Translate

Senarai Blog Saya

Jumaat, 15 Jun 2012

Betulkah DS Nizar Derhaka Atau Sultan Sultan Yang Tidak Faham.


Salam Ku Yem, kalau tak silap ana, hanya elaun sultan saja yang dikecualikan dari cukai pendapatan. Bilakah kali terakhir anta bayar tax? Duti kastam ratusan kereta dalam simpanan dah bayar ke (Part 24)? Harta pusaka kereta yang lebih 40 biji tu dah di faraid kan ke?

Sekadar mengingati sekali lagi, sudahkah anta selaku anak dan Ketua Agama Johor menjalankan amanah tuhan iaitu harta pusaka Almarhum antaranya 5 biji pesawat (klik) itu samada telah pun diberi pada waris yang lain atau belum?

Beb, kalau anta nak marah pada ana terpulanglah pada anta. Ana hanya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang blogger. Sekiranya anta tidak berpuas hati, anta berhak heret ana ke muka pengadilan sekiranya semua artikel ana tentang anta adalah palsu mahupun fitnah.


Nombor yang membawa tuah atau musibah?

Tumpang tanya saudara semua. Hak apa ek?
Buat demo tuntut pulau batu putih semula ada gak maknanya...haduyaii..


Takkan 30,000 jer yang hadir mewakili rakyat Johor yang setia? Kalau tak silap penduduk negeri Johor ada 3 juta lebih kan (klik)? PKR ngan PAS tak sayang sultan ke? UMNO kan paling kuat kat Johor! Kenapa korang tak join sekali?

30,000 atau 300,000 ni? Sampai hujung padang penuh. Fuiyooo..30,000 orangke?. Lebih ramai dari peserta demo BERSIH 3! Ooohh..mungkin campur bayang-bayang dengan semut kot! Atau mungkin kena minta Rais Yatim tolong kira balik. Tunggu jap ek, aku nak kira dulu.....


1,2,3,4,.....1000,........3,000 x 10..ha baru betul!

 30 bas x 40 orang = 1200 orang
50 bas x 40 orang = 2,000 orang
100 bas x 40 orang = 4,000 orang
700 bas x 40 orang = 28,000 orang
Dalam gambar ni tak sampai pun 50 bas bersamaan 2000 orang.
Kononnya kereta 800 biji x 5 orang = 4000 orang, 
Konon motor 1000 biji x 2 orang = 2000 orang, 
Jalan kaki 1000 orang 
Jumlah keseluruhan baru 9000 orang. 
Sinar harian pun agak-agak aar kalau nak tulis pun.
 Anggaran 10,000 orang dengan 30,000 jauh bezanya.


Kalau 9-6-2012 (klik) ana ada 10 soalan pada anak anta dan 4 soalan pada mufti anta (klik) tapi hari ini nak minta anta jawab secara jujur 5 soalan seperti dibawah

Kemana pergi duit RM 7, 352, 685.00?

RM 7, 352, 685.00 yang telah di amanahkan pada anta oleh syarikat Harapan Ramai Sdn Bhd untuk memajukan bayaran kepada pihak kerajaan negeri tetapi anta dikatakan telah menggunakan wang tersebut untuk kegunaan peribadi antaranya seperti berikut 

1. Benarkah anta membeli sebuah kereta dari Motocars Auto Group Ltd, 2701 E Sunshine Street, Springfield 65804 United State Of America berharga RM 446, 887,84 (USD 137, 503.95)?

2. Benarkah anta ada membeli barang kemas untuk isteri berjumlah RM 680, 000.00 (RHB Cek 393051)?

3. Benarkah anta ada bembeli jam dan di bayar kepada EPSON berjumlah RM 276, 318.90 (RHB Cek 393059)?

4. Benarkah anta ada membeli sebuah banglo lot di Nusajaya (Nusajaya Land Sdn Bhd) berjumlah RM 1, 000, 000.00 (RHB Cek 393959)?

5. Benarkah duit  baki-baki yang lain anta telah gunakan untuk kegunaan peribadi?

Cukuplah 5 soalan untuk artikel kali ini. Yang lain akan menyusul sekiranya anta sudi menjawab.

Syukran juga kerana anta sudi membaca dan bersabar semua artikel ana sejak 3-3-2012 (klik)
Sumber
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular