Translate

Selasa, 15 September 2009

Simpan Sahajalah "Berani Kerana Benar" Kamu Itu............

Bukan main lagi dengan dendangan lagu yang dimainkan oleh Khir Toyo berhubung siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selama 6 jam di Putrajaya berhubung dengan banglo mewah beliau yang terletak di Seksyen 7, Shah Alam, Selangor. Kemudian mempertikaikan pula sikap SPRM yang tidak pernah mendakwa pemimpin Pakatan Rakyat.

Dan menyatakan kononnya beliau adalah mangsa, dalam masa yang sama memuji akan sikap profesional SPRM dalam menjalankan tugasnya. Tidak lupa juga beliau menyarankan agar pemimpin Pakatan Rakyat Selangor patut didakwa........... Kuat betullah wayang yang dimainkan oleh beliau.

Beliau juga menafikan yang beliau disiasat berhubung dengan Balkis, dengan menyatakan yang beliau bukan ahli Balkis dan tidak ada kena mengena dengan Balkis............. Tang tu memang diakui yang beliau tiada kena mengena dengan Balkis............. Beliau tak bagi tahu pun, rakyat dah tahu.............. kerana beliau bukan jenis sotong........... Kerana Balkis hanya dianggotai oleh isteri-isteri wakil rakyat sahaja......... tak kan beliau seorang isteri.

Masaalahnya............ Pengerusi Balkis adalah isteri beliau............ maka tidak relevan lah sekiranya beliau disiasat berkaitan Balkis. Yang patut SPRM panggil adalah isteri beliau yang mengetuainya............. yang tu mungkin beliau gerun sedikit sekiranya isteri beliau dipanggil oleh SPRM............ yang pasti, SPRM patut memanggil isteri beliau untuk disoal siasat.

Atau ayat yang mudah ialah.......... jemput isteri beliau untuk datang bersembang dengan SPRM........... seperti mana beliau dijemput bersembang selama 6 jam oleh SPRM............. Semua dah jadi pelakon........... Apakah SPRM betul-betul menyiasat beliau............... atau sekadar panggil............. sembang 5-6 jam.......... kemudian umumkan kat akhbar........... yang beliau sedang disiasat oleh SPRM.

Itu pun beliau masih sempat mempertikaikan............ konon-kononnya, SPRM buat siasatan terpilih............ kerana pemimpin Pakatan Rakyat tidak dipanggil.............. tetapi beliau yang menjadi mangsa terdesak SPRM............. Wayang..........wayang.......... wayang............. semua main wayang........... daripada Gerak sampailah kepada SPRM.

Sedarkah beliau yang rakyat hanya memerhatikan segala lakonan mereka............. Banglo mewah beliau yang dianggar RM 20 juta lebih............... disiasat 6 jam sahaja.......... tetapi isu bendera yang bernilai RM 2-3 ribu........... disiasat oleh SPRM sampai mati............ Apakah beliau merasakan yang rakyat Malaysia............. sebodoh ahli-ahli Umno yang boleh digula-gulakan.

Mungkin sekarang ini beliau merasakan yang beliau masih lagi kebal.............. yang pasti kuasa rakyatlah yang akan menentukan nasib beliau setelah segala kekebalan beliau akan ditarik semula oleh rakyat............ hanya masa yang akan menentukan.............. cuma cepat atau lambat sahaja........... yang pasti beliau tidak akan terlepas begitu sahaja.

Begitu juga dengan pemimpin-pemimpin Umno-Bn yang lain............ segala kesalahan yang mereka lakukan semakin terdedah sedikit demi sedikit.............. Maka bersiap sedia lah dengan peguam-peguam kamu yang handal-handal itu................. Kerana rakyat akan menghukum kamu dengan segala permainan kotor kamu itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular