Translate

Isnin, 14 September 2009

Orang Lain Yang Akan Di Sebat........ Parti Islam Umno Yang Takut.

Adalah amat malang bagi parti yang baru bergelar Parti Islam Umno begitu takut dengan hukuman sebat yang dikenakan terhadap Kartika Sari Dewi, 32 tahun. Tuan punya tubuh merelakannya untuk disebat, Parti Islam Umno semakin takut ianya menjadi kenyataan.

Sehinggakan Menteri Pembangunan, Keluarga dan Masyarakat, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil semakin takut. Sehinggakan beliau menghantar beberapa NGO untuk memujuk Kartika agar membuat rayuan terhadap hukuman tersebut.

Bukan main takut lagi Parti Islam Umno melebihi ketakutan yang ada pada empunya diri. Apa sebenarnya motif Parti Islam Umno, sehinggakan mereka tidak dapat menerimanya. Mungkin ketakutan yang ada pada diri Parti Islam Umno, sebagai penanda yang mereka semakin nazak.

Kerana itulah mereka tidak boleh menerima akan hukuman ala Islam itu........... itu baru ala-ala Islam. Tidak tahulah bagaimana kalau betul-betul hukum Hudud terlaksana diMalaysia ini. Yang memelikkan, mereka boleh menerima hukuman sebat tinggalan penjajah yang zalim itu.

Tetapi mereka tidak boleh menerima hukuman sebat Islam yang sebenar, iaitu sebat untuk mengajar. Seperti seorang guru menyebat anak murid yang nakal. Mengikut kebiasaan orang yang nak meninggal, ada perkara yang pelik dilakukan tanpa dipedulikan. Apabila meninggal, barulah orang memperkatakan yang si polan ini patutlah buang tabiat............... rupa-rupanya dia nak meninggalkan kita.

Tabiat tersebut macam Parti Islam Umno alami sekarang ini, dah buang tabiat. Sebagaimana beliau seperti berputus asa apabila NGO yang dihantarnya gagal memujuk Kartika agar membuat rayuan.

Sharizat berkata, pihaknya telah meminta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) untuk pergi berjumpa dan menasihatkan Kartika supaya membuat rayuan keatas hukuman sebat tersebut.

"Daripada maklumat yang diperolehi mendapati Kartika masih bertegas dengan keputusannya untuk meneruskan hukuman meskipun ia akan memberi implikasi kepada wanita-wanita lain".

Begitu rupanya............. takut memberi 'Implikasi kepada wanita-wanita lain'............... macam mana kalau kita katakan............. takut nanti ramai anak-anak pemimpin Parti Islam Umno akan disebat............ kan elok sekiranya mengeluarkan kenyataan yang berterus terang............. daripada memberi bermacam-macam bahasa kiasan.

Tahniah buat Saudari Kartika kerana berani menanggung akan segala kesalahan yang dilakukan............ walau pun hukuman sebat tersebut hanyalah ala-ala Syariah............ Tetapi keberanianmu tetap akan disanjungi............ sesungguhnya Allah s.w.t. itu Maha Pengampun............ Kerana itulah tempat yang sebaik-baiknya membuat rayuan........... yakni memohon keampunan dari Yang Maha Esa.

Usah dilayan suara-suara yang memanggil-manggil namamu ................agar kamu berpaling............ dan mengikut mereka-mereka yang telah menyesatkan kamu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mereka semua itu sebenarnya takut dengan kutukan media asing dan antarabangsa terutamanya dari Barat - berdasarkan fakta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular