Translate

Senarai Blog Saya

Ahad, 11 Oktober 2009

Bangan Pinang : Umno Mula Terdesak

nangSaturday, October 10, 2009
Dari N31 Bagan Pinang : Awas provokasi Umno, jangan dilayan.

Kalau ikut maklumat dari mata-mata PAS dalam Umno, Pemuda Umno sedang merancang nak buat sekurang-kurangnya 2 provokasi untuk memburukkan nama PAS.
Kalau ikut maklumat dari mata-mata PAS dalam Umno, Pemuda Umno sedang merancang nak buat sekurang-kurangnya 2 provokasi untuk memburukkan nama PAS.
Yang pertama plan Pemuda Umno nak keluarkan satu surat yang kononnya dari Ketua Pemuda PAS Pusat, kononnya dia mengaku bersalah dan terpaksa membelakangkan Islam demi tunduk pada Dap yang anti Melayu. Laporan polis katanya dah dibuat daam bab ni.

Lai satu plan Pemuda Umno nak pakai baju PAS buat aksi-aksi rempit dan bertindak liar. Kononnya nak menggambarkan yang pemuda PAS ganas. Nak takut-takutkan pengundi Bagan Pinang dengan pemuda PAS. Yang ni pun katanya dah dibuat larangan polis.

DPP pun dah buat keputusan melarang sebarang anjuran perarakan atas nama Pemuda PAS. Maksudnya kalau ada perarakan yang pakai baju PAS, itu sebenarnya bukan ahli PAS dan besar kemungkinan perbuatan Pemuda Umno.

Jadinya kalau orang-prang PAS nampak ada perarakan macam tu, tolong sekat depa dan ambik nama depa, no kad pengenalan dan no ahli PAS depa untuk memudahkan siasatan kalau ada insiden-insiden yang tak diingini.

Disebabkan PAS dah ambik tindakan proaktif, aku yakin Pemuda Umno takkan guna 2 cara tu tapi aku amat yakin depa akan ubah plan. Depa takdak cara lain untuk sekat kepercayaan pengundi Bagan Pinang kepada PAS melainkan cuba memburuk-burukkan nama baik PAS dengan cara buat saraf kelabu.

Tolong jangan termakan mainan depa ni. Kalau ada apa-apa yang meragukan tolong sampaikan maklumat terus ke markas induk atau pun boleh jugak salurkan maklumat kepada bloggers melalui no Hp dan email hubungan bloggers kat atas.


Kalau ada pemuda Umno provok cara kekerasan, seboleh mungkin jangan di layan. Buat-buat taktau ja. Bawah bersabar, beristighfar banyak-banyak. Anggap saja depa yang buat provoke tu macam budak-budak tak cukup akai. Kalau kita layan depa takut kita pun jadi macam depa, TAK CUKUP AKAI
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular