Translate

Isnin, 2 Mei 2011

Jasad As-Syahid Osama Di Semadikan Di Laut.

IMEJ yang diambil dari video Express TV menunjukkan mayat Osama Laden terbunuh dalam satu serangan yang diketuai tentera Amerika Syarikat, awal pagi tadi. 


Pegawai Amerika Syarikat (AS), berkata mayat Osama bin Laden sudah disemadikan di laut selepas pemimpin Al-Qaeda itu terbunuh dalam serangan yang diketuai AS di Pakistan, awal pagi tadi. 

Selepas serangan itu, pegawai berkenaan berkata, mayatnya akan diuruskan mengikut amalan dan tradisi Islam.
Katanya, amalan itu memerlukan mayat umat Islam ditanam dalam tempoh 24 jam dan usaha mencari negara yang sanggup menerima mayat Osama adalah sukar.
Berikutan itu, beliau berkata, AS membuat keputusan menyemadikannya di laut. 

Bagaimanapun, pegawai yang tidak mahu mendedahkan namanya, berkata lokasi Osama disemadikan tidak didedahkan. 



Polis tingkat kawalan di lokasi berkepentingan


 
PRESIDEN Amerika Syarikat (AS), Barack Obama membuat pengumuman kejayaan tentera negara itu membunuh pemimpin Al-Qaeda, Osama bin Laden di Rumah Putih, Washington hari ini.


Polis kini meningkatkan kawalan keselamatan di lokasi penting di seluruh negara sebagai langkah berjaga-jaga berikutan laporan kematian pemimpin kumpulan Al-Qaeda, Osama bin Laden. 

Penolong Pengarah Pengurusan (Perhubungan Awam) Bukit Aman, Asisten Komisioner Ramli Mohamed Yoosuf, berkata langkah itu bagi memastikan rakyat negara ini bebas daripada sebarang ancaman keselamatan yang mungkin timbul berikutan laporan tersebut.
"Pihak polis sudah pun meningkatkan lagi langkah-langkah keselamatan di kawasan berkepentingan dan sensitif," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.
Beliau diminta mengulas laporan bahawa kerajaan Amerika Syarikat (AS) kini meningkatkan kawalan dan langkah berjaga-jaga di kedutaannya di seluruh dunia berikutan kematian Osama. 

Presiden AS, Barack Obama dilaporkan berkata, bahawa Osama terbunuh dalam satu operasi oleh pihak keselamatan negara itu di Islamabad, Pakistan dan mayatnya kini berada di bawah kawalan mereka. 

Semoga Amerika llaknatullah dan sekutu-sekutunya termasuk para pemimpin negara umat Islam yang menyokong pembunuhan As-Syahid Osama Bin Laden akan dihancur oleh Allah s.w.t. Maka sudah tercapai akan cita-cita beliau menjadi syuhada dengan pintu-pintu syurga terbuka menyambut kedatangannya. Walau dimana sekali pun jasad beliau disemadikan, roh beliau tetap disambut oleh para-para malaikat yang memuji-muji beliau. Namamu busuk dihati para pemimpin Islam dan bukan Islam tetapi ia tetap harun bagi umat Islam.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

benar ke osama laden ni mati syahid ?? apakah osama benar2 suci dari dosa??

Tanpa Nama berkata...

Osama tidak lah suci dari dosa tapi mudah-mudahan Allah terima amalan kebaikannya dan ampuni dosa-dosanya dan semoga di sisi Allah dia syahid seperti yang selalu dia citakan.

Tanpa Nama berkata...

YA ALLAH,KAU BANTULAH PEJUANG2 AGAMU YG TELAH BERKORBAN NYAWA,HARTA,MASA,DAN KELUARGA DI JALAN MU..YA ALLAH TERIMALAH AMAL & PERJUANGAN (AS-SYAHID)SHEIKH ABDILLAH OSAMA BIN LADIN (RAH..AMIN YAA RABBAL ALAMIN....TAKBIR!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular