Translate

Selasa, 9 Mac 2010

Parpukari Oh Parpukari



Sejak akhir-akhir INI, kita dapati PESALAH POLITIK WANG yang dimaksudkan smakin 'GALAK' mempromosikan DIRInya sendiri menerusi media seperti akhbar.. Malah, kalau dulu pandangan Timbalan Ketua Pemuda yang sering keluar media mewakili Pemuda UMNO, sekarang ini Datuk Razali dilihat semakin SENYAP pulak.. Dah kena 'SOUND' dengan PESALAH POLITIK WANG la tu pasal menonjol lebih-lebih kot? HE!HE!HE!

Hari ini dalam Utusan Malaysia, PESALAH POLITIK WANG ini mengatakan Pakatan pembangkang akan terus mengalami masalah dalaman jika Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim masih kekal sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat..

Atas apa DALIL yang membuatkan dia berpandangan sedemikian, kita pun TAK tahu.. Adakah PESALAH POLITIK WANG ini merasakan dia jauh LEBIH baik dan lebih 'BERSIH' berbanding Penasihat PKR? KAH!KAH!KAH!
 Klik sini

Kalau kita BACA dengan TELITI kenyataan PESALAH POLITIK WANG nih dalam pautan di atas, nampak sangat dia nak'PROVOKE' orang tapi masalahnya orang yang dia nak'PROVOKE' tuh pun akan GELAK guling-guling bila baca kenyataan dia tuh.. Nampak sangat tak reti 'COVER LINE', DANGKAL dan CETEK ilmu..
Pertama sekali, bukan URUSAN dia mahu pun UMNO untuk menentukan siapa Ketua Pembangkang.. Semuanya ada dalam peraturan Dewan Rakyat.. Biarlah mereka sendiri tentukan? Bukankah BN sendiri dah keluarkan kenyataan bahawa BN tidak ada KAITAN dengan kemelut yang melanda pembangkang ketika ini? Apa SEBAB malaun PESALAH POLITIK WANG nih nak menyibuk? Dah KEMARUK sangat nak jawatan MENTERI ke?

Seperti BIASA, kenyataan dia nih PASTI akan menikam balik BN atau UMNO.. Tambah pulak jika kenyataannya itu tergantung atau tak habis.. Mungkin malaun PESALAH POLITIK WANG nih sengaja berbuat demikian untuk menyusahkan UMNO agaknya.. Almaklumlah, setiap KALI dia buat kenyataan macam tuh, yang akan menJAWAB bagi pihaknya adalah pucuk pimpinan UMNO sendiri! HE!HE!HE!

Kenapa malaun PESALAH POLITIK WANG nih TIDAK pulak merasakan dia adalah PUNCA masalah DALAMAN dalam UMNO dan BN? Kenapa AGAKnya dia TIDAK merasakan bahawa kemerosotan UNDI terhadap UMNO dan BN dalam pilihanraya tahun 2008 lepas adalah disebabkan dia yang menjadi PUNCA?
 Klik sini

Adakah BN dan UMNO berpandangan bahawa mereka akan kembali meraih SOKONGAN rakyat jika malaun PESALAH POLITIK WANG ini diKEKALkan dalam UMNO? Cuba SEBUT satu aje perkara BAIK yang dia lakukan terhadap UMNO dan BN tanpa sebarang usaha untuk meraih PUBLISITI MURAHAN.. Ada?

PERSEPSI rakyat terhadap UMNO dan BN sebenarnya langsung TIDAK berubah pun selagi malaun PESALAH POLITIK WANG ni dibiarkan berMAHARAJALELA.. Semua maklum bagaimana CARA dia menang jawatan Ketua Pemuda UMNO..  

Bagaimana pencalonan UMNO peringkat Cawangan dan Bahagian menyaksikan malaun PESALAH POLITIK WANG ini berada dalam kedudkan TERCOROT berbanding PESAINGnya, tiba-tiba dengan sedikit 'MANIPULASI' semasa pemilihan di PWTC, terus dapat jadik Ketua Pemuda? Kalau tak, takkanlah dia diSABITkan bersalah dengan keSALAHan POLITIK WANG?
(Parpukari)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular