Translate

Ahad, 11 Oktober 2009

Bagan Pinang : Jaga-jaga daripad provokasi Dari Budak Nakal Umno

Rentetan perjalan hari mengundi Pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang(terkini)

sila refresh, maklumat terkini perjalanan pembuangan undi akan dipaparkan dari masa ke semasa

11.45 pagi : Pengarah Pilihanraya Kecil PAS Bagan Pinang, Salahuddin Ayub sejak awal pagi tadi bersama dengan beberapa orang pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat membuat lawatan kesemua pos PAS di 8 UPU.

11.20 pagi : Laporan dari Teluk Kemang, dua orang Pemuda Umno telah ditangkap polis atas tindakan ganas menumbuk seorang penyokong PAS. Insiden berlaku apabila penyokong BN memulakan serangan dengan membaling batu kearah penyokong PAS, kemudian berbalas baling botol.

11.18 pagi : Dua buah trak polis simpanan persekutuan (FRU) menuju ke Teluk Kemang, dari sumber laporan berlakunya pergaduhan disana.

PAS tidak menolak sebarang kekecohan dan keganasan yang terjadi disebabkan tindakan Umno-BN yang semakin terdesak dengan sokongan terhadap Pakatan Rakyat yang semakin memberangsangkan.

Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa berkata berdasarkan maklumat yang diterima sebarang kekecohan sengaja ditimbulkan pihak Umno-BN

"Ini adalah provokasi daripada Umno-BN terhadap petugas-petugas PAS dan ia merupakan tindakan desprado daripada Umno-BN," katanya ketika ditemui di Sekolah Kebangsaan Panglima Adnan, Bagan Pinang sambil mengiringi calon PAS, Zulkifli Mohd Omar.

Jelasnya hal tersebut disebabkan mereka berasa tergugat dengan sokongan yang dilihat meningkat dan positif kepada Pakatan Rakyat.

Ditanya mengenai peluang PAS untuk memenangi pilihan raya kecil ini, beliau menyatakan Pakatan Rakyat sentiasa bekerja keras dengan memberikan tentangan hebat kepada pihak lawan.

"Kita masuk pilihan raya untuk menang dan melihat kepada kesungguhan jentera Pakatan Rakyat yang turun secara all-out, kita yakin memberikan tentangan yang sehebat mungkin," ujarnya.

Beliau optimis kemenangan PAS pada pilihan raya kecil ini memandangkan rekod yang baik Pakatan Rakyat sebelum ini.

"Tiada suatu benda yang mustahil dalam senario politik Malaysia yang kian dinamik dan sukar dijangka apatah lagi untuk merampas kerusi Dun Bagan Pinang yang dimenangi Umno-BN sebelum ini," katanya lagi.

Tambahnya lagi, peringkat awal agak perlahan tetapi akan menjadi semakin lancar apabila masa berganjak ke tengah hari dan petang.

Suasana di unit peti undi Bagan Pinang yang terletak di Sekolah Kebangsaan Panglima Adnan agak tegang namun PAS akan terus berdepan dengan mereka ini dengan ketenangan serta mematuhi peraturan.

Turut sama mengiringi rombongan calon PAS, Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Dato Abdul Halim Abdul Rahman, Adun Tendong, Dato' Mohd Daud, Ahli Parlimen Rantau Panjang, Adun Kijang, Wan Ubaidah Wan Omar, Adun Bukit Pana, Abdul Fatah Mahmood, Adun Jelawat, Abdul Aziz Kadir, Adun Dabong, Ariff Fathillah dan Adun Kemuning, Wan Ahmad Lutfi Wan Sulaiman.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular