Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 10 Oktober 2009

Bagan Pinang : Umno Mula Manabur Wang.....

[IMG_0579.JPG]
Umno Mula mengedar duit rasuah dibawah nama Jabatan Kebajikan Masyarakat........ Tok Jin Apasal bulan lambat dapat duit welfer................ Hang betul-betul menganiaya rakyat. Ataupun duit itu duit raya atau duit bonos.
[5203117.jpg.jpg]
Asalamualaikum......... Tidak sihat lagi dengan tepukkan maut tersebut............. Moga-moga cepat sikit sakit atau pun lawyar buruk tu................. Dah ramai sangat dah meluat dengan lakonan itu. Jangan kata orang PAS, PKR, DAP, PRM, Mat Rempit pun dah naik meluat dengan drama yang tidak bernutu dan pasti tidak pulang


Memang dari awai-awai lagi dan memang dah jadi rahsia yang semua orang tau, ada pertembungan antara kem bekas MB yang jadi calon dan kem MB Negeri Sembilan la ni, Mat Hassan.


Walaupun sungguh-sungguh Umno cuba nak paparkan kata antara kem depa berdua tu takdak apa-apa masalah, tapi aku cukup yakin ramai yang tak percaya. Memang bangang la kalau ada yang percaya dengan gambar 'mesra' antara Isa Samad dengan Mat Hassan.

Pasainya memang semua orang yang ambik tau pasai politik Negeri Sembilan tau yang Mat Hassan sebagai MB cukup susah hati bila Isa Samad dipilih jadi calon. Kedudukan dia memang ada harapan untuk tergugat pasai pengaruh Isa Samad di bahagian-bahagian di Negeri Sembilan cukup kuat.

Mata-mata gelap PAS dalam Umno cerita, kem Mat Hassan ambik sudut positif Ipemilihan Isa Samad sebagai calon dengan menggunakan peluang yang ada ni untuk pasti karier Isa Samad sebagai ahli politik dimatikan terus.

Bila dah jadi calon, Isa Samad terpaksa belanjakan wang yang cukup banyak untuk berkempen. Kem Mat Hassan akan pastikan Isa Samad belanja sebanyak mungkin untuk berkempen kalau boleh bukan takat dia pokai tapi tokey-tokey yang sponser dia pun pokai sama.  Dalam masa yang sama depa akan sabotaj sungguh-sungguh Isa Samad untuk pastikan Isa Samad kalah.

Kalau plan ni berjaya, Isa Samad tak berjaya nak kembali ke arena politik mainstream Umno dan dalam masa yang sama akan kehabisan modal untuk memastikan sokongan penyokong-penyokong dia kekal kat dia dan tak berpindah kem.

Aku kurang yakin plan ni akan berjaya tanpa sokongan dari ken Isa Samad sendiri. Maksud aku Mat Hassan perlukan sebahagian pimpinan dari kem Isa Samad beralih kem. Dari maklumat mata-mata gelap Pas dalam umno, memang ada cubaan dari kem Mat Hassan cuba pancing pemimpin Umno dari kem Isa dengan kaedah yang cukup 'rahsia'.

Aku nak nasihat kat pemimpin Umno yang duduk dalam kem Isa Samad supaya terima tawaran dari kem Mat Hassan. Hangpa kena pindah kem. Kala hangpa masih setia dalam kem Isa Samad, hangpa jugak akan terima nasib macam Isa Samad.

Memang la maca kempen ni nampak macam Isa Samad cukup kuat. Aku dapat khabar angin yang selepas dia di sahkan sebagai calon, Isa Samad dah pi jumpa YDP MPPD bawak senarai kontraktor dia, mengarahkan semua projek plihanraya dibagi kepada kontraktor yang ada dalam senarai yang dia bawak. Memang pun kontraktor dari kem Mat Hassan langsung tak dapat apa

Hangpa yang duduk dalam ken Isa Samad kena ingat, kalau pun Isa Samad memang PRK ni hangpa tak boleh cari makan dengan kabel dia. Mat Hassan pasti akan guna segala 'kuasa' yang dia ada untuk pastikan kem Isa Samad tak dapat apa-apa lepas ni. Malah dia mungkin akan buat sesuatu projek-projek pilihanraya ni pun akan 'sangkut'.

Jadinya hangpa yang kat dalam kem Isa Samad kena tukar kem, kalau perlu 'menyembah' Mat Hassan pun aku rasa berbaloi. Kalau hangpa berjaya tolong bagi Isa Samad kalah, aku yakin Mat Hassan tak akan lupa 'jasa' hangpa. (CENANGAU DAIN KARI)
[2.JPG]

Gambar dia gambar mereka buat buat lawak angkasa . Cuba hang tengok  kat betul kat belakang mereka itu.
 senyum manis macam tanam tebu dibibir, kerana masuk  plilihan raya yang mereka kononnya tidak berlaku  sengketa diantara puak-puak dalam Barisan Nasional.
tanya sama mereka berapa puluh pengawal peribadi..........berapa tang diserahkan dan pasti lebih ramai yang senang-denang memakaian untuk  akan "Keperkasaannya. Yang pasti, selepas lokonan pelawak bodoh sombong, macan-macam senjata mereka bawak.

  • Mohd Hassan Kata............... Dia ini (Isa), menang ke kalah ke tetapi aku akan sejuk bekukan kamu.


  • Mat Isa kata........... eleh nek kata otang, kalau menang nanti aku tenyek-tenyek kamu sama Khairy.


  • Samy Veloo kata...... ayoyo aku sudah hantam orang bekas nombor  lagi dia mahu bikin malu sama saya hadir  ini busuk punya maljis........bikin malu aku pada India dan dame aku punya keturunan..


  • Mahyiddin kata........ ala bukan apa gaduh-gaduh, buat mula slamber aje Nanti kita kebanglo ke lima. Kalah menand sama aje.Kalh kena kutuk menang pun kena kutul.......... abis kita kata apa lagi.


  • Shahruzat.......mentang-mentang gambar aku tak masuk surat kobar, langsung kamu yak layang aku(Merajuk lah tu)
[30.08.jpg]
Inlah perjuang sejati buat bumi yang dinamakan Tanah Melayu,Satu nma yang amat tersohor di Bumu MalaYu ini. Nama tidak ading lagi iaitu Tok Janggut atau nama sebenarnya beliau asal beliau Haji Mat Hassan. Siapakah yang membunuhnya? Siapa yang menjadi pembelilok., sanggup menjual maklumat tersebut? Anda sendirilah yang menilai akan pengorbanan mereka seperti Tok gajah ( Tok Bahaman),Abdul Rahman Limbong. Datuk maharaja lela, Tok Sago dan ramai lagi yang telah syahid kerna takut tanah Melayu ini jatuh ketangan Umno-BN

haoiiiii....... budak-budak peninggalan penajajah, sudah sampai masanya untuk kamu mempersiasatkan diri kamu dudunia dan diakhirat................. Semoga selaga perbuatan kamu itu akan dibalas diaras dosa-dosa kamu uerhadap rakyat  Malaysia...............Allhuakbar 3x
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular