Translate

Jumaat, 26 Mac 2010

Jika Benar, Apakah Aduan Tulang Besi Boleh Di Terima.

Saya bukan hendak memihak dimana-mana pihak, jika benarlah yang Tulang Besi iaitu pemilik laman sesawang Malaysia Waves tidak membayar yuran keahliannya sebagai ahli PAS, maka bolehkah aduan beliau diterima.

Sebagai contoh, saya tidak membayar yuran, adakah saya layak menghadiri mesyuarat PAS cawangan?.Oleh kerana saya tidak membayar yuran keahlian, maka keahlian saya akan tergantung. Parti PAS bukannya seperti Umno yang mana ketua cawangan akan tolong membayar yuran keahlian penyokong mereka walaupun ahli tersebut langsung tidak aktif.

Jika benar Tulang Besi tidak membayar yuran keahlian, sebagai seorang yang mempunyai harga diri apakah layak beliau mencampuri urusan dalaman PAS. Apatah lagi membuat aduan tentang pucuk pimpinan PAS, tidak ini amat memalukan.

Mungkin kerana itulah beliau awal-awal lagi membuat telah dalam artikel beliau yang bertajuk,'Bagaimana Kalau Kesemua Aduan Tulang Besi Ditolak'. Jika ini berlaku maka bolehlah beliau jadikannya modal untuk bantai PAS.

Lainlah jika beliau tidak pernah terlepas dari membayar yuran tersebut setiap tahun. Oleh itu PAS patut menyemak kembali tentang keahliannya. Ia juga dapat memberi keadilan kepada Tulang Besi atau Abdul Rahman Talib. Jika tidak, ia akan dianggap sebagai orang luar yang cuba menganggu gugat parti.

Jika beliau benar-benar ahli PAS, maka beliau patut menubuhkan parti yang lebih Islam daripada PAS. Ini memandangkan tulisan beliau yang bertajuk 'September 16 Gagal Kerana PAS Amal Assabiyyah Melayu?. Walaupun artikel beliau mempunyai tanda tanya, ia tetap menjurus kepada satu tuduhan.

Dengan menubuhkan parti baru yang lebih Islamik daripada PAS, beliau boleh menjadi Presiden. Mungkin tidak menjadi masaalah bagi beliau untuk menubuhkan parti baru kerana beliau mempunyai ramai pengikut seperti yang kita sedia maklum.

Tidakkah jawatan tertinggi sudah menjadi idamannya sejak dulu lagi. Silap-silap boleh jadi Perdana Menteri, kalau parti beliau itu menang pilihan raya. Bukan senang woi.......... kalau tak menang majoriti, mungkin boleh buat tawar menawar dengan Najib, jadi timbalan beliau. Tak payah lagi berulang-alik ke Indonesia, kalau gatal nak pergi pun dah tak susah pasal ada jet peribadi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam.

jika ALLAH takdirkn umur mu panjang mata lihat apa yg akan berlaku nnt...

api dlm sekam sedang aktif bergerak...

tiada gunanya diwktu itu untuk tuan menyesalinya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular