Translate

Rabu, 2 September 2009

SPR Perlu Di Rombak......

Umum Mengetahui peranan SPR Dalam mencorak pilihan raya di Malaysia. Apakah perlu SPR dianggap masih lagi releven untuk mengetuai pilihan raya di Malaysia. Kredibiliti SPR telah lama tercemar kerana mengikut telunjuk Umno-Bn, yang lebih kepada budak suruhan Umno-Bn.
Apa sahaja yang dilakukan oleh SPR, tidak lagi dianggap sebagai sebuah badan yang betul-betul bebas. Apabila menyebut pengundi puaka, SPR tidak pernah menyatakan ianya wujub melainkan setelah isu tesebut dimainkan oleh pucuk tertinggi Umno baru mereka mengakuinya.
SPR adalah satu badan yang lebih mengampu daripada menjalankan tugas yang telah diamanahkan oleh rakyat. Merekalah yang menjadi hakim, juri dan pendakwaraya. Dan SPR adalah satu badan lebih Umno  knimyadaripada Umno. Mereka telah merogol, meliwat dan menyundalkan apa yang telah diberi amanah oleh orang ramai.
Sepatutnya SPR yang layak menjadi Speaker disetiap negeri, kerana speaker-speaker yang ada sekarang ini tidak menyandang jawatan tersebut. Hanya SPR sahaja yang layak menjalankan kerja-kerja tersebut. Bagi SPR, speaker yang ada sekarang ini tidak mahir untuk menjalankan jawatan tersebut.kawasan, jangan dapai kerana nila ititk, habis susu sebelanga,                    

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular