Translate

Sabtu, 30 April 2011

Antara Klip Video Dengan 4 Saksi, Islam Tetap Adil.


"Sesungguhnya orang-orang yang suka menyiarkan kejahatan pada orang-orang yang beriman, untuk mereka itu seksa yang pedih di dunia dan akhirat. allah mengetahui dan kamu tiada mengetahuinya"
Surah An-Nur ayat 19.

Orang yang membuat tuduhan yang jahat seperti zina pada orang-orang Islam, maka mereka akan mendapat seksaan di dunia dengan didera 80 puluh sebatan dan diakhirat pula mereka akan dihubangkan ke Neraka Jahanam. Oleh itu jangan sesekali kita  mempermain-mainkan dengan mengeluarkan tuduhan kepada seseorang. Orang yang menuduh itu wajib ia mengadakan empat orang saksi lelaki dan keempat-empatnya  melihat dengan mata kepalanya sendiri. Bukan hanya dengan khabar angin mahu pun klip video yang boleh diada-adakan dengan teknologi yang makin canggih.

Apakah trio tiga lahanat tidak sedar bahawa hukum Allah s.w.t. tidak pernah ketinggalan zaman seperti mana seorang bekas pemimpin Umno dan juga bekas Perdana Menteri mengeluarkan kenyataan bahawa hukum Allah s.w.t. itu lapok. begitu juga dengan bekas Ketua Polis Negara, Hanif Omar yang mengatakan bahawa tiada ayat didalam Al-Quran mengharamkan judi. Jika Umno dan pencacai-pencacai celaka lagi fasik ingin kebenaran, kembalikan kepada Al-Quran dan Al-Hadith. Kenapa takut sangat berhukum dengan hukum yang telah diturunkan oleh Allah s.w.t.

Bila sebut bab ni, Umno celaka pasti akan kata yang rakyat Malaysia patut diberi penerangan dahulu kerana ramai orang tidak memahaminya.  Gua nak tanya kepada Umno celaka dan pencacai-pencacai sial mereka, adakah sesuatu undang-undang jalanraya (sebagai contoh) yang akan digubal di parlimen, apakah rakyat Malaysia benar-benar diberi penerangan?. Biar pun tanpa penerangan dari Umno celaka, rakyat Malaysia tetap menerimanya tanpa banyak soal, begitu juga dengan hukum Allah s.w.t. jika dilaksanakan.

Lu boleh terima hukum solat atau puasa dan bagaimana hukumnya jika sengaja ditinggalkan seperti bertaubat, membayar fidyah dan sebagainya. Kerana itulah Mahafiraun semasa menjadi PM, beliau dengan moto penerapan nilai-nilai Islamnya berkata bahawa rejimnya akan mengambil ayat-ayat yang elok-elok sahaja. Ini bermakna pada pandangan rejimnya ada ayat-ayat Al-Quran yang tidak elok kerana jika diambil juga pasti akan terkena pada dahinya sendiri.

Sebab itulah Umno celaka menyebarkan berita-berita fitnah tentang hukum Allah s.w.t. Mereka menakut-nakutkan orang Islam dan bukan Islam bahawa hukum Islam ini zalim, suka potong tangan, suka pancung,  jalan raya akan tidak dapat dibina kerana batu dah habis buat rejam orang dan sebagainya. Kerana itulah bila sebut hukum 'Hudud' semua orang gerun, tetapi orang tidak gerun bila disebut hukum 'Syariah'. Inilah kejahatan-kejahatan yang ada pada Umno celaka dulu, kini dan selama-lamanya.

Bik Ma tidak akan dapat bergaya seperti sekarang jika hukum Hudud dilaksanakan. Bik Ma dan para pemimpin Umno celaka pasti akan berfikir beratus kali untuk rompak khazanah negara, anak-anak mereka mungkin akan menunjukkan sifat seperti seorang muslim. Blogger celaka kaki minum, blogger fasik penyebar fitnah dan blogger-blogger nyamuk yang baru nak jadi celaka pasti akan baik jika tidak pun, akan jadi warak andainya hukum Islam dilaksanakan. Gua pun pasti akan jadi pencacai Najib dan Bik Ma yang total.

Lu rasa mereka ada berani atau tidak untuk melaksanakan hukum hudud kerana bagi gua mereka pasti akan berdiri dibelakang Karpal Singh jika isu ini dibangkitkan. Buat Karpal Singh dan DAP, lu jangan sesekali masuk campur dalam urusan orang Islam berkaitan dengan berhukum kerana ia langsung tidak melibatkan kaum bukan Islam. Jika lu hendak gunakan hukum penjajah atau hukum ikut lu punya ugama, itu lu punya suka ler bhai. Jadi apa masaalah lu untuk mencampuri urusan orang Islam jika tidak kerana tipu helah Umno celaka yang pasti akan ketakutan jika hukum hudud dilaksanakan di negara ini.

"Jangan engkau ikut orang yang banyak bersumpah lagi hina"
Surah Al-Qalam ayat 10

Inilah sikap yang ada pada Umno celaka dan pencacai-pencacai sial mereka kerana sumpah adalah makanan harian mereka walau pun mengucap dua kalimah syahadah dan baca bismillah yang dilakukan oleh Eskay tidak betul. Bahkan sumpah lahanat pun boleh dipas-paskan kepada orang lain sebagaimana Rahim mewakilkan kepada Eskay. Yang seronoknya ialah Rahim dan Shuib kerana tok wakilnya akan menerima segala lahanat itu disebabkan kebebalan Eskay menyebut aku bukannya kita, itu pun jika wakil-wakil nih boleh diterima oleh Islam.

Walau apa pun Eskay tidak sesekali akan dapat menyaingi raja sesumpah (Ezam) dan ratu sesumpah (Ummi) kerana mahkota itu akan kekal buat selama-lamanya sebagaimana raja katak yang dimiliki oleh Brahim Ali. Inilah product keluaran rejim Mahafiraun yang bertuhankan Kamel Artatturk sebagai rujukan. Umno celaka patut berbangga dengan ideologi yang mereka anuti kerana berjaya menjahanamkan minda umat Islam Malaysia. (Sumber)

1 ulasan:

Mustaqim berkata...

YALAH SAMPAI KIAMAT NAK TUNGGU ORG BERZINA ADA 4 SAKSI. BUKAN KITA NAK SAKSI DAH CUKUP DGN VIDEO ZAMAN MODEN INI DAH LEBIH PADA 4 SAKSI DAH. MILLION KOT.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular