Translate

Selasa, 26 Jun 2012

Apa Sebenarnya Kerja Polis....!!!!!!

Ketegangan berlaku dihadapan pejabat SUK antara penyokong Gabungan Profesional Tuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke  Negeri Kelantan (Royalti) atau singkatannya (R) dengan sekumpulan kecil samseng yang mengelarkan diri mereka Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) dan Tukar telah menyerang penyokong Royalti. 

Walau pun kedua-dua perhimpunan itu mendapat kebenaran pihak polis, pihak penentang Royalti telah melakukan provokasi kerana mereka mendapat perlindungan dari pihak polis. Kerana itulah mereka dengan berani menyerang penyokong Royalti jauh lebih ramai daripada para samseng yang menjadi pencacai kepada Umno.

Dalam isu ini, apa sebenarnya kerja yang perlu dilakukan oleh pihak polis yang dengan jelas menyebelahi penyokong Umno. Bukannya pihak polis tidak tahu, jika sesuatu perhimpunan disertai sama oleh para pencacai Umno seperti Perkasa atau Pakida pasti perkara yang tidak diingini akan berlaku disebabkan penyokong PAS atau PR jarang membalas provokasi yang dimulai oleh para pencacai ini. Adakala pihak segelintir anggota polis pun ikut serta untuk mengagalkan aktiviti dari pihak PAS dan PR.

Semua mengetahui bagaimana Umno yang disertai oleh pencacai upahan mereka, Perkasa, Pakida, MTRK dan yang sewaktu dengannya adalah pengkhianat sebenar kepada rakyat Kelantan demi menyambung hayat mereka yang semakin nazak. Desakan agar pendaratan minyak dan gas dilakukan diatas bumi Kelantan telah mendapat sokongan yang tidak berbelah bagi dari Sultan Kelantan, Kerabat Diraja, pegawai tinggi kerajaan negeri dan rakyat jelata.

Penyokong Royalti

Exco kerajaan Kelantan, Husam turut serta
Pencacai sedang menunggu duit kopi sebagai upah mereka.

Antara penyokong Royalti yang dikasari oleh pencacai umno.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular