Translate

Selasa, 15 September 2009

Tahukah Anda Apa Yang Akan Berlaku Sekiranya BN Menjadi Pembangkang...........

Lima parti terbesar yang sekarang ini berada didalam Barisan Nasional, di Malaysia Barat yang diketuai oleh Umno(parti perkauman Melayu), MCA(parti perkauman Cina), MIC(parti perkauman India), Gerakan (parti campuran tetapi lebih kepada kaum Cina), PPP(parti campuran tetapi lebih kepada kaum India).

Apa yang boleh disimpulkan disini, parti-parti kompenon BN akan menjadi sebuah parti yang bersikap estrem jika mereka kalah dan menjadi pembangkang. Mungkin sekarang kita tidak nampak tentang sikap-sikap tersebut kerana mereka sekarang ini memegang tampuk pemerintahan kerajaan pusat.


Tembelang ini akan dapat kita saksikan sekiranya mereka kalah dalam pilihanraya yang adil. Apakah boleh berlaku di Malaysia, satu sejarah akan tercipta dengan satu pilihanraya yang bersih?.


Bagi pandangan saya......... ianya susah untuk berlaku tetapi tidak mustahil.
Kenapa saya menyatakan parti-parti tersebut akan menjadi estrem, kerana perjuangan dasar mereka adalah berpandukan kepada perjuangan perkauman yang bahaya.


Kita boleh melihat sedikit sebanyak apa yang berlaku kebelakangan ini apabila mereka tewas di 5 buah negeri. Mereka secara jelas tidak dapat menerima akan kekalahan yang mereka alami di dalam sistem  yang mereka sendiri ciptakan, iaitu demo-kasi ala BN.


Lihatlah cara perampasan yang amat memalukan di Perak. Mereka mengguna segala agensi-agensi kerajaan sesuka hati mereka.

Jika mereka tidak mendapat secara adil, maka mereka sanggup menggunakan secara kukubesi. Walaupun berjaya merampas Perak dengan cara yang betul-betul tidak demokratik. Mereka sanggup dipersedakan oleh dunia dengan tindakan mereka itu, mereka hanya memekakkan telinga mereka.



Mereka tetap bermegah dengan perbuatan mereka itu, semata-mata untuk menunjukkan kepada rakyat tentang tiada perkara yang dapat menghalang mereka untuk merampas kembali negeri-negeri yang jatuh ketangan Pakatan Rakyat.

Mereka mengira tindakan mereka itu untuk jangka masa yang panjang, tetapi perkiraan mereka itu silap. sedangkan rakyat hanya memerhati sahaja segala tindakkan mereka.


Mereka lupa akan kuasa yang ada pada rakyat. Kerana itu dalam tujuh  PRK di Malaysia Barat yang diadakan, semua tempat mereka kalah termasuk kubu kuat mereka sendiri berjaya dirampas. Itulah hukuman yang telah rakyat lakukan diatas segala sikap angkuh mereka itu.





















Mereka telah menunjukkan kepada rakyat tentang sikap sebenar mereka setelah kehilangan banyak negeri kepada Pakatan Rakyat.


Disitu kita dapat menilai betapa estremnya mereka dalam berpolitik, kerana bagi mereka "Matlamat Menghalalkan Cara".
Lihatlah apa yang mereka lakukan di Selangor, tidakkah tindakkan mereka itu terlalu estrem?.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Duit raya tak dapat... buruk-busuk Pak Lah ada la jugak duit Raya...

Agak-agak Mustahil tak BN jadi Pembangkang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular