankan Datuk Razali Ibrahim daripada penulisan dan kritikan beliau  terhadap Datuk Razali Ibrahim, Timbalan Menteri Belia dan Sukan pada tulisannya bertarikh 25hb November 2011 dalam Malaysian Insider.

"Tindakan membela Datuk Razali Ibrahim dengan cara membuat fitnah terhadap diri saya adalah satu tindakan yang tidak wajar dan seharusnya dilakukan dengan berhujah secara matang.

"Sebagai seorang penulis dan blogger yang menyokong kebebasan bersuara dan menyatakan pandangan, laporan polis ini dilakukan bukan bertujuan untuk menyekat kebebasan penulis blog untuk menulis, akan tetapi untuk mengekang budaya fitnah daripada terus menjadi amalan sesetengah pihak," katanya dalam tulisan itu.HarakahDaily

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular