Translate

Isnin, 15 Mac 2010

Yen Yen Nafi Terbabit Rasuah Untuk Kempen Politik.

Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen menafikan tuduhan sebuah laman blog yang mendakwanya terbabit dengan rasuah RM2 juta yang sepatutnya digunakan untuk mempromosi produk pelancongan. 

Beliau berkata, satu laporan polis akan dibuat di Kuala Lumpur esok bagi membersihkan namanya dan sekali gus mengheret pihak yang tidak bertanggungjawab ke muka pengadilan.

"Saya menafikan dakwaan itu, ia fitnah untuk memburukkan nama saya dan keluarga. Saya akan mengarahkan peguam untuk mengambil tindakan lanjut," katanya selepas taklimat projek menaiktaraf sistem kereta api di sini, hari ini. Artikel di laman blog “New Kid On Blog” itu mendakwa Ng menggunakan kedudukan sebagai Menteri Pelancongan memberikan kontrak untuk mempromosi produk pelancongan kepada sebuah syarikat milik rakan baik anaknya. 

Selain itu, artikel tersebut turut mendakwa Ng mahu program kempen media pelancongan disegerakan untuk menggunakan wang terbabit bagi tujuan peribadi iaitu pemilihan MCA pada 28 Mac ini. 

Ng menjelaskan bahawa kontrak untuk program kempen media itu belum diputuskan untuk diberikan kepada mana-mana syarikat kerana ia masih dalam perbincangan. 

Sambil mengutuk tindakan tidak bertanggungjawab itu, Ng berkata, semua tuduhan terhadapnya di dalam blog itu adalah tidak benar dan akan mengarahkan peguam mengesan penulisnya. Sementara itu, beliau juga menafikan bahawa artikel itu dikeluarkan untuk menjatuhkannya sempena pemilihan parti pada penghujung Mac ini. 

"Tidak. Saya berasakan ia tiada kaitan dengan parti. Ia hanya untuk menjatuhkan nama baik saya dan keluarga. Saya serahkan perkara ini kepada pihak berkuasa," katanya. 

Ng berkata, beliau yakin ahli MCA tidak akan terpengaruh dengan fitnah yang disebarkan dalam blog itu kerana mereka bijak untuk menilai yang mana betul atau tidak. - Bernama
 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular