Translate

Jumaat, 30 Oktober 2009

Awang Selamat Yang Semakin Tidak Selamat..........

TINDAK-tanduk wakil rakyat pembangkang memulaukan persidangan Dewan Undangan Negeri Perak bagi meluluskan Bajet 2010 semalam dan sebaliknya mengatur ‘sidang’ sendiri semasa Dewan berhenti rehat adalah khabar malang bagi sistem demokrasi yang kita amalkan.

Mereka tidak menghormati sistem yang pernah memberi mereka mandat di Dewan yang sama.
Perbuatan tersebut amat jelas mendedahkan bahawa Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri pembangkang masih tidak dapat menerima kenyataan dan tidak berpijak di bumi nyata.
Kesemua 28 ADUN pembangkang itu sepatutnya memberi perhatian penuh terhadap bajet yang dibentangkan. Bagi Awang itu adalah tanggungjawab setiap wakil rakyat.

Ironinya, di luar Bangunan Perak Darul Ridzuan yang turut menempatkan DUN, orang ramai tidak lagi berdemonstrasi seperti dahulu. Ia bukti rakyat telah menerima realiti perubahan pemerintahan di Perak.(Awang Selamat)


Ulasan Musafirlalu..........

Awang Selamatlah yang tidak boleh menerima kenyataan dan tidak berpijak dibumi yang nyata apabila menuduh Pakatan Rakyat tidak menghormati sistem demokrasi. Apakah beliau ni buta ataupun pekak badak dengan laungan rakyat agar DUN Perak dibubarkan untuk memberi mandat baru kepada Parti mana yang mereka kehendaki.

Inilah sikap pencacai nombor satu bagi Utusan Meloya dengan menggunakan akal yang ada pada kepala lutut. Kerana hendak menjaga periuk nasi sanggup menjadi hamba kepada pemerintah dengan menjual harga diri.

Siapa sebenarnya yang tidak menghormati demokrasi dengan merampas pilihan rakyat secara tidak bertamadun, dengan menggunakan undang-undang rimba. Semata-mata untuk memuaskan nafsu serakah yang tidak pernah pudar semata-mata kerana gilakan kuasa.

Usahlah cuba menegakkan benang yang basah kerana semua rakyat sudah mengetahui cerita yang sebenar. Kerana itulah rakyat sudah naik muak dengan akhbar-akhbar seperti Utusan Meloya, Berita hairan dan juga TV 3 suku yang menjadi nadi untuk menyambung hayat Umno yang sedang nazak.

Kerana sikap pengecutnyalah yang membuatkan mereka terlalu takut untuk membubar DUN Perak. Jika mereka mengatakan yang rakyat sudah menerima kembali Umno-Bn, maka tunjukkan kehebatan kamu didalam gelangang pilihan raya supaya senang untuk rakyat menilaikannya. Mungkin Umno-Bn akan memperolehi majoriti dua pertiga.

Untuk Awang Selamat yang sememangnya sudah buta hati, rakyat Perak tidak melakukan demokrasi pada sidang yang lepas. Apa yang kamu lihat itu adalah samseng-samseng yang dibawa masuk oleh kerajaan haram. Semua agensi kerajaan dan penguatkuasa diperkudakan bagaikan duit Umno yang membayar gaji mereka.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apakah Musafirlalu ni buta ataupun pekak badak dengan hakikat bahawa PR tidak lagi mempunyai majoriti untuk memerintah?


Inilah sikap pencacai nombor satu FUCKATAN RIOT dengan meletakkan akal yang ada pada kepala lutut. Kerana hendak menjaga periuk nasi sanggup menjadi hamba kepada pemimpin dengan menjual harga diri.


Sebenarnya FUCKATAN RIOT yang tidak menghormati demokrasi dengan merampas pilihan rakyat secara tidak bertamadun, dengan menggunakan undang-undang rimba. Semata-mata untuk memuaskan nafsu serakah yang tidak pernah pudar semata-mata kerana gilakan kuasa.



Usahlah cuba menegakkan benang yang basah kerana semua rakyat sudah mengetahui cerita yang sebenar. Kerana itulah rakyat sudah naik muak dengan akhbar-akhbar seperti HapraklaH yang menjadi nadi untuk menyambung hayat Fuckatan Riot yang sedang nazak. Sebab tu rakyat dah mula menolak FUCKATAN RIOT nie


Kerana sikap Egoistik dan tidak menerima qado dan qadar yang membuatkan mereka terlalu takut untuk menerima DUN Perak dibawah BN. Jika mereka mengatakan yang rakyat sudah menerima FUCKATAN RIOT, maka mengapa rakyat mula menolak corak pimpinan FUCKATAN RIOT.


Untuk musafirlalu yang sememangnya sudah buta hati. Apa yang kamu lihat itu adalah samseng-samseng yang dibawa masuk oleh kerajaan FUCKATAN RIOT untuk membuat riot dan onar dinegeri Perak. Yg pasti blogger fuckatan riot boleh hidup senang lenang dgn gaji yg pam masuk dari yahudi.... nauzubillah

Its take two to tanggo

musafirlalu berkata...

Nak kata mabuk mungkin betul... nak kata kurang akal pun mungkin juga betul. Kalau dah tak ada isu ayau idea, usah meniru apa yang orang tulis. Sorrylah buat tanpa nama, kalau ikut sesetengah orang mengata tanpa nama ni 'syaitan', tapi bagi saya kasar sangat bahasa dio orang. Kenapa PR takut dengan pemerintah kerajaan haram Perak. Kalau Umeno ada batu, bubar aje dun.... itu kalau ada batu, mungkin umeno dah bagi makan kat anjing. sebab itulah terpaksa keras beratus-ratus polis suruh jaga dewan... takut dewan lari pergi kat PR. Sorry ya.... kita orang tak makan gaji pasal kita orang makan nasi. Tak tahulah pulak dengan puak2 umeno makan tulang dengan asap. Sebab tulah bila rakyat berkumpul ramai2 balaci2 umeno lempar bom asap. Memang jenis orang bersalah ni takut pada bayang2 sendiri pun dia kata hantu..... umeno.... umeno.... dah lah jadi haram..... apakat2 jadi halal pulak. tapi boleh ke puak2 umeno nak jadi halal... kalau halang boleh gak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular