Translate

Khamis, 20 Ogos 2009

Betulkah Muhyiddin Yassin Jual Tanah Kepada Singapura.

Apabila saya melayari Utusan Malaysia untuk artikel, ' Muhyidin nafi jual tanah kepada Singapura '. Apa yang saya dapat ialah.... "Maaf, tiada bahan untuk kategori dan tarikh yang anda minta.(no story)."
Maka tergaru-garulah tangan saya akan kepala saya....... kenapa ya....... tajuk ada....... berita tidak ada........... Pelik........ tapi........ ajaib. Kemudian......... rasa........ meloya pulak......... tengkuk ini......... kenapa ya......... rupa-rupanya............ baru saya ingat........... saya membaca........... utusan meloya. Wartawan Utusan Meloya hanya sempat menulis tajuk sahaja, sebelum sempat menulis lebih lanjut tentang pengakuan Muhyiddin yang menyatakan beliau tidak menjual tanah kepada Singapura, berita tersebut telah dipintas oleh orang-orang Muhyiddin. Memang agen-agen Muhyiddin begitu pantas dan cekap bekerja. mengalahkan FBI. Tapi yang menjadi kemusykilan saya, kenapa berita pengakuan tersebut dicantas. Apakah laporan majalah Asiaweek itu benar, tentang isu tanah yang sedang hangat diperkatakan ketika ini. Jika kenyataan Asiaweek yang disokong oleh syarikat daripada Singapura iaitu Stamford Holdings itu tidak benar, kenapa tidak saman majalah tersebut. Kenapa aktikel Utusan Meloya tersebut hanya tinggal tajuk sahaja. Apa yang sangat ditakuti oleh Muhyiddin, sekiranya beliau benar tentang isu tanah tersebut. Apa yang boleh saya katakan ialah beliau takut menyaman majalah tersebut kerana, sekiranya beliau menyaman majalah tersebut, mungkin banyak lagi rahsia beliau akan didedahkan semasa beliau menjadi Menteri Besar Johor selama satu penggal. Tun Dr. Mahathir mungkin mengetahui segala rahsia beliau, tetapi apakah beliau akan mendedahkan tentang perilaku ayam tambatan beliau. Dan yang pasti, mereka berdua saling perlu memerlukan antara satu sama lain. Tun Dr. Mahathir tidak akan mendedahkannya, kerana ia melibatkan jatuh bangun politik anakandanya, Datuk Mukriz Mahathir. Tun Dr. Mahathir sudah menjadi bisu, berkaitan dengan isu tanah di Johor. Hebat juga penangan anak Pak Yassin ini, kerana dapat mendiamkan pakar huru hara Umno. Tun Dr. Mahathir sudah menjadi seorang penikus yang sedang ketakutan, maka jatuh lah segala kemaluan yang ada pada pendekar Umno ini. Bolehlah kita menilai, siapa sebenarnya pengkhianat bangsa Melayu yang telah menjual tanah bangsanya sendiri kepada negara asing.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular