Translate

Isnin, 17 Januari 2011

Umno Kena Bertenang di Tenang Takut Fikiran Tidak Tenang.

http://www.harakahdaily.net/v2/images/stories/harakahdaily/person/tokoh2/normala2.jpg

Naib Ketua Dewan Muslimat Pas Johor, Normala Sudirman 38 tahun telah diumumkan sebagai calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat. Beliau juga telah meletakkan jawatannya sebagai guru untuk bergiat aktif dalam politik.Beliau juga merupakan Exco Pendidikan Dewan Muslimat PAS Pusat.

Ni apa hal pulak Umno marah-marah ni....... berTenang........ berTenang......... berTenang. baru diumumkan sebagai calon, Umno dah tak Tenang......... Sila baca petikan yang dari blog Laksamana Jebat......

CIKGU MALA, SEORANG GURU YANG SUDAH MAKAN HASIL DARI KERAJAAN BN BERBELAS TAHUN AKHIRNYA JADI CALON PEMBANGKANG KERAJAAN. BEGITULAH NASIB KERAJAAN BN YANG MEMELIHARA BUAYA TERSEPIT. AYAHNYA JUGA MENDAPAT FELCRA MEMBESARKAN CIKGU MALA HINGGA MENJADI GURU KECEWA KERANA ANAKNYA TIDAK MENDENGAR NASIHATNYA SUPAYA TIDAK BERTANDING PRK TENANG. MALANG BAGI CIKGU MALA KERANA TIADA CALON LAIN YANG BERMINAT UNTUK BERTANDING DI TENANG. JADILAH BELIAU KAMBING HITAM YANG TIDAK BERTANDUK TIDAK AKAN TENANG DI TENANG INI KERANA TENANG MILIK BN.

Ni apa ke citer ni.......... macam citer lawak pulak.......... makan hasil BN?. Bila masa pulak harta kerajaan jadi milik mak bapak BN.!!!!! .... Apa..... bela buaya tersempit ????. Memang Umno/BN lah yang menjadi buayanya....... atau dah jadi bapak segala naga.

Oh ya tak ya jugak........ memang harta kerajaan adalah milik mutlak Umno/BN.......... Kalau tak, takkanlah Yang Mulia Rosmah Mansor dah jadi sasau dan separuh gila  pasal banyak sangat RM dalam khazanah negara dan apatah lagi Najib yang pegang kuncinya.

Felcra pun dia punya........ Felcra banyak duit tunai......... kat mana ler........ beliau simpan RM 3 bilion yang beliau rembat............. Felcra banyak duit............ pasal itu Isa siRembat dilantik sebagai penjaga yang sah Felcra............ boleh le tolong tutup lubang-lubang yang telah dikoret oleh si anu.

Hello bro....... takkan nak diam aje bila belanja untuk Yang Mulia Rosmah Mansor beradu nilainya RM 100,000......... Itu baru beradu........ belum isi perutnya lagi,........ belum shooping lagi.......... belum cucuk muka dia lagi........ bayangkanlah sehari untuk Yang Mulia Rosmah Mansor beradu boleh bayar kat cikgu RM 500 seramai 200 orang atau gaji Cikgu Mala selama 30 bulan.

Inilah perangai pencacai Umno yang masih tak sedar-sedar kerana hari-hari kena kencing dek Yang Mulia Rosmah Mansor. Takkanlah tak boleh beza harta kerajaan dengan harta Umno........... kalau nak harap Umno bagi duit............ hampasssss !!!!!!!

Jangan kata nak bagi........... duit dalam poket kita pun Umno nak sapu......... hoiiiiii........ sedarlah sikit, cukai yang kerajaan kutip tiap-tiap tahun tu,......... siapa yang bayar............ apa???? orang Umno bayar !!!! jangan harap le.......... orang Umnolah yang paling liat nak bayar cukai.......... kalau boleh lima sen pun diorang tak nak bagi,

Hoiiiii........ dia makan bukannya hasil daripada BN la.......... bukannya duk goyang kaki aje......... Apa kena mengena dengan hasil kerajaan. BN sebagai pemegang amanah sahaja kerana menang pilihan raya. 

Apa hak Umno/BN untuk mempertikaikannya.......... parti apa yang beliau nak ikut, itu adalah hak beliau. Kalau betoi sangat nak jaga.............. nuuuuuuuhhhhhh,...... pergi tegur Yang Mulia Rosmah Mansor........ ada berani ka ?????

Dah lah perabihkan harta rakyat............ tak cukup dengan itu, ditubuhnya pulak Divisen First Lady Of Malaysia (FLOM) kat Jabatan Perdana Menteri dan siap dengan sekumpulan pembantu. Siapa yang bayar gaji diorang?......... Umno ka........ BN ka........ Najib ka atau Yang Mulia Rosmah Mansor.
Oleh itu buat penduduk Tenang......... berTenanglah dengan MeNenangkan Najib/ Rosmah and the gengs agar mereka dapat MeNenangkan diri yang tidak Tenang........ maka berilah undi tuan-tuan dan puan-puan kepada calon PAS yang setiasa Tenang dalam menghadapi suasana yang tidak meNenangkan kerana Umno sntiasa tidak Tenang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alahai bodoh nye ko ne..bt blog tah pape..btw bN menang kan..so tahniah bN..sayang bN..ko je yg pukimakcik..meroyan sorang2..hahahahhahahahahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular