Translate

Sabtu, 27 Mac 2010

Mursyidul Am PAS : Tuan Guru Nik Aziz Masih Diperlukan.

Bagi pandangan saya yang kerdil ini, TGNA masih diperlukan untuk jawatan tertinggi dalam PAS. Dalam perjuangan Islam, tiada pencen buat pemimpin yang mana lebih-lebih lagi dengan keilmuannya.

 Tidak dinafikan kesihatan TGNA sejak kebelakangan ini kurang memuaskan, begitu juga dengan TGHH. Walau pun ramai yang berkelayakkan untuk jawatan tersebut, pimpinan TGNA masih diperlukan.

 Semua sedia maklum akan pengaruh TGNA dalam politik Malaysia masih digeruni dan dihormati oleh kawan mahu pun lawan. Jadi, tidak menjadi masaalah untuk TGNA terus memegang jawatan Mursyidul Am PAS bagi penggal lima tahun lagi.

 Melainkan ada tangan-tangan ghaib yang cuba menyingkirkan beliau dari terus memimpin. Ia juga boleh mengelakkan fitnah jika TGNA ditamatkan dari memegang jawatan tersebut. Pasti ada yang suka jika ianya berlaku kerana senang untuk mereka menyerang pimpinan PAS.

Sekarang pun sudah ada artikel-artikel yang mula memukul gendang perang. Kita mungkin dah menjangka isu yang akan dimainkankan oleh tangan-tangan yang mengaku sebagai ahli PAS yang sejati.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saudara berkata gendang perang dipukul oleh orang yang mengaku Pas sejati....habis tu yg gi bincang dgn UmNO ttg UG tu Pas sejati ke? yang bawa idea sampah UG tu ..Pas sejati ke?...jgn ingat yg mengkritik itu bukan Pas sejati..mereka cuma menyuburkan semangat demokrasi dlm Pas tu sendiri

kk berkata...

kenyataan bangang macam tulang besi, bincang dengan umno kan telah ditutup, tak reti bahasa lagi, UG tu idea sampah habis kerajaan 16 sept tu idea canggih, patutle mp pkr duk hentam idea kerajaan 16 sept, canggih sangat rupanya, mengkritik melebihi dari had akan menjadi fitnah, dan semakin banyak kritikan akan menimbulkan rekaan untuk menyedapkan cerita, tanpanama faham ke apa itu ug faham ke apa kerajaan 16 sept, ke bangang mcm tulangbesi jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular