Translate

Isnin, 23 Mei 2011

Jika Ini Benar, Bagi Saya Ia Sungguh Menyedihkan Terhadap Insan Yang Melakukan Tanpa Mengharapkan Apa-Apa Imbuhan.



Top Ranking Online (TRO) adalah laman yang membuat carta ranking blog-blog yang terdapat di Malaysia. Laman tersebut cukup terkenal buat seketika sebelum ianya diserang virus dan tidak boleh diekses oleh pemiliknya. Sebelum diserang webmaster TRO sempat melahirkan dua lagi laman TRO 1 dan TRO 2 tetapi datanya yang ada pada TRO masih belum sempat dipindahkan kelaman terbaru beliau.

Setelah tidak dapat menghubungi beliau melalui handphone peribadinya, gua ke rumahnya tetapi sepi kerana gua tahu beliau sedang sakit kuat semasa lawatan gua 2-3 minggu yang lepas. Beliau ada memberitahu gua yang beliau mengidap penyakit misteri yang mana doktor pakar sendiri buntu terhadap penyakit yang beliau hadapi.

Mengikut beliau, doktor pakar hanya membekalkan beberapa jenis ubat tidur dan juga ubat penahan sakit. Beliau juga telah di nasihatkan oleh doktor pakar agar berehat selama 3 bulan dari melakukan apa-apa aktiviti terutama berkaitan komputer. Walau bagaimana pun beliau berjanji akan meneruskannya selepas beliau sihat, itu janji beliau kepada gua dan gua ada maklumkan kepada blogger Aku Dan Teksi.

Sebelum beliau jatuh sakit, beliau sempat melahirkan satu lagi laman TRO iaitu Top Ranking 100 untuk menampung data yang terlalu banyak. Antara individu yang banyak membantu beliau memulihkan kembali laman TRO ialah blogger Aku Dan Teksi. Jika tidak silap gua, beliau sempat melihat kembali laman yang telah dibaik pulih oleh blogger Aku Dan Teksi tetapi tidak sempat mengucapkan terima kasih terhadapnya kerana masalah kesihatan.

Mungkin blogger Joyiman lebih mengetahui tentang perkara ini. Apa pun jika benar gua ingin mengucapkan takziah terhadap keluarga beliau semoga tabah dalam menghadapi segala dugaan. Gua puji apa yang telah beliau lakukan untuk menceriakan dunia blogger tanpa memihak mana-mana parti politik. 

Walau pun beliau lakukan tanpa mengharapkan upah, masih ada yang berhati bucuk menuduh beliau mempunyai kepentingan dalam usahanya. Jika gua tak silap, blogger Musafirlalu ada menjawab tuduhan yang dilemparkan terhadap webmaster TRO dengan sokongan blogger Bersama Mazidul dan beberapa blogger yang lain. Marilah kita bersama-sama tanpa mengira ideologi untuk sedekahkan surah al-Fatihah untuk beliau...... Al-Fatihah. Jika ada yang sudi meringankan beban keluarga dan menghargai apa yang beliau lakukan, bolehlah melakukan sumbangan yang telah gua letak diatas kiri blog gua. Antara blog yang beliau lahirkan ialah..

P/S- TOLONG SEBARKAN KERANA BELIAU ADALAH RAKAN TERBAIK BLOGGER YANG KITA ADA. BELIAU SENTIASA MENGAMBIL BERAT TERHADAP BLOGGER TANPA PILIH KASIH ATAU MEMBURUKKAN ANDA SEMUA. BAGI BELIAU,KITALAH RAKANNYA WALAU APA PEGANGAN POLITIK KITA,  BELIAU MENYANJUNG TINGGI APA BLOGGER TELAH LAKUKAN UNTUK MENYEDARKAN RAKYAT

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular