Translate

Sabtu, 9 Januari 2010

Kalimah ALLAH : Siasat Parti Perkauman Yang Paling Menebal...

 
Satu perkara yang amat memalukan buat umat Islam apabila 3 buah gereja telah dibakar........... Walau pun siasat akan dilakukan......... ianya pasti tidak akan mengaitkan parti One Malaysia atau pun parti-parti politik yang lain.

Kerana kejahilan yang menguasai pemikiran parti One Malaysia............. rakyat di api-apikan agar bangun menentang keputusan mahkamah yang membenarkan penggunaan perkataan ALLAH pada akhbar Herald.............. walaupun ianya tetap dinafikan oleh parti One Malaysia tentang penglibatan mereka..

Tidak cukupkah orang-orang Melayu dipermainkan dalam mencari kepentingan politik perkauman yang menebal..............  Akidah orang Melayu sudah lama dipermainkan..............ditendang kesana kemari umpama bola.............. Selepas kemerdekaan.......... orang Melayu dihidangkan dengan 'Pil Perancang Keluarga'............... selepas itu dengan 'Politik Suku Agama Suku'............. kemudian 'Penerapan Nilai-Nilai Islam............. di sambung pula 'Islam Hadhari'........... dan yang terbaru 'One Malaysia'.

Apakah cukup RAKYAT DIDAHULUKAN diberi pembangunan untuk menutup mulut?.......... sedangkan pembangunan kerohanian dihalang............ malah mereka cuba sedaya upaya agar orang Melayu/Islam menjauhinya............ kerana mereka tahu............ jika umat Melayu/Islam mendekatkan diri dengan agama........... hayat parti perkauman yang menebal One Malaysia................ pasti lebih cepat berkubur........... kerana itu bantuan kepada sekolah agama rakyat (SAR) ditarik balik.

Bolehkah RAKYAT DIDAHULUKAN berbangga kerana agama ISLAM dijadikan agama rasmi negara?......... itu adalah gula-gula untuk orang Melayu di awal kemerdekaan............... kerana bagi parti perkauman............ orang Melayu telah diterapkan dengan............ 'Islam Itu Melayu, Melayu Itu Islam'............. jika bangsa lain lain memeluk Islam............. orang akan kata 'Masuk Melayu'............. itulah yang diajar oleh parti One Malaysia.............. baik Melayu, Cina India dan semua bangsa di Malaysia.

Jangan dikatakan dengan RAKYAT DIDAHULUKAN............ malah pemimpin parti One Malaysia pun masih berpemikiran begitu............... kerana kepentingan politik dan juga sikap gila kuasa............... mereka akan menghalalkan apa yang di haramkan.............. mengharamkan apa yang dihalalkan........... pada mereka, akidah di tong sampahkan............. inilah sebenarnya musuh-musuh Islam yang nyata dan tidak nyata.

Kerana itulah pihak polis patut menyiasat juga dari sudut politik........... walau pun rakyat sudah hilang kepercayaan kepada pihak polis.......... walau pun timbalan One Malaysia menafikan............ tentang penglibatan parti One Malaysia............ baik dari segi hasutan mahu pun demotrasi........... tetapi RAKYAT DIDAHULUKAN sudah lali........... dengan segala penipuan dari parti One Malaysia.

Walau pun One Malaysia pun mengutuk pembakaran gereja tersebut.............. apakah cukup dengan kenyataan tersebut............ tanpa mengambil kira siapa yang memperbesarkan isu............. kalimah ALLAH.
............ tidakkah satu perkara yang memelikkan............... hanya kerana kalimah ALLAH............. parti One Malaysia bangun untuk menjadi jaguh.............. konon-kononnya untuk membela Islam.

Bukankah parti One Malaysia yang paling kedepan............. dalam menghina ALLAH dan Rasulullah............ jika mengikut sejarah,
  • Siapakah yang mengatakan Rasulullah menyimpan janggut kerana ketika itu tiada pisau cukur?
  • Siapakah yang mengatakan 'kita mengambil ayat-ayat (Al-Quran) yang baik-baik sahaja'?
  • Siapakah yang kuat menghalang 'Hukum Hudud?
  • Siapakah yang mempermain-mainkan pemakaian tudung?
  • Siapakah yang mengatakan 'Politik Suku Agama Suku'?
  • Siapakah yang membunuh umat Islam didalam 'Peristiwa Memali' dan 'Lubuk Merbau'?
Walau pun peristiwa-peristiwa tersebut berlaku sebelum One Malaysia menjadi PM.......... ianya tetap berhubung kait  dengan One Malaysia............ kerana ia melibatkan parti One Malaysia............. Bila mengkritik One Malaysia............ bukan bermakna One Malaysia tidak melakukan jasa.............. ada bukannya tak ada............. tetapi banyakkah jasa yang One Malaysia lakukan?............ hanya RAKYAT DIDAHULUKAN yang akan menentukan............. tunggulah nanti di PRU 13........... Renung-renung dan fikir-fikirkanlah.

1 ulasan:

Ayid berkata...

Salam Sahabat,

Penarikan balek bantuan berkapita hingga kan SAR hampir pupus, dilakukan oleh UMNOngok.

Anak ana mula masuk SAR tahun pertama apabila bantuan di tarik balik. Alhamdullilah kita istiqamah dapat bertahan hingga Tamat Tkt 5(SPM) kini tunggu keputusan. Penderitaan yg di tanggungnya selama 5 tahun amat perit sukar untuk di lupakan sampai akhir hayat. Mereka terpaksa mengulangkaji di Surau selepas usrah dan kuliah, demi untuk menjimatkan elektrik digunakan di dalam Asrama.

UMNO langsung tidak menghargai ilmu agama dimana budak SAR dikenakan bayaran SPM sedangkan sekolah menengah biasa mereka tidak perlu membayar yuran peperiksaan PMR dan SPM. Bagaimana kita boleh melupakan dengan mudahnya perbuatan UMNO terhadap pelajar agama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular