Translate

Selasa, 10 Ogos 2010

Yak'juk Dan Mak'juk Sudah Menonjolkan Diri ??????


Saya tertarik dengan kesah penangkapan pemimpin tersohor diseluruh dunia Islam dan Barat, iaitu Ustaz Abu Bakar Baakir.Beliau telah ditahan dan dituduh cubu menubuh satu kumpulan penentangan yang baru yang berpusat di Aceh. Belilau pernah dibebaskan oleh mahkamah Indonesia kerana dituduh sebagai Ketua JI.
( AlQaeda Asia Tenggara).

Mengikut tulisan Almarhum Ustaz Amiruddin Darus dalam bukunya yang bertajuk 'Yak'juk dan Mak'juj', beliau telah menghuraikan tentang sebuah hadis berkaitan kisah tersebut.

Beliau telah membuat kajian berkaitan Yak'juk dan Mak'juj dengan melihat hanya dua negara hampir mempunyai sifat seperti Yak'juj dan Mak'juj ialah Rusia dengan China. Ini berpandukan kepada kajian yang beliau lakukan berpandukan kepada Alquran dan Hadis.

Dengan rendah hati, saya memohon agar pemegang lesen hak cipta itu dapat berbincang dengan baik agar dapat  menerbitkan semula buku karangan Almarhum Ustaz Amanuddin Darus yang mana mungkin 400 hingga 500 penutuisan banyak memberi, beliau menuliskan dalam angkau 

Tetapi mengikut pandangan saya, Yak'juj dan Mak'juj adalah dua kuasa besar dunia ketika ini dan sekarang, Amerika dan Rusia. Apabila runtuhnya Soviet Union dan pecahnya tembak Berlin dan German Timur dan barat bersatu, sebuah negara  Jerman yang merdeka dengan memiliki kembali tanah-tanah semula.

Mengikut kajian yang telah dilakukan oleh Almarhuan telah Ustaz Amaruddin Darus menyatakan yang Yak'juj dan Mak'juj dan Mak'juj adalah dua kerajaan yang besar dan saling bermusuh. Pemusuhan mereka sampai kepada 'Perang Dingin',yang Tahir dengan kedua kuasa besar tersebut menghalakan peluru pandu kearah musuh dan negara-negara yang menyokong diantara kedua kuasa tersebut.

Jika menurut tulisan Almarhun Ustaz Amaruddin Darus, Yak,juj dan Mak,juj adalah China dengan Rusia. Jika kita melihat melihat apa yang berlaku sekarang ini ialah Rusia Dan AS semakin bertambah rapat dengan kerja-kerja halus yang dimainkan dan diatur oleh pertubuhan rahsia ,pro, para Pelobi Yahudi.

Yak'juj dan Mak'juj adalah dua kerajaan yang bermusuh disatu sama lain, tetapi sekarang ini mereka bergambung diantara satu lain untuk menyerang negara-negara umat Islam. Seperti mana yang telah ceritakan bagaimakna, Yak'juj dan Mak'juj akan berperang sesama mereka dan apabila sampai satu masa mereka akan berdamai dan akan mula bersatu untuk menyerang umat Islam.

Lihatlah dan renungkan bagaimana mereka menyerang dan membunuh pejuang dan umat Islam diatas dasar memerangan keganasan dan pengganas.Tidakkah kita merasa dan mendengar bagaimana para pemimpin dan pejuang Islam dilebalkan sebagai pengganas dengan memutarbelikkan fakta dan berita yang sebenar.

Tetapi yang menyedihkan kerana rancangan Yak'juj Mak'juj untuk menghancurkan umat Islam telah diberi kerjasama yang tidak berbelah bagi dari pemimpin umat Islam sendiri. Mereka sanggup mengalirkan darah saudara mereka sendiri hanya kerana ingin bekersama dengan Yak'juj dan Mak'juj ( Yahudi adalah pemimpin paling berkuasa ) yang penuh dengan tipu muslihat.

Kerana disebabkan ketamakan dan sikap pemimpin umat Islam yang ingin dipuji kerana pembelotan mereka terhadap saudara mereka sendiri, itu bukan satu kesalahan. Dengan satu  perjanjian yang digula-gulakan kepada Indonesia dengan menarik balik sekatan senjata yang telah lama dilakukan kerana isu Timor-Timor, mereka sanggup menangkat Ulamak terkenal seperti Ustaz Abu Bakar Baakir  dengan berpandukan hasil risikan yang dijalankan perisak CIA

Beliau telah dituduh cuba menubuhkan satu gerakan Islam yang baru bersama pejuang Aceh. Bukan kerajaan Indonesia sahaja yang terlibat, malah Malaysia pun telah lama menjadi rakan peluk-cium sekutu kuat Isreal/Amerika dengan membenarkan 2 perisik Isreal ( APCO ) berada didalam kawasan yang cukup sensitif kerana ia melibatkan rahsia negara mengemas kini sistem yang boleh diketegeoikan sebagai kawasan yang tidak sesekali dibenarkan masuk tanpa kawalan yang ketat kerana ia menyimpan rahsia .( Insyaalah akan bertemu lagi )

Selamat menyambut bulan Ramadhan bulan yang diberkati.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular