Translate

Khamis, 15 Oktober 2009

Keperibadian Unggul Dalam Islam

Dewasa ini, kita sering melihat keperibadian orang-orang muda yang sering bercanggah dengan nilai2 murni islam. Orang2 muda perlu merenung perkara ini dan tujuan blog ini saya postkan untuk kita sama2 berkongsi idea dan pendapat tentang islam hari ini dan bagaimana golongan pemuda kita dapat berjuang dan menegakkan kesatuaan ummah muda.

Saya sebagai pemuda sendiri ingin melihat kemajuaan ummah dr golongan pemuda yang hidup di zaman penuh cabaran. Cabaran pemuda dewasa ini bukanlah seperti cabaran2 orang dahulu kerana kita hidup di zaman yang cabarannya lebih kepada cabaran mental lebih dari fizikal. Golongan pemuda yang tidak mengisi mental dengan pemikiran kritikal atau kritikal thinking akan menghadapi kesukaran pada masa hadapan.

Ini terbukti apabila kita melihat begitu ramai sekali golongan cerdik pandai dikalagan generasi kini, dr golongan kanak2 yang begitu cekap dengan kemahiran teknologi seperti computer dan kepada golongan remaja atau pemuda yang sudah ramai mempunyai ijazah atau diploma.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular