Translate

Sabtu, 4 Mei 2013

Mulai Jam 12 Malam ini, Semua Kempen Dihentikan Tetapi RTM Dan TV3 Akan Terus Berkempen.


Kebiasannya setiap kali pilihan raya akan ada satu hari dipanggil tenang atau menenang yang mana penyokong parti politik berada dalam keadaan tenang iaitu sehari sebelum proses pengundian di buka pada tepat jam 8 a.m.

Dan pada malam itu juga akan sampai sehelai kain batik dan sekeping sampul surat yang berisi beberapa keping wang berwarna merah berserta sekeping nota yang tertulis undilah lambang kati yang berwarna biru. Itu cerita zaman bapak kita dan gua sempat mengalami peristiwa tersebut. 

Bapak gua adalah satu-satunya peniaga muslim yang dimonopoli oleh bangsa Cina di daerah XxxXxxXxx dan beliau akan sentiasa memangkah kati. Ini bukan bermakna beliau menyokong BN, tetapi atas dasar yang tidak boleh gua katakan maka terpaksalah beliau memangkah kati. Begitu juga ibu gua yang sama memangkah kati tetapi sebelum ajal menjemput beliau, kami adik beradik berjaya mengubah minda beliau dan alhamdulillah beliau telah berubah sejak itu. 

Beliau selalu pergi ke surau PAS yang meletakkan skrin besar yang bersiaran langsung khutbah TGHH pada setiap pagi Jumaat. Semoga Allah S.W.T mengampuni segala dosa-dosa beliau dan letakkannya di kalangan hamba yang diberi Rahmat Nya di akhiratnya. Cuma sedikit terkilan kerana hajat beliau untuk menunaikan haji bersama-sama kakak gua tidak kesampaian, ajal menjemput ibu gua pada tahun yang sama yang sepatutnya beliau mengerjakan Haji.

Mengikut maklumat daripada syaitan yang dikenali yang dipinjamkan kepada gua oleh Mahathir, Najib ketika ini kelam kabut apabila data terbaru yang beliau perolehi dari bilik propaganda telah menunjukkan BN benar-benar akan tewas kerana BN hanya boleh mempertahankan kurang daripada 100 kerusi yang BN tandingi. Gua tidak boleh memberi kepada lu all akan kawasan-kawasan yang BN akan kalah kerana perkara ini cukup sulit, takut lu terlalu yakin sehingga mengabaikan tugas-tugas lu all. 

Najib dan BN tahu kerusi akan mereka akan tewas tetapi ianya terpaksa disembunyikan oleh Najib dan pakar-pakar strategi beliau. Beliau takut jika rakyat tahu maka kerusi akan pasti menang akan berlaku U-Turn. Adakah penyokong Umno akan terus memberi sokongan kepada BN jika mereka tahu yang mereka akan menjadi pembangkang buat kali pertama sejak 55 tahun pemerintahannya. Maka dengan ini perkataan yang terbaik buat Umno/BN ialah....... Ini Kali lah./Musafirlalu

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular