Translate

Rabu, 16 September 2009

Agak-Agaklah Siapa Sebenarnya Dalang Di Sebalik Kekalutan Di Perak.

 
KEPUTUSAN mahkamah sudah mengesahkan siapa berkuasa di Perak. Perkenan Sultan tidak ada, tapi masih juga bertindak keras kepala. Peraturan mana yang mereka pakai. Bahasa apa lagi yang perlu digunakan supaya benar-benar faham.

Kami rakyat Perak, sudah bosan dengan politik yang berunsurkan keganasan. Tidak habis-habis melanggar undang-undang. Tidak sudah-sudah menimbulkan masalah dalam negeri yang kami cintai ini. Kami mahu hidup aman dan dapat melaksanakan ibadat puasa dengan aman tanpa keresahan tentang kestabilan negeri.

Janganlah isu sensitif di Selangor hendak dibawa dan dilepaskan dendam dan marah kepada kami di Perak, terutama untuk perhatian Sivakumar. Anda bukan lagi speaker DUN kami. Kalau anda rasa anda ada penyokong, BN juga ramai penyokong. Jadi jangan kerana sikap keras kepala anda, antara penyokong juga bermusuhan atau saling benci-membenci. Kami ingin mengekalkan suasana harmoni sedia ada dan kami sesama Islam dapat merayakan hari raya puasa ini dengan lebih meriah.

Kepada DAP, jika terus juga berdegil dengan perlakuan ini, anda sebenarnya tidak menghormati raja kami. Sejarah membuktikan kami rakyat Perak akan berbuat apa sahaja demi kedaulatan raja kami. Patuhilah rukun negara kedua jika anda adalah benar-benar rakyat Malaysia yang cintakan tanah air ini. Selama 52 tahun, belum ada lagi kumpulan yang berani mencabul prinsip-prinsip rukun negara. Tindakan anda sebenarnya membuatkan rakyat Malaysia yang cinta pada negaranya, amat benci dan marah.

Hentikanlah, kerana perbuatan ADUN-ADUN begini sebenarnya mencabuli semua lima prinsip rukun negara dan memang layak dikenakan lucut kerakyatan.
Ingatlah, kami mahu keamanan agar dapat beribadat sempurna di negeri kami, hidup dan mati kami kerana Allah untuk agama, bangsa dan negara.

PANTANG DICABAR
Bagan Serai, Perak

Ulasan Musafirlalu.............

Sungguh bersemangat 'Pantang Dicabar' dalam penulisan beliau tentang isu yang berlaku di Perak. Artikel ini saya kutip daripada blog Hamidah Osman, antara perancang utama yang mengusung Speaker Dun Perak, Sivakumar. Bagus juga tulisan ini berada didalam blog Hamidah Osman.

Hormatilah kepada rukun negara........... itulah antara yang ditujukan kepada Speaker Siva. Bagi saya untuk 'Pantang Dicabar'................ sebagai seorang yang mengaku Islam............ manakah yang lebih penting antara Rukun Negara dengan Rukum Iman........... Mungkin jawapan yang saya dapat daripada penyokong karat Parti Islam Umno ialah Rukun Negara.

Kerana itulah Parti Islam Umno dengan PAS................ Parti Islam Umno mereka berpegang dengan Rukum Negara.............. dan bagi PAS pula, mereka berpegang kepada Rukum Iman............ Jika tanya saya apakah yang terkandung didalam Rukum Negara................ jawapan ikhlas daripada saya ialah saya tidak tahu dan tidak ambil peduli............ ini tidak bermakna saya tidak mencintai nagara saya.

Bagi pendapat peribadi saya.............. Rukum Negara sendiri pun tidak tidak mampu untuk mencorakkan pemikiran pemimpin dan penyokong Parti Islam Umno............ Mereka sendiri pun tidak menghormati prinsip-prinsip yang ada dalam Rukum Negara ciptaan mereka sendiri............. apatah lagi untuk menghormati Rukum Iman.

Jika Parti Islam Umno betul-betul menghayati Rukum Negara............ pasti apa yang terjadi di Perak ini tidak akan berlaku. Kerana tidak mengendahkan Rukum ciptaan mereka sendirilah yang membuatkan mereka tidak dapat menerima hakikat............. yang mereka telah tewas di Perak................ Maka mereka mula melakukan kerja-kerja haram mereka dengan menggunakan pintu belakang.

Segala jentera dan agensi kerajaan diperkudakan dalam menghalalkan nafsu serakah mereka itu. Mereka membuatkan rakyat semakin menyampah kerana segala jentera digunakan............. Bagaikan semua itu kepunyaan emak bapak mereka............. Kerana mereka jugalah maka lahirlah orang-orang seperti 'Pantang Dicabar'.

Berpijaklah dibumi yang nyata............. siapakah sebenarnya yang memporak perandakan Negeri Perak.......... apabila perbuatan mereka tidak disenangi oleh rakyat maka mereka akan menunding jari kepada Pakatan Rakyat............. Pakatan Rakyat boleh menerima segala kekalahan............ tetapi biarlah secara anak jantan.............. bukannya seperti sekarang ini. Pakatan Rakyat bukannya bacul seperti Parti Islam Umno dan konco-konconya.

Mereka yang telah lama berada dipuncak kekuasaan............ tidak dapat menerima kekalahan............. maka mulalah mereka menggunakan cara yang biadap................. Bagi PAS, DAP dan PKR.............. kekalahan sudah menjadi asam garam berpolitik............... walaupun bukan secara anak jantan seperti Parti Islam Umno........... Tetapi parti Islam Umno dan konco-konconyalah yang tidak dapat menerimanya.

Lihatlah bagaimana mereka telah melacurkan undang-undang yang mereka sendiri yang menciptakannya. Kerana bagi mereka yang menganut ajaran 'Matlamat Menghalalkan Cara'.............. undang-undang boleh dilacurkankan selagi ia menguntungkan Parti Islam Umno.

Parti Islam Umno dan konco-konconya. Mereka meninggalkan undang-undang yang mereka ciptakan tanpa dilaksanakan. Apabila pihak berkuasa tempatan melihat ada ruang untuk melaksanakan undang-undang tersebut............. mereka akan menentang habis-habisan............ tanpa memikirkan apakah impak yang akan berlaku pada mayarakat.

Lihatlah apa yang berlaku, apabila Mahkamah Syariah Pahang menjatuhkan hukuman sebat............. siapakah yang menentangnya?. Tetapi............. siapakah yang membuat undang-undang tersebut?. Mereka yang mengubalkannya........... mereka juga yang bersungguh-sungguh menentangnya................. Fikirlah sendiri dengan akal yang waras............... apa jenis manusia yang patut kita gelarkan kepada mereka.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular