Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 13 Mac 2010

Aduka Si Lahanat : Setiap Sen Yang Anda Dermakan Akan Di Adili Di Akhirat.

Derma Perbicaraan Aduka Taruna
Petikan kata-kata MSK dari blognya : "Aku bukan hendak membela apa yang telah Aduka lakukan. Salah tetap salah. Salah dia kepada Tuhan…biarlah Tuhan yang membalasnya. Salah dia kepada manusia…biarlah manusia yang membalasnya. Tetapi apakah tanggungjawab kita untuk membantu beliau…kalau dikatakan Aduka itu kurang ajar, sesat, dan apa saja tuduhan yang hendak dilemparkan? Apakah kita mahu membiarkan beliau terus dalam kesesatan? Apakah kita mahu membiarkan Aduka terus dengan kurang ajarnya? Dan kita menjadi musuhnya?"

Anda boleh menderma sebanyak mana yang anda ingin lakukan, kerana ia adalah harta anda yang tiada siapa boleh menghalangkannya. Membantu saudara seagama adalah satu tindakan yang mulia disisi Allah s.w.t. Begitu juga membantu saudara kita yang telah tersesat jalan, wajib bagi kita untuk memperbetulkannya.

Memang kita tidak patut membiarkan Si Lahanat terus berada didalam kesesatan, tetapi kepada yang rapat dengan Si Lahanat, sudahkah anda berjaya menyedarkannya?. Isu ini bukan berkaitan dengan penghinaan Si Lahanat terhadap Almarhum Sultan Johor, tetapi ia berkaitan dengan Sahabat dan Isteri Rasulullah s.a.w.

Masaalah tulisan Si Lahanat yang menghina Sahabat dan Aisyah r.a. itu antara Si Lahanat dengan Allah s.w.t. Tetapi sebagai seorang yang mengaku Islam, sesiapa pun akan tergores hati dengan tulisan Si Lahanat yang amat-amat memalukan itu. Siapakah Si Lahanat dan setinggi mana ilmu yang ada pada Si Lahanat untuk menulis seperti itu.

Bagi kawan-kawan Si Lahanat yang bersungguh-sungguh mempertahankan Si  Lahanat dengan membuat kutipan derma guaman, setakat mana sudah nasihat yang telah diberikan kepada Si Lahanat. Apakah anda yang menasihat Si Lahanat atau pun anda yang dinasihatkan oleh Si Lahanat.

Benarkah anda telah dapat membimbing Si Lahanat daripada kesesatan, atau anda sendiri telah disesatkan oleh oleh Si Lahanat. Jika benar Si Lahanat telah insaf akan kesesatan yang dilakukannya, dimanakah buktinya.

Sebenarnya, orang seperti ini tidak perlu dibantu kerana Si Lahanat ini tidak langsung menunjukkan keinsafan kerana Si Lahanat tidak menarik balik artikel yang Si Lahanat tulis mengenai Sahabat dan Isteri Rasulullah s.a.w. dan juga ulama-ulama besar. Seperti yang Si Lahanat tulis dibawah ini,

Aishah penyebab kematian ratus ribu nyawa dan darah muslim, dia tetap jatuh hukum bangang nak mampos. Dalam tajuk itu.

"Jumhur ulama menetapkan keduanya tidak salah. Tapi Ali menghampiri kebenaran."

What the fuck? Berapa ramai mampos sebab kerja bodoh dikatakan tiada yang salah? Hanya kerana status elite Aishah? Hanya kerana dia kerabat diraja atau hanya kerana dia keturunan Syed? Islam itu Allah punya atau ulama punya? Niamakahai.

Aishah ditakdirkan dan dipilih Allah menjadi isteri Nabi Muhammad saw. Tapi Aishah tidak ditakdirkan Allah bijak dan tepat dalam setiap bidang seperti suaminya. Silap tetap silap. Bangang tetap bangang.

Kalau Aishah dan Muawiyah hina Ali dengan mengatakan Ali lembab, pemalas, perut boroi, bodoh tukil, at least tak sia-sia mati tentera. Ini bukan tahap hina dengan lidah lagi, tapi hina dengan senjata.

Kita skang dalam tajuk. So, bangang dan bangsat dalam tajuk. Gua tak pertikai keahlian syurga dan gua tak bahaskan langsung antara diorang dengan gua, siapa ahli syurga. Fakta beb, fakta.

"Lu dapatkan bahan mentah dulu, sebelum kutuk Aishah, aduka."
Lu bawakan kepada gua, bahan mentah yang membuktikan sebenarnya Muawiyah dan Aishah itu benar. Diorang tak terlibat langsung. Tapi ada rupa macam saya, suara macam saya, tapi bukan saya.

Jadi la makmum yang baik wahai Muawiyah dan Aishah... Jika mazhab dan ulama tidak berani menyatakan salah kepada anda, hari ini gua mengatakan anda berdua adalah salah. 2-2 pihak salah, tapi lu berdua lebih dasyat dari salah. Qabil bunuh satu jiwa, dia salah. Aishah dan Muawiyah bunuh ratus ribu jiwa, dia bangang.

Mungkin kerana ketinggian ilmu yang ada pada si lahanat ini maka Si Lahanat boleh menulis mengikut logik akal, atau lebih tepat Si Lahanat ini berkiblatkan golongan Muktazilah. Apa yang menyedihkan ialah pembela-pembela Si Lahanat yang lebih tua dan berilmu pun sudah menjadi seperti lembu dicucuk hidung. Mereka bagaikan mengiakan hujah-hujah Si Lahanat itu.

Memang tidak dinafikan bahawa tiada manusia yang maksum melainkan Rasulullah s.a.w. Tetapi sedarkah anda yang Saidina Ali r.a. ialah salah seorang daripada 10 Sahabat r.a. yang telah dijanji syurga oleh Allah s.w.t. Begitu juga apabila Si Lahanat itu menghina isteri Rasulullah s.a.w., samalah seperti beliau menghina Allah dan Rasulnya. Kerana semua ketentuan itu adalah daripada Allah s.w.t. dan bukannya suka-suka Rasulullah s.a.w. untuk melakukannya.

Si Lahanat menyangkakan kerana Islam bersikap terbuka, maka Si Lahanat boleh menulis sesuka hatinya tanpa mempunyai pengetahuan yang luas tentang Islam. Sebagaimana Si Lahanat menghina ulama-ulama mazhab,

Pada gua, mazhab2 ni semua bangang nak mampos. Aku mazhab Shafie, ekau mazhab Hambali, dio mazhab Hadari. Kalau mak gua Shafie, gua kena Shafie. Kalau geografi gua Shafie, gua kena Shafie gak (Elin sorang jer Shafie Apdal). Kan ke ketetapan yang baling bongok dalam dunia.

Lu orang lebih elok la ikut ilmuan Islam lain. Tapi gua enggan. Shafie tu ingat dia sorang paling best ke apa? Takda maknanya de. Dia sendiri suruh campakkan pendapat dia ke dinding kalau jumpa dengan yang lebih elok. So, mampos la sama pemuja Shafie. Ada ke sentuh kulit isteri batal wuduk? Niamakahai punya pendapat. Dan gua dipaksa ikut sebab keturunan dan geografi? Tak dapek den do tu bhai..

Takda maknanya, mak gua Shafie, gua kena Shafie sampai mampos. Sambung ke anak cucu. Ada bahan mentah yang suruh lu terikat dengan keturunan dan terikat dengan tafsiran 3rd party? Pada gua, ada banyak tafsiran Shafie yang mengarot, sebagaimana banyak lagi tafsiran mengarot dari mazhab lain. Kerana apa? Kerana kuasa mentafsir bahan mentah, Allah tak beri kepada hanya 4 ekor mazhab ni secara mutlak. Refresh beb... refresh sket.

Sentuh kulit isteri batal wuduk. Sentuh taik tak plak batal wuduk. Apa kejadah sungguh la pendapat Shafie. Pendapatnya tu apa kejadah, bukan imannya. Bahan mentah cakap apa? Nak ikut bahan mentah dulu atau 3rd party dulu? Dia suruh gua campakkan ke dinding, ni gua campakkan la nih. Gentle punya campak kasi Melayu berfikir sket. Anjing kalau sentuh kena samak. Kesian gua tgk anjing tuh.

Lu nak ikut Shafie buleh beb. Lu ikut la total sampai ke mati. Takda masalah. Tapi kebebasan hujah lu kena telan lah. Gua ingat kalau Shafie masih ada skang, dia pun banyak tafsiran sendiri yang nak dimansuhkan tu.

Oleh kerana Si Lahanat ini menyangka yang Si Lahanat mempunyai puluhan ribu pencacainya, maka Si lahanat semakin besar kepala sehinggakan Sunnah Rasulullah s.a.w. dijadikan bahan mainan buat Si Lahanat. Memang kita tidak nafikan mengikut peredaran zaman, helmet lebih afdal daripada memakai serban semasa kita menunggang motosikal kerana Islam sendiri melindungi penganutnya.

Tetapi Sunnah tetap Sunnah, itu tidak boleh dipertikaikan. Sama seperti menyimpang janggut, kamu simpan janggut dapat pahala kalau tak simpan puntidak berdosa. Anda bacalah sendiri tulisan Si Lahanat ini,

Contoh. Bahan mentah ialah perkataan SUNNAH. Pada gua, sunnah ialah KETETAPAN. Sunnah Allah adalah ketetapan Allah. Sunnah Nabi adalah keketapan Nabi (juga dari wahyu Allah). Sunnah Allah adalah berpusingnya bumi, siang malam. Ketetapan. Ketetapan Allah, setiap yang terjadi ada sebab. Ketetapan Nabi ialah cara-cara, prosedur, law yang ditunjukkan nabi.

Tapi masuk bab ulama, terutama Melayu nih, sunnah Nabi ialah full set total kehidupan nabi. Punya stupid. Pakai serban sunnah Nabi. Itu bukan ketetapan yang Nabi wartakan. Abu Jahal mabok todi pun pakai serban. Kayu sugi bukan ketetapan. Ketetapannya ialah menggosok gigi.

Sentuh kulit isteri batal wuduk. Sentuh taik tak plak batal wuduk. Apa kejadah sungguh la pendapat Shafie. Pendapatnya tu apa kejadah, bukan imannya. Bahan mentah cakap apa? Nak ikut bahan mentah dulu atau 3rd party dulu? Dia suruh gua campakkan ke dinding, ni gua campakkan la nih. Gentle punya campak kasi Melayu berfikir sket. Anjing kalau sentuh kena samak. Kesian gua tgk anjing tuh.

What the fuck is that? Ini bahan mentah atau 3rd party ulama? Tentera Ulama Mazhab Hanafi berperang dengan tentera Ulama Mazhab Shafie. Dan Ostad level bawah ulama segan campur pening kepala ambil jalan mudah.

Oleh itu saya menyeru saudara semua, berfikirlah dahulu jika saudara ingin menghulurkan derma saudara kepada Si Lahanat ini. Saudara mesti faham, setiap sen yang saudara hulurkan, bermakna saudara menyokong dan dan membenarkan segala makian Si Lahanat terhadap para Sahabat r.a. dan juga ulama-ulama mazhab yang kita sendiri tahu akan keilmuan mereka.

Setiap sen yang dihulurkan oelh saudara untuk Si Lahanat tersebut akan di timbang diakhirat nanti. Fikirlah secara waras sebelum saudara menyesal dikemudian hari. Tetapi saya tidak menghalang jika saudara ingin melakukan juga kerana saya hanya mengingatkan sebagai seorang muslim........ Wallahualam.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular