Translate

Isnin, 29 Mac 2010

Menyelami Berita-Berita Jahat Daripada Si Tulang Besi.

Berkaitan dengan isu Majlis Syura Ulama PAS, yang mana terlalu banyak khabar-khabar angin oleh blog MalaysiaWives atau Tulang Besi. Sebenarnya khabarkhabar angin yang dikatakan oleh Tulang Besi, adalah cerita yang direka oleh beliau sendiri dan diangkat sendiri oleh beliau agar ianya menjadi khabar angin.
Saya sendiri pun tidak berani menulis tentang isu tersebut kerana saya tidak mengetahui apa sebenarnya yang berlaku. Ini disebabkan Majlis Syura Ulama adalah badan tertinggi didalam parti PAS. Jadi saya malu untuk menyatakan yang saya tahu, sedangkan sebenarnya saya tidak mengetahuinya.
Blog yang paling banyak memperkatakan tentang isu tersebut adalah daripada MalaysiaWaves yang mana artikel beliau bagaikan menjadi rujukan buat sesetengah blog. Beliau menulis bagaikan seorang yang pakar dalam isu tersebut. Hakikatnya, artikel yang beliau tulis itu sebenarnya satu fitnah yang amat jahat lagi hina bagi seorang yang mengaku beliau adalah keluaran hasil dari tarbiah PAS.
Dalam artikel beliau yang bertajuk, 'Ahmad Awang Dipecat Dari Syura?'. Beliau menulis ;
"Di samping “khabar angin” bertiup kencang mengatakan Tok Guru Nik Aziz tidak akan disambung perlantikan beliau sebagai Mursyidul Am, turut tersebar adalah khabar bahawa Ustaz Ahmad Awang juga akan ditamatkan khidmat beliau sebagai Ahli Majlis Syura".
Harap-harap tiada amalan membalas dendam dalam PAS hanya kerana Ahmad Awang secara terang-terang:
a. Menolak kerajaan Campuran UMNO-PAS di Perak b. Menolak permintaan Haramsani mentah-mentah (yang mana Haramsani diketahui mempunyai hubungan intim dengan salah seorang anggota Syura yang senior) c. Mendedahkan konspirasi menubuh kerajaan perpaduan di Perak di hadapan para perwakilan PAS tahun lepas d. Mendedah usaha membawa PAS dan UMNO ke dalam satu "perkahwinan" d. Menjadi "icon" menentang usaha "PERPADUANG" di dalam PAS.
Disini kita boleh baca bagaimana khabar angin yang beliau cipta itu telah menunjukkan bagaimana tahap pemikiran beliau dalam menghalalkan fitnah. Beliau cuba menjadi juara untuk ditonjolkan yang beliau adalah seorang yang serba tahu dan betul.
Inilah manusia yang berfikir tahap kepala lutut dengan hujah yang dangkal. Yang menjadi masaalahnya ialah orang-orang yang ada disekelingnya boleh dikatakan ramai lebih bijak dari si Tulang Besi, pun boleh diperbodoh-bodohkan oleh beliau. Ada blog yang tidak tahu cerita tentang isu ini mengambil artikel Tulang Besi kerana jika berlaku apa-apa kesalahan isu tersebut, mereka boleh menuding jari kepada si Tulang Besi.
Bagaimana Ustaz Ahmad Awang akan ditamatkan khidmat sebagai Ahli Majlis Syura jika jawatan tersebut telah tamat tempohnya. Dan bagaimana pula nak lantik beliau jika syarat-syaratnya tidak cukup.
Berkaitan dengan Dr. Harun Din pula, dari dulu alasan yang diberikan oleh si tulang Besi ialah salahlaku kenyataan isu 'Kalimah Allah' yang tidak sependapat dengan pendirian PAS pusat. Nampak sangatlah betapa beliau cuba menegakkan benang basah, dengan alasan tersebut kerana mempertikaikan perlantikkan semula Dr. Harun Din sebagai Timbalan Mursyidul Am PAS.
Sebagai seorang yang berilmu, beliau berhujah diatas keilmuannya dan beliau angkur dengan keputusan PAS pusat. Apakah beliau masih menjaja kenyataannya sebelum itu sehinggakan Tulang Besi boleh menuduh salahlaku Dr. Harun Din. Lainlah jika beliau masih mempertahankan kenyataan itu sampai sekarang. Tapi setahu saya, hanya Tulang Besi sahaja yang masih menimbulkan isu tersebut sampai sekarang.
Apa yang boleh disimpulkan disini ialah sikap jahat, dendam, buruk sangka, irihati dan munafik yang bersarang disanubari Tulang Besi. Oleh itu bagi pembaca diharap memikirkan dahulu apa yang ditulis oleh si Munafik ini sebelum menerima atau mempercayai cerita-cerita daripada Tulang Besi.
Bagi beliau, hanya beliau sahaja yang Maha Bijak dan Maha Mengetahui daripada orang lain. Inilah yang dikatakan duri dalam daging sebenar bagi PAS, selama ini banyak kerosakkan minda telah beliau lakukan terhadap pentokong PAS dengan melaku fitnah terhadap pimpinan PAS.
Jika beliau seorang yang berfikiran waras, apakah senang-senang untuk PAS meminda perlembagaan yang ada tanpa memikirkan implikasi akan tindakkan tersebut dari segi undang-undang. Jika perkara tersebut tidak dibahaskan oleh perwakilan, apakah Pendaftar Pertubuhan akan senang-senang meluluskannya.
Dengan kata ada peguam dengan melakukan kutipan derma, apakah peguam beliau tidak bagi tahu ke. Andai ada perwakilan tidak berpuashati kerana pindaan tersebut tidak dibahaskan, tidakkah mereka boleh membawa kes ini ke Mahkamah atau pihak Pendaftar Pertubuhan boleh membatalkan parti PAS. Ingat SU PAS pusat pakai main tembak untuk pinda perlembagaan?
Inilah yang dikatakan, 'Cerdik tidak boleh ikut, bodoh tidak boleh diajar'. Atau bahasa mudah ialah Tulang Besi ini memang jenis bodoh sombong.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular