Translate

Rabu, 27 Januari 2010

Aduka Taruna Sememangnya Si Lahanat......

Apabila akal diletakkan ditapak kaki inilah jadinya, sedangkan Allah s.w.t. meletakkan akal ditempat yang paling tinggi. Beliau membuat tafsiran mengikut fahaman Muktazilah yang mengikut logik akal. Beliau menyangkakan pemikiran yang dibawanya itu baharu, konon-kononnya cuba membuka minda cara berfikir.

Sedangkan pemikiran yang cuba dibawanya itu telah lama dibawa oleh golongan Muktazilah, yakni logik akal semata-mata. Maka beliau sanggup menghina Aishah r.a., Sahabat r.a. dan Iman-Iman empat mazhah. Bagi beliau, ia boleh dibawa bergurau atau mempermain-mainkan hukum hakam.

Yang menjadi persoalannya ialah kenapa dengan kenyataan Rais Yatim yang mengatakan bahawa kerajaan tidak akan bertindak jika penulis blog meminta maaf jika terlanjur dalam penulisan. Mudahnya jika begitu keadaannya, selepas menghina Islam secukup-cukupnya, lepas itu minta maaf. Lepas itu tulis lagi, sudah tulis minta maaf lagi dan seterusnya. Apakah itu yang dimaksud oleh  Rais Yatim, jika penulis tersebut meminta maaf, kerajaan tidak akan mendakwanya.

Minta Pak Menteri Rais Yatim tolong baca apa yang ditulis oleh Aduka seperti dibawah ini. Jika Pak Menteri mengaku sebagai seorang Islam, apakah tindakkan Pak Menteri.........

Aishah R.A bangang dalam tajuk.

Oleh : AdukaTaruna


Kerana status elite, Aishah mendapat standard berbeza dari Islam. Aishah wanita biasa. Kalau dia tak kawin dengan Nabi, dia adalah nothing. Seumpama Rosmah tak kawin dengan Najib. Melenting? Tapi fakta tetap fakta. Melenting tidak dapat mengubah fakta.


Aishah ditakdirkan dan dipilih Allah menjadi isteri Nabi Muhammad saw. Tapi Aishah tidak ditakdirkan Allah bijak dan tepat dalam setiap bidang seperti suaminya. Silap tetap silap. Bangang tetap bangang.


Antara Aishah yang tiada darah nabi-nabi, lebih mulia Qabil kerana Qabil adalah darah syurga, darah Adam, darah Hawa, darah makanan syurga, darah udara syurga. Namun, Qabil tetap bangang apabila apabila membunuh satu jiwa.


Jika Qabil yang berdarah Nabi tetap bangang, Aishah berjuta kali lebih bangang (dalam tajuk) kerana penyebab kematian ratus ribu jiwa. Sudahlah tiada pertalian darah, malah menjahamkan banyak nyawa, banyak institusi keluarga. Owh.. lupa. Kerana Aishah kerabat diraja Pahang, maka, askarnya syahid, dan askar kerabat diraja N9 yang diperanginya juga syahid.


What the fuck is that? Ini bahan mentah atau 3rd party ulama? Tentera Ulama Mazhab Hanafi berperang dengan tentera Ulama Mazhab Shafie. Dan Ostad level bawah ulama segan campur pening kepala ambil jalan mudah.


"Kedua-dua mereka benar. Tapi tentera Shafie hampir kepada kebenaran. Tentera yang terbunuh dari kedua-dua belah pihak mati syahid. Ijtihad Aishah dapat 1 pahala, ijtihad Ali dapat 1 pahala. Ijtihad ana kepada ijtihad mereka dapat 2 pahala."
What the hell is this? Salah tajuk A, tetap salah tajuk A. Islam itu tinggi. Bangang tetap bangang.


"Jangan hina sahabat nabi. Ini hadis sahih. Ini bahan mentah."
Yess, hadis itu bahan mentah. Tapi bila lu cedok bahan mentah tu dan hidangkan kat gua dalam tajuk perbahasan ini, dia sudah menjadi 3rd party. Apa takrifan hina? Sekor pemuda angkat pedang untuk luruskan khalifah tu bukan menghina?


Aishah angkat pedang memerangi Ali bukan menghina sahabat nabi? Atau hadis itu Nabi ada letakkan nota kaki yang menjelaskan kecuali sesama sahabat dan isteri gua, maka tidak jatuh takrifan menghina?


Kalau Aishah dan Muawiyah hina Ali dengan mengatakan Ali lembab, pemalas, perut boroi, bodoh tukil, at least tak sia-sia mati tentera. Ini bukan tahap hina dengan lidah lagi, tapi hina dengan senjata.


Kita skang dalam tajuk. So, bangang dan bangsat dalam tajuk. Gua tak pertikai keahlian syurga dan gua tak bahaskan langsung antara diorang dengan gua, siapa ahli syurga. Fakta beb, fakta.


"Lu dapatkan bahan mentah dulu, sebelum kutuk Aishah, aduka."
Lu bawakan kepada gua, bahan mentah yang membuktikan sebenarnya Muawiyah dan Aishah itu benar. Diorang tak terlibat langsung. Tapi ada rupa macam saya, suara macam saya, tapi bukan saya.


Jadi la makmum yang baik wahai Muawiyah dan Aishah... Jika mazhab dan ulama tidak berani menyatakan salah kepada anda, hari ini gua mengatakan anda berdua adalah salah. 2-2 pihak salah, tapi lu berdua lebih dasyat dari salah. Qabil bunuh satu jiwa, dia salah. Aishah dan Muawiyah bunuh ratus ribu jiwa, dia bangang.

3 ulasan:

kickaduka berkata...

xenan dah melalut dalam blog adukataruna, kenyataan pun dah hampir sama dengan aduka. atas dasar menghalalkan apa saja cara. asal istihar mesti cakap hal islam, siang malam duk maki islam

nasir berkata...

kadang2 ada lagi orang kata hujah lawan hujah . Tapi mereka sendiri sebenarnya bebal . Kalau dalam tulisan nie .. mana hujahnya melainkan cacian dan makian terhadap ahlul bait dan sahabat nabi sendiri . Mana hujahnya aduka ... ? Ulama ijtihad bukan main pakai pikiaq otak saja . Mereka kaji hadis guna kaedah dan solat mohon petunjuk ... Tiba2 mai aduka senang3 maki hamun pastu nak kita balas dengan hujah . ... kumpulan yang memaki hamun S.Ainsah r.a dan Muawiyah r.a ni biasanya golongan syiah ... tak tau la kalau aduka sendiri suka dengan fahaman syiah nie macam sorang lagi yang suka tarik beca ... mereka nie biasanya menunduk rapat kebumi dalam tawaduk kurang ilmu tapi bila maki hamun mencanak ke langit macam Islam dah bagi lesen kat depa nie untuk tiap2 hari meratip maki hamun ... entah ajaran mana pun kita tak tahu . Rasulullah s.a.w cela berhala sekali mereka meratip tiap2 hari maki orang islam ... Rasulullah s.a.w berzikir memuji dan berkata lembut setiap hari namun mereka nie payah la ..

kingbinjai berkata...

semoga Allah sahajalah membalasnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular