Translate

Senarai Blog Saya

Khamis, 4 Februari 2010

Kes Liwat DSAI : Konspirasi Edisi Ke Dua

Barita yang akan menjadi sembutan ramai dalam seminggu dua ini baik dari media cetak, media elektronik dan para blogger ialah tentang pembicaraan DSAI atas tuduhan meliwat pembantunya, Saiful. Apakah ini konsprasi edisi ke dua.

Setelah edisi pertama telah telah berjaya mengenakan DSAI dan dijatuhi hkuman penjara selama 6 tahun. Apa yang menjadi kemusykilannya ialah cara tuduhan dan skrip pun hampir-hampir sama. Cuma yang membezakannya ialah watak sahaja yang ditukar.
Betul atau salah, menang atau kalah hanya untuk rujukan dunia sahaja kerana yang sepasti-pastinya ialah di di hadapan Allah s.w.t. Kerana dimasa itu, mulut tiada lagi mempunyai peranan seperti di dunia ini. Disini nanti, berhujahlah sebanyak mana yang kamu mahu bentangkan alibi, hujah, akuan bersumpah dan bermacam-macam tok nenek lagi.

Sebelum saya menulis lebih lanjut lagi, ingat saya menulis sedikit akan kekecewaan saya yang saya percaya ianya juga  melibatkan gerakan Islam di seluruh dunia. Kekecewaannya ialah takkala DSAI mengumumkan peryertaannya didalam politik Umno/Bn pada 1982.
Ianya membawa satu kesan yang mendalam bagi pendokong gerakan Islam di Malaysia dan diseluruh dunia. Ramai rakan-rakannya baik dari luar negara dan dalam negara sendiri medangkan gerakan Islam diseluruh dunia melihat bagaimana berpontesinya beliau dalam memimpin dan boleh melangkau lebih jauh lagi............. tetapi kenapa memilih Umno yang sudah buruk sampai ke usus. 

Apakah dengan menyatakan untuk membawa Umno kesatu tahap yang membanggakan dalam memperjuangkan Islam. Ramai yang awal-awal lagi mengandaikan yang beliau akan bersama dengan perjuangan PAS. Seorang anak muda yang cukup berkarisma dalam perjuangannya untuk rakyat, bagi saya itu adalah satu kesilapan yang besar bagi kerja politik beliau.

Berbalik dengan kes  liwat edisi yang sedang beliau hadapi sekarang ini, banyak tanda tanya sedang bermain-main di fikiran penyokong, penyimpati dan juga musuh-musuh politik beliau. Seperti kata-kata yang bertiup, inilah mangsa liwat yang paling cool dalam sejarah liwat di Malaysia.

Dari mula pertuduhan itu dilaporkan dan disusuri pula dengan 'Sumpah Laknat' yang dibuat oleh Saiful dihadapan iman muda di dalam masjid. Sudah ada sesuatu yang tidak kena dengan kes tersebut, yang mana kerana sikap tergesa-gesa 'tangan-tangan ghaib' berhubung isu tersebut. Kenapa perlu Saiful perlu melakukan 'sumpah laknat' terhadap dirinya sendiri........... kenapa ya.
Daripada tafsiran yang dibuat oleh ulama-ulama tersohor, mengikut ilmu dan kajian yang telah mereka lakukan berhubung kes ini. Mereka bersependapat yang Saiful patut dikenakan hukum 'Hudud'. Nasib baiklah kamu Saiful, pasal One Malaysia masih bertunjangkan undang-undang 'British Law'. Kalau tak......... punggung kamu yang gebu itu pasti tidak bergebu lagi.

Ucaplah terima kasih kepada Mahathir kerana berjaya menghalang 'Hudud' dilaksnakan di Malaysia, bumi One Malaysia. Pasal tak cukup syarat, orang Melayu?Islam kat Malaysia tak layak jadi saksi, pasal dalam kes-kes melibatkan hukum'Syariah' mesti ada 4 saksi yang adil.



Saksi-saksi kat One Malaysia semua tidak boleh pakai...... termasuk Mahathir sendiri. Saksi kat One Malaysia kuat minum, kaki betina, kaki rasuah, kaki makan duit anak yatim, songlop sanan songlap sini. Mana boleh jadi saksi........ kan betul kata Mahathir tu.
PEGUAM Cara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden (tengah) bersama Hakim, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menunjukan sesuatu arah dengan diperhatikan mangsa Saiful Bukhari Azlan (kanan) semasa meninjau lokasi di Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara semasa hari kedua perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim. 4 Januari - UTUSAN/SHAIFUDIN MD NOR

Macam kes liwat edisi pertamalah macam mana,,,,,,,,,, semua pegawai yang terlibat dengan kes tersebut dah jadi orang-orang besar. Walau pun mengikut kenaikkan sesuatu pangkat, yang lama mesti didahulukan. Lihatlah bagaimana dengan Peguam Negara Datuk Moktar, Ghani 4 tahil, Husan Musa, Azizan, Dr. Rastina dan ramai lagi jika hendak sembut semua. 
Apa yang mereka dapat diatas jasa-jasa mereka itu, dari kenaikkan pangkat yang mendadak (lompat kepala) sampai dapat projek berjuta-juta. Boleh kita bayangkan bagaimana seorang yang hanya bekerja sebagai drebar pun boleh menjadi pengarah syarikat.......... dasyat.....dasyat......... jika macam itulah........... aku pun nak tumpang sekaki.......... siapa tak mahu jadi kaya segera........... apa tah lagi dalam ekonomi yang semakin parah ni.

Kalau bab-bab ekonomi ni............ tahiahlah buat adik-adik, abang-abang polis yang mendapat durian runtuh........... bukan sikit beb....... paling rendah RM1,500 sehingga RM 6,000............. lepas tu ada kenaikkan gaji berskala pula......... jom semua............ kita pakat-pakat masuk polis........... lodeeeeeeehhhhh.
Kerajaan bagi ambil......... jangan tak ambil.............. tapi jadilah 'Polis Di Raja Malaysia' dan jangan pula jadi 'Polis Raja Di Malaysia' sudah la.

Bagi DSAI dan Saiful pula, jika kamu benar............ pasti kebenaran kamu akan dipertontonkan oleh Allah s.w.t. di Akhirat nanti............ sama-sama kita doakan.............. agar kebenaran pasti tertegak di bumi One Malaysia ini.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular