Translate

Khamis, 1 Mac 2012

Apa Sebenarnya Motif Dr Dzukefly Ahmad.

Nampaknya Dr Dzulkefly Ahmad, AJK PAS Pusat terlalu ghairah berpolitik sehinggakan sanggup menepikan dasar parti PAS kerana mengeluarkan kenyataan yang PAS boleh menerima seorang bukan Islam sebagai Timbalan Presiden PAS. Adakah kenyataan beliau itu lebih mendahului perjuangan PAS dari kepentingan diri sendiri. Beliau sepatutnya merujuk kepada dasar parti dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan yang boleh membuatkan akar umbi menjadi gelisah jika benar.

PAS adalah sebuah parti yang berlandaskan Islam dengan meletakkan Al-Quran dan Sunnah sebagai perlembagaan tertinggi parti. Parti PAS adalah milik umat Islam tanpa mengira apa bangsa seseorang itu kerana Islam bukan milik bangsa Melayu, Cina, India atau mana-mana bangsa pun. Kerana itulah sesiapa pun boleh menjawat jawatan tertinggi parti hatta sebagai Mursyidul Am PAS sekali pun jika seorang yang berpegang teguh kepada Islam.

Oleh itu, tidak timbul siapa Timbalan Presiden PAS melainkan ia seorang bukan Islam dan dengan itu bukan Islam tidak layak memegang 3 jawatan tertinggi didalam PAS. Bukan Islam mungkin boleh mengisi jawatan AJK PAS Pusat yang beliau pegang sekarang ini jika perlu. PAS Pusat patut memanggil Dr Dzulkefly berkaitan isu ini beliau jika benar itu adalah kenyataannya kerana ia boleh meresahkan akar umbi. 

Media pencacai ketika ini tiada hujah untuk menyerang PAS dan PR dan mereka akan mencari silap dengan menambahkan perisa kerana sokongan rakyat terhadap Umno/BN semakin merundum jatuh. Ini adalah kenyatan Dr Dzulkefly semasa program wacana di Shah Alam mengenai perpecahan sokongan dikalangan orang Melayu.Baca Sini

Cukuplah dengan apa yang ada sekarang dan jangan menambah-nambah perkara yang boleh mengelirukan kerana ketika ini PAS perlu bergerak untuk memperkukuhkan parti untuk pilihan raya umum yang semakin hampir. Bak kata perpatah, 'Telajak perahu boleh diundur, terlajak kata-kata habis binasa' dan janganlah bercakap tentang dasar jika perkara pokok pun masih belum selesai.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedih ... takut complete bungkus kedah dengan kelantan.Penang confirm DAP. dapat balik majority 2/3 . baru padan muka kita . lagi susah kan . kenyataan gila sebegini sebenarnya membuka ruang jalan kat gang tu .

hitch berkata...

baru tau ke berok2 PAS ni penjilat daPIGS....!cakap macam keling mabok...

Tanpa Nama berkata...

hancurkan parasit2 sebegini..manusia lupa diri ginila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular