Translate

Isnin, 8 Mac 2010

Sistem Dajjal : Tenaga Ritual...Bah.10 (BahteraWawasan)

Kajian tersebut (khususnya subjek mengenai vortex) kemudian secara tidak langsung disokong pula olehUlf Leonhardt dan Paul Piwnicki dari Department of New Scientist di Royal Institute of Technology Sweden pada 2006 dengan penemuan mengenai blackhole tiruan yang mampu bertindak seperti terowong masa (terpulanglah jika anda selesa menyebut ia sebagai stargate, pintu dunia ghaib atau gerbang jin atau sebagainya).



Kita kutip juga pendapat Barbara Brennan mengenai gelombang tenaga yang terhasil daripada sistemChakra yang melibatkan penyatuan unsur tenaga chakra iaitu Human Energy Field (HEF) denganUniversal Energy Field (UEF) ketika manusia berkoordinasi atau melakukan kontak dengan persekitarannya. Koordinasi HEF itu pula menghasilkan tenaga yang disebut aura yang akan bercantum dengan UEF, manakala tekanan atau getaran tenaga itu pula akan menghasilkan ‘daya penolakan ke atas’ menyerupai vortex bukaan dan ‘daya tolakan ke bawah’ menghasilkan vortex tutup sepanjang proses koordinasi tubuh manusia dengan persekitarannya. (rujuk Tenaga Ritual Bahagian 2).



Kutip semula pendapat-pendapat tersebut untuk mencari pertalian dengan perkara ini. Kemudian kita cuba pula untuk meneroka mistik dengan bantuan kajian sains. Cuba temukan satu kesimpulan berpandukan hasil-hasil kajian tersebut. Ada satu unsur yang serupa dalam semua kajian yang telah disebutkan iaitu tenaga, dan unsur yang serupa itulah yang kita jadikan medium untuk melakukan hubung kait secara mistik.



Dalam konteks monumen ritual, kita sudah mengetahui bahawa binaan-binaan tertentu mampu menjana vortex untuk menghasilkan pintu alam ghaib. Maka di sini, kita akan cuba memahami maksud binaan-binaan tersebut dengan sedikit pendedahan mengenai sacred geometry secara kasar, bukan melakukan pengiraan secara terperinci. Kita akan cuba mendalami sacred calculations atau mystical calculations(kaedah kiraan mistik) dalam artikel-artikel akan datang, bergantung kepada kehendak sesuatu artikel, insya-Allah. Yahudi dan Satanis sangat mahir dalam matematik. Ia sedikit memeningkan bagi yang kurang mahir matematik.
Jachin dan Boaz

Binaan-binaan yang mempunyai unsur Masonic seperti tiang berkembar mirip Jachin dan Boazmempunyai variable atau pemboleh-ubah (istilah matematik) nisbah kiraan tertentu berpandukan model (hanya sekadar mengklasifikasikan ia sebagai model) dalam bentuk asal Jachin dan Boaz. Model asal ini pula kita boleh ambil daripada binaan-binaan monumen yang mempunyai sifat serupa dengan Jachin dan Boaz terutamanya binaan dalam tamadun-tamadun awal (hanya sekadar pendapat yang tidak disokong). Skala binaan itu dibesarkan atau dikecilkan mengikut nisbah-nisbah tertentu bagi membolehkan ia bertindak untuk memanipulasi tenaga yang berada disekelilingnya secara efektif atau berkesan.



Dalam tamadun Mesir, kita ambil contoh kuil-kuil firaun di mana tiang-tiang kuil tersebut menyerupaiJachin dan Boaz. Manakala kuil pula seperti sedia maklum, ia adalah tempat ritual firaun dijalankan. Maka, kaedah binaan tiang-tiang itu juga dibina berdasarkan keperluan ritual. Mohon maaf jika pendapat ini salah, tiang-tiang ini yang dibina hasil daripada pengaruh Greek dan Rom yang sampai di Mesir pada ketika tamadun awal menjadi model asas dalam konsep arkitektural Masonic yang kemudian dinamakan sebagai Jachin dan Boaz.
Kuil Horus dengan dua tiang di pintu gerbangnya




Lakaran Kuil Sulaiman yang akan dibina semula oleh
Yahudi juga ada Jachin dan Boaz








Tugu Freemason dengan Jachin dan Boaz








The Gate of the Nations yang dibina antara 486-465 SM di Persepolis, Iran








Unsur Jachin dan Boaz pada jambatan Pont du Gard yang
dibina pada 40-60M di Remoulins, France




Ia mungkin menjadi model asas setelah arkitek-arkitek Mason mengambilkira nisbah kiraan tiang-tiang di lokasi ritual firaun tersebut. Berdasarkan rekod-rekod sejarah, ritual firaun selalunya melibatkan upacara sihir, manakala kisah firaun derhaka dalam al-Quran menjelaskan mengenai amalan sihir semasa pemerintahan firaun. Maka, binaan tiang-tiang atau rumah-rumah ritual yang dibina semasa pemerintahan firaun juga sudah tentu dipengaruhi oleh nasihat-nasihat tukang sihir kepada firaun. Tukang sihir menjadi penasihat paling berpengaruh dalam setiap keputusan yang dibuat oleh firaun. Sudah tentu juga tukang-tukang sihir itu mempunyai pengetahuan untuk membina binaan yang menepati kehendak raja sihir iaitu syaitan. Syaitan pula sudah tentu memerintahkan tukang sihir untuk membina kuil dan tiang-tiang mengikut saiz tertentu. Maka jika bercakap mengenai saiz, sudah tentulah melibatkan kiraan. Kiraan geometrik itu pula mungkin direkodkan oleh Yahudi satanis yang mengamalkan sihir sejak zaman tamadun Mesir lagi, lalu diwarisi sehingga hari ini untuk terus membina binaan bercirikan Mason sehingga hari ini.


Bersambung

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular