Translate

Senarai Blog Saya

Rabu, 5 Ogos 2009

Pro-ISA Gesa Polis Tahan Anwar, Hadi Dan Kit Siang



Kumpulan pro-ISA menggesa polis supaya menahan pengerusi Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), Syed Ibrahim Syed Noh serta tiga pemimpin pembangkang, termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim, ekoran penganjuran demonstrasi besar anti-ISA Sabtu lalu.

Selain Syed Ibrahim dan Anwar, mereka juga menggesa polis menahan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta pemimpin popular DAP, Lim Kit Siang.

Gesaan itu dibuat oleh Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (Magaran) - gabungan lebih 50 NGO yang menyokong Akta ISA.

Penasihat Undang-undang Magaran, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz berkata, keempat-empat individu itu patut ditahan di bawah ISA kerana mengamalkan "keganasan terancang" ketika menganjurkan perhimpunan mansuhkan akta itu kelmarin.

"Saya mendesak polis, kenapa polis kena takut (menahan)? Tugas polis menjaga orang awam seperti kami. Kami hendak berniaga, hendak jual jambu, buat burger, bawa teksi.

"Polis kena jaga kami, bukan memberi muka kepada Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya dalam GMI. Tangkap mereka ini! (Ini) hak kami," kata Mohd Khairul Azam dalam sidang media di ibu negara petang ini.

Timbalan Pengerusi II Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Rahimuddin Md Harun dan Timbalan Pengerusi Pertubuhan Kebajikan & Dakwah Islamiah Semalaysia (Pekida) Selangor, Zainal Hashim hadir sama.

Mohd Khairul Azam berkata, kegagalan GMI mematuhi arahan polis supaya membatalkan perhimpunan anti-ISA, telah mengakibatkan kerosakan harta awam dan mengganggu kebebasan orang awam.

Sehubungan itu, beliau berkata, Magaran juga sedang mengumpulkan bukti kerugian peniaga dan orang awam bagi digunakan untuk menyaman GMI.

Gabungan NGO Melayu itu meminta orang ramai dan peniaga yang mengalami kerugian, memaklumkan nilai kerugian mereka mereka melalui telefon (012-9770412) atau emel kepada demorugi@gmail.com

Mohd Khairul Azam yang mendakwa dirinya ahli PAS kawasan Sungai Ramal, Kajang turut mencabar Anwar berdebat berhubung kewajaran penggunaan ISA.

Katanya, tidak semua ahli parti pembangkang bersetuju dengan pendirian pemimpin mereka supaya akta itu dimansuhkan.(Malaysiakini)

Ulasan Musafirlalu.....

Inilah sikap yang memalukan apabila tewas di medan jalanan, maka digesa agar pemimpin Pakatan Rakyat ditahan. Dan kemudian mengaku pula sebagai ahli PAS. Apabila disemak, tiada pula yang bernama Mohd Khairul Azam sebagai ahli PAS. Mungkin juga tak jumpa pasal tidak membayar yuran keahlian sebagai ahli PAS. Bagus juga kalau tak bayar kerana orang-orang seperti ini tiada ruginya sekira tidak menjadi ahli PAS. Kalau betul ahli PAS, kemukakan nombor keahliannya supaya senang untuk mencarinya. Jangan hanya bercakap sahaja.
Kalau akulah jadi macam dia(tak ingin pun nak jadi macam dia), pasti aku sembunyi 2-3 bulan kat rumah pasal malu. Apa tidaknya kalau sebelum itu riuh rendah One Malaysia, yang mereka akan turun padang untuk menunjukkan kekuatan yang ada pada Magaran(megaram) yang mewakili 50 NGO, sekiranya GMI tidak membatalkan demontrasi pada 1 Ogos. "Kita akan kerah semua ahli kita untuk menunjukkan yang kita mempunyai suara majoriti"................ Hampas......... habuk tak dak. Sebelum itu gerum juga rasanya bila ratusan ribu anggota Pewaris, Perkasa dan Mengaram......... oooooppp.... silap pulanya... Magaran akan berhimpun untuk menangkis dan menghadang GMI. 
Aku rasalah lebis baik letak nama Mengaram lagi baguih pasal boleh buat ikan masin. Inilah dia muka-muka yang mencari publisiti dengan mudah. Bukan senang muka nak masuk paper lame, dan cara yang paling mudahnya kamu tentang GMI, pasti berebut-rebut orang surat khabar pengampu datang kerana mereka dah kehabisan modal nak lapor. Nak junjung tahi pemimpin Umno, rakyat dah tak nak layan, maka carilah pemberita-pemberita akan cerita-cerita lawak ini.
Molek dah tu....... sekor nak masuk paper lame............ sekor lagi nak cari berita, maka jumpalah mereka kat warong kopi. Aku ni bukan apa........ kasihan tengok penyokong ISA dok mengira orang, berapa ramai yang datang untuk melawan kumpulan GMI..... Rupa-rupanya tak terkira ramainya kalau nak dibandingkan dengan jari tangan dan kaki.............. mungkin lebih kot............ kalau kira yang atas sekali ada 270,000 orang...... oooopppss ... silap 27 orang. Kalau yang bawah tu, baru tak boleh kira betul.
Yang mengaku ahli PAS tu............ pi masuk Umno lah kamu, pi berambus.......... tak ingin aku orang macam tu. Buat menyemak ajer....... Umno suka lah orang-orang macam kamu. Tapi kalau nak jawatan ......... sorry ya....... dah penuh......... apa........ nak jadi calon.......... kalu yang tu, kamu boleh blah............ aku duduk lama dalam Umno pun, tak jadi-jadi calon............ kamu senang-senang nak jadi calon......... itu Umno yang kata, bukan aku.............. carilah modal lain, lagi baguih.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular