Translate

Senarai Blog Saya

Jumaat, 19 Februari 2010

Bapa Dan Anak : Mengenali Pemimpin Dan Yang Di Pimpin....

Saya masih ingat lagi akan lawatan Tun Abdul Razak ke tempat kelahiran saya di awal tahun 70'an, iaitu Dungun, Terengganu. Beliau diarak dengan menunggang seekor gajah dan sambutan yang diberikan oleh penduduk Dungun begitu meriah sehingga ke Padang Merdeka yang sekarang ini hanya tinggal sisa sahaja.

Saya amat mengkagumi beliau sebagai seorang pemimpin yang pada masa itu PAS bersama-sama dengan Umno dalam Perikatan yang kemudiannya di tukar kepada Barisan Nasional. Wajah gah seorang pemimpin yang disegani oleh lawan dan kawan.
[perbicaraan+kes+anwar.jpg]
Sekarang ini kepimpinan Malaysia telah dipimpin oleh anak beliau iaitu DS Najib. Perbezaan yang amat ketara antara seorang bapa dengan anak. Si bapa adalah seorang pemimpin tetapi Si anak pula adalah yang dipimpin. Semua hamba Rakyat Didahulukan mengetahui yang Najib One Malaysia dipimpin oleh Big Mama.

Segala kata putus........... mesti daripada Big Mama............. nak buat apa-apa pun............... maklumkan dulu kepada Big Mama.................. kalau Big Mama tak suka................... jangan pandai-pandai nak buat.............. nak pergi kemana-mana.............. mesti Big Mama tahu............... lebih-lebih lagi kalau nak gi Ober-C............. yang tu memang Big Mama cukup-cukup suka............... janji jangan Ober-C kat Mongolia.
[KARPAL.png]
Satu lagi tempat yang Big Mama tak suka............... kat kampung N9............. Big Mama lupa pula namanya............... maklumlah, dah lama ninggalnya.................. pasal tu Big Mama lupa namanya.............. sekarang ni Big Mama betul-betul marah................ ada ke, si Kapal Singh tuduh Big Mama telibat dengan kes liwat Anwar.............. hang, Najib.............. tolong panggil Raja Beruk mai sini.............. ngadap Big Mama.
[khairy2_beruk.jpg]
Big Mama nak suruh Raja Beruk buat demo............ besor-besoran............... panggil Jib.............. panggil semua.............. panggil Brahim Ali................ panggil Ezam................ panggil We Condemm yang maha perkasa tu............ panggil muka sakti.............. bagi berapa banyak pisang yang mereka nak.............. jangan kata selori.............. satu kapal selam pun, Big Mama boleh bagi................. janji jangan bagi tingkat 4........... yang tu, pantang tok bomoh............. langkah mayat Big Mama dulu.
[n_04ezam[1].jpg]
Dah lah bukan main susah Big Mama nak dapat............... terpaksa One Malaysia bomoh.............. Big Mama upah............... pengerahnya pula bukan calang-calang............... bomoh-bomoh tu kata............. jin-jin mereka nak jam tangan................ harga ratus ribu.............. kena beli kat Hong Kong............... kat Chow Kit tak nak.............. banyak bebenor syarat-syaratnya.

Salam pulak kena tukar.............. kena kata salam 1 Malaysia............ Islam Hadhari tak boleh pakai.............. tok bomoh kata.............. jin mereka tak boleh nak rasuk............ pasal tu lah Big Mama kena tukar slogan........... kena pakai slogan One Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.............. tak apa, janji Big Mama dah jadi................... Biiiiiiiiiiig Mamaaaaaaaaaaaaaaa.
[Jamaluddin-Osman-Hee.jpg]
Panggil semua katak-katak yang kita pelihara tu................ bagi meriah sikit dengan........... kuak.....kuak.......kuak.............. simpan buat apa.............. buat habis beras ajer................ suruh mereka kerja sikit.............. jangan duk asyek makan jer................ sampai perut dah naik buncit.............. dah la habis juta-juta dok bela katak-katak tu.............. kerja malas, duit nak............... susah............ susah............... semua nak kena suruh............... takkan itu pun Big Mama kena buat............... tak reti-reti.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular