Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 12 Februari 2011

Kenapa Najib Tidak Di Tangkap Di Bawah ISA.

 



Bekas ketua polis punggung cerita Mahathir

Sarajun Hoda: Menarik. Bekas inspektur jeneral polis Hanif Omar adalah pendusta. Dia pernah mengatakan di mahkamah bahawa dia tidak tahu judi adalah 'haram' dalam al-Quran. Dia berbaring lagi ketika dia mengatakan bahawa Operasi Lalang sepenuhnya tindakan polis. Dia mengambil haram 'wang' dari Genting Bhd sebagai wakil ketua.

Krim pemimpin pembangkang ditangkap dan polis bertindak sendiri?Dan yang kemudian PM Dr Mahathir Mohamad tak berdaya?

Mahathir juga merupakan kebohongan besar. Dia menandatangani sambungan penahanan dan ia mengatakan bahawa ia tak berdaya?Kalimat terakhir dalam laporan namun ini menceritakan - Hanif adalah menunjukkan bahawa polis tidak lagi bebas.

Moontime: ini datang dari seorang lelaki yang tidak bisa menemukan ayat apapun dalam Quran tentang melarang perjudian? Saya merasa sukar untuk percaya. Ops Lalang harus terjadi kerana UMNO pada waktu itu sedang menghadapi krisis terburuk yang pernah. Untuk menopang sokongan antara Melayu, Mahathir harus melakukan sesuatu yang drastik.

Mahathir memang luar biasa. Dia sepenuhnya melanggan taktik Machiavellian. Ketika tertangkap dengan seluar ke bawah, ia menyalahkan orang lain. Dalam hal ini, polis. Saya fikir Tuhan membuat dia hidup selama ini sehingga ia dapat melihat sendiri kegagalan akhir dari semua hal yang dia bekerja untuk ... Padan muka .

Peraturan tidak pasti: Bahawa ini 'cepat kaki, dua-langkah' oleh dua Tuns tua - Hanif dan Mahathir - mungkin adalah orang terbaik di 'kerajaan tetap' boleh memikirkan hanya menunjukkan bagaimana kehilangan apapun pembelaan yang masuk akal orang-orang rejim putus asa- bergerak tabungan itu.

Sama putus asa adalah harapan mereka bahawa orang sekarang akan percaya omong kosong ini. Bahawa ketua polis dapat bertindak sebagai yang diinginkannya, di luar undang-undang, namun di bawah rahmat-Nya? Bahawa perdana menteri tidak mempunyai tugas utama, tidak ada kewajiban suci, untuk menegakkan undang-undang dan perlembagaan terhadap anggapan Praetoria tersebut dan pelanggaran sewenang-wenangnya?

Sudahlah penebang, ini terlalu banyak.

Kgen: Jadi bebas polis memutuskan untuk menangkap kumpulan besar pemimpin pembangkang dan aktivis dan hanya segelintir ahli politik UMNO dan MCA? Apakah mereka pikir kami idiot? Ops Lalang memiliki tanda Dr Mahathir Mohamad di atasnya.

5fb: 's komen Hanif, bukannya memperjelas air keruh situasi, telah berlumpur air lebih jauh dan membuka sekaleng cacing. Apa itu menteri dalam negeri untuk di tempat pertama? Hanya menandatangani perintah penahanan ISA disyorkan oleh pihak polis, kemudian diucapkan, 'Saya tidak punya pilihan, polis yang diperlukan saya menandatangani,' dan masih berharap bahawa kredibilitinya masih utuh?

Quigonbond: Mahathir berada di bahawa menteri dalam negeri masa, bertanggung jawab untuk urusan dalaman. Jika dia cukup berprinsip tidak mahu Ops Lalang, dia boleh pergi dalam misi pencari fakta sebelum itu terjadi. Jika ia tidak mahu Ops Lalang, ia boleh berdiri dengan para pemimpin pembangkang dan dalam satu suara unified menyatakan bahawa tidak ada kekerasan.

Jika setelah pemimpin pembangkang ditahan, ia masih boleh melepaskan mereka seawal mungkin daripada membiarkan mereka merana di Kamunting selama dua tahun.

Itu politik baginya untuk pergi bersama-sama dengan polis dan dengan demikian ia terlibat dalam penyalahgunaan kuasa. Apa yang tersisa akan ditentukan adalah apakah perisikan polis itu salah, atau polis mengambil arahan daripada beberapa pelampau untuk memberikan dia dengan perisikan palsu.

wahyu Dr M memerlukan tidak kurang dari sebuah yuran kerajaan penyelidikan untuk melihat peristiwa menjelang Ops Lalang, kerana dengan menyalahkan polis, Dr M berkata sebanyak bahawa itu salah.

Multi Ras: Mahathir berkata polis yang disarankan itu. Nah, itu adalah normal. Tetapi sebagai menteri dalam negeri maka ia boleh memilih untuk mendengar polis atau menolak itu. Dalam hal ini, ia mengambil nasihat polis dan dihukum itu. Sejak saat itu, dia bertanggung jawab atas keputusan itu.

Bahkan jika menteri dalam negeri orang lain, sebagai perdana menteri dia memiliki kekuatan untuk mempengaruhi menteri dalam negeri.Garis bawah adalah wang berhenti di kemudian PM. Jadi, mengapa repot-repot untuk membawa masalah sekarang? Merasa bersalah?

David Yee154a: Mahathir bertemu dengan pemimpin pembangkang sebelum ini? Siapa mereka? Lim Guan Eng? Lim Kit Siang? Karpal Singh? Bisa kita dengar dari mereka yang sebenarnya? Apakah Ops Lalang tabir asap untuk mengalihkan banyak besar Tapa's Mahathir?Misalnya, PLUS Highway dipertanyakan oleh pembangkang ketika itu diberikan kepada sebuah syarikat meragukan di bawah Mahathir.

Jika Ops Lalang sangat berkesan, berdoa mengatakan, bagaimana dengan ahli politik UMNO yang memimpin protes besar di stadium nasional? Mengapa mereka tidak ditahan di bawah Internal Security Act (ISA)? Apakah ini tindakan selektif oleh-inspektur jeneral polis untuk membantu kerajaan hari?

Aku Melayu: Saya berharap's klarifikasi Hanif jawapan semua orang yang masih skeptis tentang kenyataan Mahathir bahawa bukan dia yang memerintahkan Ops Lalang pada tahun 1987. Dan saya sangat percaya bahawa permintaan maaf adalah kerana dia dari semua yang telah meragukan dia.

Rayfire: Adakah anda mengharapkan kami untuk membeli cerita ini?Aku tahu akan beberapa. Terutama mereka yang terlalu bersemangat tentang penggunaan simbol 1Malaysia. Jadi sekarang Hanif telah bercakap, dia jawab seperti mengapa penangkapan selektif dibuat. Bahagian terakhir dari artikel disebutkan tentang Najib memimpin protes di Kampung Baru - dia ditangkap? Mengapa tidak?

Jadi, semakin anda cuba untuk berputar cerita, semakin banyak pertanyaan akan muncul. Dan bagi beberapa orang yang yakin dengan penjelasan ini, hanya pergi untuk menunjukkan betapa mudah tertipu anda.
Malaysiawatch4: Ada kemungkinan bahawa IGP mengatakan kepada menteri dalam negeri yang di bawah ISA polis mempunyai kuasa untuk menahan selama 60 hari tanpa rumah menteri kelulusan.Jadi tidak perlu Mahathir menjelaskan mengapa ia memanjangkan perintah penahanan selama dua tahun?

G Annamalai: Jika Mahathir adalah orang yang benar, sebagai pemimpin dia akan meyakinkan polis terhadap Ops Lalang, selepas semua dia adalah orang yang menandatangani perintah penahanan.Setidaknya dia seharusnya tidak memanjangkan perintah penahanan melebihi had 60 hari.

Hanif, sebagai manusia hati nurani (jika sama sekali anda adalah salah satu), jangan berfikir bahawa akan terlihat adil? Dengan Hanif mengatakan bahawa polis sepenuhnya bertanggung jawab atas tindakan keras, bisa kita ambil itu bahawa Mahathir tidak mengendalikan situasi itu, dan kerana itu ia adalah seorang tebusan dari polis?

Anak Bangsa Malaysia: Pada akhir hari, tidak peduli apakah itu Dr M atau Hanif siapa yang bertanggung jawab. Sebanyak 106 orang ditangkap dan ditahan untuk apa-apa. Lebih buruk lagi, mengapa Najib tidak ditahan untuk mengorganisir reli di Kampung Baru?

Di sisi lain, orang-orang yang ditahan adalah Lim Kit Siang dan Karpal Singh, yang ketika ini dilihat oleh rakyat sebagai juara untuk keadilan. Mereka telah muncul lebih kuat dan rakyat mengetahui sumbangan mereka. Untuk Mahathir dan Hanif - anda berdua adalah yang kalah.

Malu pada anda untuk cuba untuk mengelirukan rakyat tersebut.Orang-orang tidak bodoh seperti yang anda berdua fikirkan.(MK)
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular