Translate

Khamis, 18 April 2013

Rahsia Tan Sri Abu (Maju Holding) Kaya Raya. (Bhg 4)


Bekas PM Ah jib dan kuncu kuncu nya akan merasmikan Terminal Bersepadu Selatan, Bandar Tasik selatan 
TBS BTS. [Bandar Tasik Selatan]



Walhal TBS sudah lama siap dan beroperasi pada tahun 2011. Najib dan kuncu kuncu cuma care taker gov [kerajaan sementara], tapi buat perasmian. Lagi satu, TBS BTS adalah sebuah project gajah putih, konon nya meningkatkan dan memperbaiki sistem pengangkutan bas di malaysia, tapi berapa banyak bas yang ada kat sana?. 

Project ni sebenarnya time zaman Tun Mahathir lagi. Dan project ni dapat pada kroni Mahathir iaitu Maju Holding sdn bhd yang diketuai oleh taikun judi dan samseng Tan Sri Abu Sahid. 

Nilai project ni 570 juta, tapi cuma 350 juta diawardkan pada sub kontraktor ketika pembinaan iaitu LAL Engineering. Yang lain kena kebas oleh kroni. 

Kenapa TBS baru nak rasmi?

Sebab Tan Sri Abu Sahih ni tak ngam dengan Najib, dia sangat rapat dengan Mahathir dan Nazri Aziz. Nazri aziz banyak kali datang melawat semasa dalam proses pembinaan dan tan sri tak layan menteri atau timbalan menteri lain untuk melawat TBS project. 

Malah kedai kedai dalam TBS semuanya dimiliki oleh kroni Tan Sri Abu Sahid yang melibatkan anak sendiri, kaum kerabat. 

Rumah Tan Sri Abu Sahid terletak disebelah dan berhampiran dgn TBS BTS, menggunakan tapak tanah yang sepatutnya digunakan untuk kemajuan penduduk bandar Tasik Selatan. 



Ada satu, kawasan orang kaya, sebelah shell BTS dan Tekun. Shell, kawasan flat BTS dimiliki oleh Tan Sri Abu. Dulu ada kekecohan, orang ramai bangkit sebab Tan Sri Abu gunakan tapak tanah untuk buat banglo mewah, siap ada kandang kuda... maka Nong chik pun datang. [Rujuk part 3 disini] Nong chik bagi statement kat wartawan, kunta kinte kononnya akan robohkan pagar rumah Tan Sri Abu, (pagar 2 lapis) tapi rumah banglo tak roboh pun sampai ke hari ini. 

Lebuhraya Maju MEX jugak dimiliki oleh Tan Sri Abu, tapi kerajaan dah beli. Selamatkan Tan Sri Abu dan Maju Holdings. Tapi sebabkan Tan Sri Abu tak ngam dengan Najib, Maju Holding dah hampir jadi Bungkus Holding. 

Semua construction staff diberhentikan dan ada yang berhenti sukarela.  Sekarag Tan Sri Abu tengah cuba berbaik baik dan bagi sokongan pada Najib. Tu pasal gambar najib banner terpanpang di maju tower, jalan 
TAR. 

Kredit : KingofGoblok

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dulu pada tahun 80'an , Sahid ni ada kilang (besi ?)di Sg Besi..kawan aku ada kerja sana..selepas 3 tahun..kilang bungkus..

Tanpa Nama berkata...

wife dia skarang sebenarnya pilih kawan.. yang kenal wife dia masa belajar dulu taw perangai sebenar wife dia.. very high maintenance.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular