Translate

Ahad, 11 Oktober 2009

Bagan Pinang : UMno Hampir Kalah.......Inilah Jadi Nya, Yang lembik-lembk Balik Rumah la.

Yang panas di Teluk Kemang bukan kerana teriknya matahari. Cuacanya mendung dan berangin. Seawal pagi tidak kurang ribu riban perayu undi PAS dan BN sudah penuh berhimpun. Puteri duduk dibelakang. Putera dihadapan. Puteri dilindungkan dari awan. Putera dan si tua bangka tidak dihiraukan. Kerana Isa, sanggup berkorban. Kerana Isa, Umno sudah jadi parti dunia akhirat.

Wajah-wajah 'ketat' dan cemas, perayu BN melihat sokongan rakyat untuk PAS

Lembik betul puteri Umno ni, duduk bawah bumbung pun pengsan ! Pengsan ker sesak dada ! Sesak dada laa tu ! Yang pi letak lambang kati kat tengah2 buah epoi (epal) tu buat hapaa ??

Diambang kalah - Tengahari usung puteri, malam ni usung Isa Samad pulak..!! Kesian BN !

Muktahir - Bagan Pinang cemas pada jam 2 pagi !! Samseng merusuh ?

Paling Muktahir !!
Markaz Induk PAS Bagan Pinang dan beberapa markaz lain di sini telah dikawal ketat oleh lebih 600 petugas Unit AMAL dan pemburu syahid. Angka sebenar 'pengawal' keselamatan yg bertugas mungkin mencecah 2 kali ganda dari angka tersebut. Suasana tempat yg berlaku di PD Marina Resort telah terkawal. Jalan Utama dibuka semula untuk semua kenderaan pada jam 3.15am.

Muktahir !
Jam 2:30am
Suasana genting dan tegang di PD Marina Resort kini terkawal, dan rusuhan antara 2 penyokong kian dapat diredakan. Bloggers yang terperangkap di kawasan kejadian kini ialah Anaz, UmiAnni, dan 3 lagi bloggers lain dalam keadaan selamat. Foto 'rusuhan' kecil akan diuploadkan sebentar lagi. Suasana agak bahaya. Penyerang dimaklumkan bersenjatakan kayu panjang dan senjata tajam.

FRU dan Polis telah tiba. Jalan ke kawasan 'merah' ditutup buat kenderaan. Maklumat yg baru tiba pada jam 2.40am, memaklumkan petugas PAS juga turut terkepung. Samseng yg diberitakan dalam jumlah yg besar. Berita seterusnya akan menyusul..

Maklumat awal yg diterima daripada petugas yg dapat memloloskan diri dan terus memaklumkan kepada Ketua Pengarah Keselamatan Unit AMAL Malaysia di markaz Induk PAS pada jam 2.25 am.

Oleh : MRK albanjari

Tarbiyah N31 -
Tegang, cemas dan mendebarkan !!
Kini telah tamat tempoh berkempen bagi petugas-petugas parti PAS dan dibantu oleh jentera-jentera parti pakatan dari DAP dan PKR.

Pelbagai mehnah dan trebulasi dan ketidakadilan sang penguasa melayan sebuah parti yang sah pendaftaranya di sisi undang-undang dan perlembagaan negara yang pada mereka hanyalah bersifat pembangkang semata-mata.

Khalayak umum diberitakan betapa teruk dan dahsyatnya parti yang kami dokong ini. Bermula dari pergaduhan, samseng, kaki pukul, penipu dan sebagainya bahkan jika nak dikatakan semuanya dari kami adalah buruk dan tiada yang lebih buruk pada pandangan mereka.

Media arus perdana sibuk memberitakan betapa kejamnya apabila Azeez Tamil dipukul oleh penyokong-penyokong PAS semasa hari penamaan calon hingga beliau terlantar dan kini dirawat disebuah hospital diatas angin. Saya hairan dan musyikil apabila kepala budak-budak nakal jelmaan Petera Umno ini boleh dibelasah oleh pendokong-pendokong PAS hingga begitu teruk sekali.

Saya agak terkejut apabila orang yang cedera dipukul di bahagian leher boleh berjalan lenggang kangkung dengan muka selamber yang penuh muslihat di khalayak ramai tanpa ada rasa sakit yang terpamer diraut wajahnya yang tampak ketamilan itu tiba-tiba hari berikutnya terus jadi pelakon tamil terlantar di hospital atas angin dirawat seperti orang yang nak mati dalam dua ke tiga hari lagi.

Susulan dari tragedi si Azeez Tamil dikatakan telah dipukul akhirnya mengundang tindak balas dari samseng umno terhadap petugas dan pemuda PAS yang akhirnya seorang Pemuda Pas terpaksa dirawat dihospital kerana telah dibelasah pada petang khamis lalu dan disusuli dengan serangan hendap oleh samseng-samseng Umno Tamil terhadap markaz-markaz PAS yang mengakibatkan 3 orang petugas PAS dibelasah ala samseng filem Tamil.

Persoalanya dimana ketangkasan pihak polis mengawal keselamatan petugas parti yang bertanding dalam PRK ini. Mereka nampak terlalu tidak bermaya menghadapi kedegilan dan perangai samseng pemuda Umno Tamil ini.

Sehingga berita ini ditulis jam 01.59 pagi telinga penulis masih mendengar laporan dari unit-unit amal yang bertugas mengawal markaz-markaz mereka telah di provokasi oleh semseng-samseng Umno Tamil ini.

Jika beginilah sikap sang penguasa yang kononya berkhidmat untuk menjaga keselamatan negara dan dimanakah janji si Tim Ketua Polis Negara serta anak-anak buahnya siang tadi bahawa mereka menjamin keselamatn dan ketenteraman sepanjang tempoh berkempen dalam PK ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular