Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 10 Oktober 2009

Bagan Pinang : Orang Pakat-Pakat Masuk PR, Umno Mula Gelabah.(Ulangan)

Apabila pemimpin-pemimpin kanan parti kompenan Barisan Nasional mula meninggal kan parti masing-masing, Umno mula ke tidak tentuan. Bermula dengan Datuk Zaid Ibrahim dari Umno kemudian disusuli dengan Datuk Chua daripada MCA(bekas Timbalan Presiden MCA) dan Datuk S. Subramanian(bekas Naib Presiden MIC) menyertai PKR. Barisan Nasional mula rasa tergugat kerana walaupun mereka kalah dalam pertandingan yang lepas, pengaruh mereka tetap besar.

Kerana mereka bukannya calang-calang pemimpin, bukan peringkat cawangan tetapi dari peringkat pusat, jadi kita tidak menafikan akan pengaruh mereka masih lagi kuat. Sebagai contoh Datuk S.Subra yang memang diakui akan pengaruhnya di kalangan kaum India, begitu juga dengan Datuk Chua. Pasti mereka memiliki penyokong tersendiri yang pasti akan mengikut jejak langkah pemimpin mereka.

Apabila berlaku penghijrahan para pemimpin parti komponen kepada Pakatan Rakyat, Umno lah yang paling tergugat. Lalu tersebar lah berita 1,000 penyokong PKR Silam telah keluar parti dan di ikuti seorang exco wanita PKR iaitu Siti Sarina. Maaf ya............ saya tidak pernah mendengar namanya dan ini kali pertama saya mendengar exco wanita PKR ada yang bernama Siti Sarina. Mungkin juga kerana saya bukannya penyokong PKR, maka saya tidak mengenali beliau.

Bukan bermakna saya memperlekeh kan beliau, sebagai seorang yang meminati politik maka saya tahu seseorang itu berpengaruh ataupun tidak. Yang pasti Umno dan pencacainya akan mula membuka diari yang beliau keluar daripada PKR dengan membawa bersama-sama beribu-ribu penyokong PKR. Sebagaimana yang berlaku kepada Siti Aminah kita yang terkenal dengan 'masihkah kau ingat....... satu masa dahulu.'

Beliau pun membawa beribu-ribu penyokong PKR apabila keluar daripada PKR sehinggakan hilang wang pertaruhan semasa pilihan raya DUN Penanti tempohari. Itu perkara biasa lah apabila mengumumkan seribu penyokong PKR keluar parti untuk menutup malu dengan apa yag berlaku didalam BN sekarang. Politik Umno dulu, sekarang dan selama-lamanya macam itulah. Kalau penyokong keluar parti 1,000, dia kata hanya 100 orang sahaja tetapi kalau penyokong pembangkang masuk Umno 10 orang, mereka kata 1,000 masuk Umno.

Siapa lah 1,000 yang keluar daripada PKR itu, siapalah yang bodoh sangat tu. Pi masuk parti yang sedang nazak buat apa. Orang pakat-pakat masuk Pakatan Rakyat yang semakin gagah, dia orang pi masuk masuk Umno-Bn yang tunggu masa ajer nak ditalkinkan. Umno..... Umno.... depa dah tak ada isu dah, tembelang depa dah bocor dah.... Oh...... Umno ku...... engkau lah.... dulu..... sekarang..... dan selama-lamanya...... betul-betul gah dengan slogan depa........... tapi lembik..... sekarang One Malaysia pulak dah...... dulu Islam hadhari, tapi tanya orang Umno pun depa tak tahu apa itu Islam Hadhari........ puas Pak Lah dok fikir nak cipta slogan, tapi apa kan daya ........ orang Umno sendiri pun tak faham.

Sekarang Jib pulak dengan 1 Malaysia: Rakyat didahulukan, matlamat diutamakan. Wah..... bukan main gah dengan slogan, tapi hampas tak dak......... yang sebetulnya 1 BN: Anak beranak didahulukan, kekayaan diutamakan.............. Tahniah Umno........... keris dah nak tercabut ulunya............. dacing pulak dah mula senget.

Msa telah dikerah, wang ookt sendiri hampir kering................ tetapi perjuangan tetap diteruskan untuk menunjukkan bahawa segala penat lelah kita akan dibalas oleh  Allah s.w.t.. Menang adab kalah  bertandin.Kerana itulah Umno telah meniru cara ahli PAS ditarbiahkan........... semoga kita diberi kemenangan oleh Allah s.w.t......................... Takbir 3x.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular