Translate

Senarai Blog Saya

Jumaat, 15 April 2011

Firaun Besar Yang Semakin Terpesongn Dan Menyesatkan.


Blogger Musafirlalu ada memberi komen dengan hujah yang berpaksikan akal didalam blog Firaun Besar yang celaka. Sebelum itu, blogger Ameno World telah cuba bertanya beberapa soalan dengan Firaun Besar yang celaka tetapi tidak dilayan malah memperkecil-kecilnya. Mungkin pada anggapan Firaun Besar yang celaka, blogger Ameno World seorang pemuda yang masih mentah yang tidak layak berhujah dengannya.  Tetapi kenapa si Firaun Besar yang celaka takut menyiarkan komen Musafirlalu yang setaraf dengan dari segi usia dan pengetahuan tentang politik...!!!

Apa yang boleh gua simpulkan ialah si Firaun Besar yang celaka sememangnya seorang yang benar-benar pengecut tahap gampang. Komen Musafirlalu dalam artikel si Firaun Besar yang celaka yang bertajuk 'Dialog Kebenaran' (Baca Sini) yang berkaitan dialog beliau dengan temannya yang bergelar sorang ustaz. Gua tertarik dengan salah satu tulisannya yang mana lu boleh melihat betapa bebalnya beliau dalam berhujah. Tulisan si Firaun Besar yang gua petik,

ZN: Tadi Ustad kata tidak tengok lagi, mana Ustad tahu? Jadi tidakkah penting untuk Ustad tengok dulu baru buat rumusan? Tidakkah Ustad tahu tiada siapa yang membuat tuduhan seks atau zina terhadap Anwar Ibrahim. Datuk Eskay, kawan baik Anwar sendiri, hanya menggunakan video itu untuk memberitahu rakyat bahawa kawannya Anwar tidak layak jadi pemimpin, adakah itu salah?

Si firaun besar yang celaka cuba menjerat Ustaz tersebut dengan lagak beliau sebagai seorang lawyer buruk yang kononnya Ustaz tersebut belum lagi melihat video tersebut tetapi sudah membuat rumusan. Bagaimana pula dengan si firaun besar yang mengadakan sidang akhbar dengan Zahrin di lobi parlimen..!! Si Firaun besar sendiri kata yang beliau percaya 110 peratus pelakon tersebut adalah Anwar sedangkan beliau sendiri pun belum lihat video klip tersebut tetapi sudah pun membuat kesimpulan membabi buta. Gua petik lagi,

ZN: Tetapi didalam kes videoklip ini, Datuk Eskay atau mana-mana pihak lain tidak pernah membuat tuduhan untuk membuktikan Anwar berzina. Mereka cuma sekadar nak buktikan Anwar tidak layak menjadi seorang pemimpin umat Islam dan negara ini, dan video itu sebagai bukti. Itupun kita perlu tunggu sehingga polis mengesahkan ketulinan videoklip itu dan siapa watak-wataknya? Apakah itu juga termasuk dalam qazaf?

Si firaun besar yang celaka mengatakan tiada mana-mana pihak pernah membuat tuduhan untuk membuktikan Anwar berzina. Ini apa punya hujah dari seorang yang bergelar peguam, sedangkan beliau sendiri telah membuat tuduhan dengan mengatakan yang beliau percaya 110 peratus pelaku tersebut adalah Anwar, tidakkah ini satu tuduhan. Celaka betoilah peguam nih, patutlah kes-kes beliau dimahkamah banyak yang  kalah. Memang si firaun besar ini dah menjadi semakin celaka lagi sial dan berkaitan empat kesaksian pula (Baca Sini) beliau cuba meminda hukum yang telah diturunkan. Gua petik salah satu tulisan si firaun besar yang celaka,

Nanti bila sampai depan ALLAH, kelak kita ditanya mengapa kita tidak mahu berfikir dan menggunakan aqal; jangan kita jawab "teman udah buat solat hajat berkajang-kajang nunggu kebenaran, tetapi mike tak hantar-hantar wahai ALLAH. Tak pasal-pasal ALLAH akan tempelak kita dengan berfirman:

"Aku dah hantar 16 Sept, Aku dah hantar Saiful, Aku dah hantar DNA, Aku dah hantar videoklip, Aku dah hantar rekod twitter, Aku dah hantar jam Omega, Aku dah hantar Eskay, Aku dah hantar Karpal Singh dan macam-macam lagi petanda, bukti dan isyarat telah Aku hantar! Ate, ngape mike tak nampak kebenaran tu lagi ke yop? Apa yang mike nak ALLAH hantar lagi yop?

Si firaun besar yang celaka cuba meminda hukum Allah dengan mengadakan 4 bukti setelah tuduhan yang dilakukan tidak bersandarkan kepada 4 saksi. Inilah si celaka paling sial setelah berkawan dengan Umno yang memalukan umat Islam. Apakah 4 kesaksian boleh ditukarkan dengan 4 bukti dalam memperkukuhkan tuduhan???. Lu sape nak nak pinda-pinda hukum Allah nih. Kalau lu berhujah mengikut keadaan teknologi sekarang yang semakin maju dengan bersumberkan DNA yang terang-terang boleh dimanipulasikan oleh para pakar, apakah bukti tersebut boleh diterima...!!!. Begitu juga pelakon yang boleh video lucah tersebut yang mana wajah pelakonnya pun boleh dimanipulasikan. 

Kenapa lu tidak menyarankan agar solat Zhohor dan Asar dikaji semula dengan iman boleh membaca secara nyaring dalam rakaat satu dan dua seperti tiga solat yang lain kerana keadaan sudah berubah. Jika di zaman Rasulullah s.a.w., solat Zhohor dan Asar tidak dibaca dengan kuat agar tidak diganggu oleh kaum jahiliah. Sekarang ini sudah zaman moden, jika lu mengucap dua kalimah syahadah sekuat manapun orang kafir tak ambil kisah pun. Begitu juga dengan bacaan yang nyaring pada dua solat tersebut.

Si firaun besar yang semakin celaka sudah mencapai tahap kesesatan yang membanggakan Umno yang celaka dengan mempermain-mainkan Kalamullah. Si firaun besar telah menyamakan tulisannya adalah Firman Allah s.w.t seperti yang lu baca kat atas. Senang benor si firaun besar yang celaka ni mengatakan itu adalah firman oleh. lu nak buat andaian lu punya pasal ler, tapi jangan kata apa yang lu tulis itu dengan menggunakan ayat Firman Allah s.w.t. Tak ada ker mana-mana Mufti yang harus, yang fulus untuk menegur si bangsat yang semakin sesat nih. Berkaitan dengan kalungan bunga di Tugu tuhan sekular Turki (Baca Sini) , gua petik

Macam sesetengah badut ingusan yang memaki hamun YAB Perdana Menteri mengalungkan bunga di Tugu Peringatan Attarturk dalam lawatan ke Turki baru-baru ini. Sampai ada Pak Yangoat yang mengkapior dan menerakakan PM. Dema tak ingat yang YAB Perdana Menteri Turki Recep Tayyib Erdogan pun tiap tahun kalung bunga disitu yop. Eh, takkan kapior Erdogan tu kot?

Siapa sebenarnya badutingusan tersebut wahai firaun besar yang semakin celaka???. Inilah orang yang semakin celaka dan ditambah sikit dengan kesialannya, maka jadilah beliau sesat lagi menyesatkan. Lu tahu siapa Atatturk yang bumi tidak terima jasadnya dan lu pun sudah baca bagaimana Allah s.w.t. menyeksanya pada saat ajalnya, semua umat Islam mengetahui siapa Mustafa Kamel Artatturk. Hukum meletak kalungan bunga atau bertafakur ditugu-tugu adalah jelas kerana fatwanya telah dikeluarkan oleh ulama dengan kesepakatan baik di Malaysia mahu pun dunia yakni 'HARAM'. Walau siapa pun pemimpin tersebut tanpa mengira ianya Tayyip Erdogan ke, Najib Rosmah ker, atau lu yang sudah menjadi pencacai Umno, hukum tetap hukum. Jika diorang masuk lubang taik, lu pun masuk lubang taik juga pasal diorangkan pemimpin negara

Kesimpulannya

Daripada percakapannya, perbuatannya dan tulisannya, maka si firaun besar yang ini tidak boleh diambil sebagai rujukan gua kerana beliau sudah menunjukkan bagaimana beliau seorang yang sesat lagi menyesatkan kerana mengejar dunia yang bersifat sementara. Inilah manusia yang diketogerikan sebagai, 'Dia bodoh, tetapi dia tidak tahu yang dia ni bodoh, maka jauhilah dia'. Jika lu nak berhujah dengan manusia seperti ini, lu jangan berhujah dengan hukum Syariah yang mana hakimnya adalah Al-Quran tetapi lu hanya cukup berhujah dengan hukam Akal yanag mana hakimnya ialah Akal lu sendiri. kopiah yang ada dikepala si firaun besar yang celaka itu hanya sebagai lambang kemunafikannya. (Sumber Gerakan Anti Najib/Rosmah)
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular