Translate

Senarai Blog Saya

Jumaat, 5 Februari 2010

9 Feb : Titik Hitam Buat Zambry


Rakyat Perak dan Malaysia tertunggu-tunggu akan tarikh bersejarah yang akan berlaku pada tanggal 9 Feb 2010. Rakyat Perak dan Malaysia bukan menunggu Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja  untuk pengistiharan anak bulan, bukan juga untuk melihat gerhana matahari atau pun gerhana bulan. Ianya semata-mata untuk mengetahui keputusan mahkamah rayuan berkaitan siapa sebenarnya Menteri Besar Perak yang sah.

Bagi Pakatan Rakyat, kalah atau menang bukan ukuran, jika melihat kepada sikap berat sebelah badan kehakiman. Jika kalah pun, Pakatan Rakyat tetap menang apatah lagi jika menang. Soal kalah dan menang bukan menjadi satu beban buat Pakatan Rakyat kerana rakyat akan menilai sendiri bagaimana Umno/Bn memperkudakan badan kehakiman.

Semua sedia maklum bagaimana mahkamah tinggi telah memberi kemenangan kepada DS Nizar dalam pertikaian mengenai siapa sebenarnya Menteri Besar Perak yang sah. Tetapi hanya beberapa jam sahaja beliau memegang jawatan tersebut, seorang hakim mahkamah rayuan membenarkan rayuan Zambry diatas keputusan mahkamah tinggi tersebut.

Rakyat melihat bertapa cekapnya seorang hakim mahkamah rayuan bekerja, tengah hari hantar notis, petang dah dapat keputusan. Ini adalah satu sejarah yang pasti tidak akan dilupakan oleh rakyat Malaysia dan rakyat Perak khususnya. Mungkin juga hakim mahkamah rayuan tersebut mahu mempercepatkan kes-kes yang bertimbun-timbun itu.
Tetapi amat malang apabila DS Nizar membuat rayuan, kesnya ditangguh dari sehari kesehari sampai tahap dah tidak tahu hari, bila nak umumkan. Inilah sistem kehakiman dibawah kerajaan Umno/Bn yang telah dilacur dan diliwat sampai nak berak pun terpaksa diteram-teram hinggakan mengalami buasir.......... Oh ya...... lupa pula dengan slogan One Malaysia: Rakyat Didahulukan.

Sekarang ini pun para exco dan MB haram tidak senang duduk.......... dahlah bodoh............  bertambah-tambah........... bodohnya............. Cakap pun dah mula merapu-rapu...... Baik Zambry mahu pun Kak Midah kite.......... sekarang ni dok melalut kat seluruh pelusuk............. untuk beri peluang kat rakyat Perak melihat ketakutan dan kebodohan mereka.
 http://1.bp.blogspot.com/_rbqlI_m1Ahg/ShVttVU4hhI/AAAAAAAAD9c/zztzqmWoR9g/s400/mb-haram-degil.jpg
Macam Zambry cakap hari tu......... kalau Adun Pakatan Rakyat rasa ada sokongan rakyat............. letak jawatan beramai-ramai.............. kemudian bertanding semula............. tidakkah bebal seorang MB haram yang bergelar Doktor Falsampah............ boleh cakap macam tu............... jangan main-main phd bukan sebarang phd.............. itu phd sains politik.

Aku rasa sijil yang dia ada tu mesti sijil beli............. Memang sah ler sijil beli................ apa punya bebal............. seorang bertaraf phd boleh bercakap macam orang hilang akal............... letak jawatan dengan bubar Dun............. dua perkara yang berbeza............... kalau letak jawatan, adun tersebut tidak boleh bertanding selama 5 tahun................ tapi kalau bubar Dun, bermakna bekas Adun tersebut boleh bertanding semula.
 
Nasib engkaulah Umno............. ada pemimpin tapi tak macam pemimpin............ rasa-rasa akulah.......... Tajul Rosli pun naik malu............. Perak ada MB haram yang bebal tentang politik.......... jalut.......jalut.........jalut............ Samalah IQnya dengan Kak Midah................. yang kehulu kehilir............. tak senang duduk.............. kalau Nizar menang............... habislah jawatan exco haram aku ni.............. nasib baik Adun masih lagi halal............. itu pun belum tahu lagi............. halal ke haram............ pasal Umno mana ada istilah halal haram.............. apa yang mereka ada hanya 'HALANG' sahaja.
 

Yang pasti........... kalah atau menang dalam rayuan tersebut.............. rakyat sebenar-benarnya hakim............ kalah pun bagus........... menang pun bagus.............. kerana itulah bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas menyarankan agar para hakim cuci tangan bersih-bersih............. faham-faham sendirilah mesej beliau itu.............. tepuk dahi tanya Zambry D'Pulau.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular