Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 14 November 2009

Blog 4U2C : Baka Kaab Kenapa Jahat Sangat Kamu Ni.

Adakala aku geram juga dengan puak-puak jenamaan Kaab ni............... apa pun sial dengan puak-puak celaka ni. Kalau dah orang nak taja.............. kamu peduli apa............ bukan pakai duit mak bapak kamu............... apa kau ingat hanya orang yang pegang cangkul denga pegang pukat saja yang jadi ahli PAS. Jenis baka Kaab ni............ kalau taja dia orang tak apa.......... taja nak pergi mana pun tak apa walau sumber tu haram............. apakah kamu ingat pemimpin PAS kebulur sangat ke dengan tajaan tu............. Bila puak Umno buat tajaan pergi melancung pakai duit rakyat seperti pergi kat Disneland Hong Kong............ ada orang bising. Aku dah kata............ jenis baka Kaab ni kalau tak pecah belahkan PAS............ memang tak senang hati,,,,,,,,,, selepas fitnah-fitnah yang mereka lemparkan dapat dikesan............. sekarang mereka serang pulak TGNA. Hoi.......... baka Kaab............ aku cabar kamu berdebat tentang apa saja isu yang kamu nak............... kita berhujah mesti ada bukti dan fakta.............. jangan pakai akal pemikiran yang ada kat kepala kepala lutut kamu tu. Kalau kamu berani........... bagi komen kat blog Musafirlalu. Ada satu isu yang aku baca dalam blog Musafirlalu tentang komen tanpa yang hentam tulisan Musifirlalu........... bila Musafirlalu jawab.......... semakin lagak yang tak ada nama hantar komen............. tapi apabila Musafirlalu ajak dia berhujah berpandukan fakta............... sampai hari ini sunyi sepi tak dengar lagi berita daripada dia................. batu hilang kut................. mungkin sedang cari kat mana batu tu jatuh. Bukan main lagaknya, dia cerita pada 1978 masa tu dia ambil SPM............ nak tunjuk yang dia dah besar lah tu............ Bila Musafirlalu kata pada tahun tersebut dia dah bersama-sama dengan PAS................ mungkin terkejut kut....... pasal dia ingat Musafirlalu budak mentah lagi dalam politik PAS. Aku bukan nak bela Musafirlalu............. yang aku geramnya pasal dia sekarang tengah sakit........... jadi aku terpaksa membela dia............ walau pun adakala aku dengan dia ada yang tak sependapat, dia tetap kawan aku........... pasal dia banyak bantu aku masa aku susah, bagi sokongan moral, sentiasa menghulur bantuan kewangan.............. apabila dia tahu aku dalam kesusahan............ beliau tak pernah minta dibalas walau pun dah beribu RM. Satu lagi dia juga mentor aku dalam politik........... banyak dia mengajar aku tentang putar belit politik............. sebenarnya dia tak kenal aku sebenarnya, apa yang dia tahu keluarga aku memang karat Umno............. tapi hampas Umno nak tolong......... dekat pilihan raya baru nampak muka............. sekarang ni pun ramai keluarga aku dah jadi orang PAS................. Mungkin dia tengok Musafirlalu tolong orang tak tengok bulu......................jadi untuk membalas jasanya, maka aku terpaksalah membela insan yang banyak membantu aku.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular