Translate

Senarai Blog Saya

Ahad, 15 Disember 2013

Bila Otak Berpenyakit Maka Inilah Jadinya.

Saya tertarik dengan komen-komen pembaca artikel yang bertajuk "Dunia Sudah Terbalik, Mat Sabu Pula Diminta Kemuka Bukti" dimana tahap cerdiknya orang yang mengaku bijak agama. Selepas membaca tajuk diatas, anda sendirilah menilainya dari sudut agama dan undang-undang.



  • Tuan Shah,

    Inilah jadinya bila puak puak bangang lagi bengong mentadbir negara. Hukum dan undang undang apa yang mereka pakai?. Undang undang rimba agaknya atau undang undang yang lebih advance dari undang undang dan sistem komunis?

    Lebih bangang dan super bengong ialah kerana kononnya ada bukti Gred A tapi didedahkan pula bukti gred B. Kalau dah bukti gred A itu lebih kukuh dan mampu menutup mulut Mat Sabu, jadah apa mereka simpan dan pendamkan bukti itu?. Bukankah bukti gred A itu akan lebih afdal untuk mereka menangkap dan mendakwa Mat Sabu.

    Pada saya baik Zahid, orang kuat KDN mau pun siapa yang mencanang isu ini, mereka bukan sekadar otak gred B tapi otak gred paling koman kerana gagal bertindak rasional. Malah orang orang begini termasuk Zahid Hamidi tak ubah macam orang gila atau begok atau edan.

    Saya pernah bertanya sendiri Mat Sabu di sebuah masjid sewaktu kami sama sama berjemaah berimamkan seorang imam lantikan Jabatan Agama Islam Negeri. Beliau menarik tangan saya dan menjelaskan memang beliau sakit hati dengan dakwaan sedemikian yang tak sudah sudah. Kata Mat Sabu..perkara ini bukan baru. Kalau lah Mat Sabu ni benar benar berfahaman shiah dan KDN mempunyai bukti yang cukup dan jelas sejak lama dulu, kenapa tidak di dakwa Mat Sabu ke muka pengadilan?. Tidak ini suatu yang pelik dan anih?.

    Abdullah Hassan di Pendang, Kedah merupakan ketua shiah Kedah. Beliau mengaku menganut fahaman shiah. Soalnya kenapa tidak ada tindakan terhadap beliau serta pengikutnya malah sebaliknya beliau pula lebih be4rani menyaman pihak dan individu yang membuat tuduhan terhadapnya?. Apakah Zahid, KDN, JAKIM mau pun JAIK terlepas pandang perkara ini atau mata orang orang seperti Zahid dan sekutunya buta belaka dan tidak bertindak.
    Pada saya Abdullah Hassan serta pengikutnya bebas mengamalkan ajaran berkenaan tanpa gangguan disebabkan mereka tidak mengambil tahu hal politik dan tidak menjadi penentang tegar UMNO BN seperti Mat Sabu. Dan lagi pada hemat saya, orang orang seperti Mat Sabu dan Anwar ini sedang menjadi buruan sebenarnya disebabkan dua tokoh ini berkemampuan besar menyebabkaqn UMNO BN tersungkur. Malah realitinyaq kdua dua tokoh ini menjadi faktur penyatu rakyat Malaysia yang berbilang kaum di Malaysia. 

    Ini sebenarnya yang menggerunkan UMNO BN lebih lebih lagi tanda aras sekarang ini menunjukkan UMNO BN berkemungkinan besar akan tersungkur daqlam GE14 nanti. Maka peranan dua tokoh ini harus dihentikan serta merta dan alasan serta bukti harus dikumpul malah kalau perlu direka bagi menghalalkan pemerintah menangkap dan memenjarakan baik Mat Sabu mahu pun Anwar Ibrahim.
    Selagi undang undang celaka dan sistem kehakiman yang caca marba ini tidak diakhiri, bukan sekadsr Mat Sabu atau Anwar Ibrahim, malah banyak pimpinan pembangkan yang lain akan turut diheret sama. Lihatlah saja nanti.

    Bika kerajaan thaghut dibiarkan terus berkuasa, yang putih pun akan mereka cuba ubah agar menjadi hitam. Maka rakyat Malaysia harus berwaspada dan perlu lakukan sesuatu sebelum terlambat. Apa cara sekali pun....kerajaan thaghut hari ini perlu ditumbangkan.



  • Dari Zahid Hamidi yang memulakan isu syiah lalu diserahkan kepada Jamil Khir tunjuk kuasa siasat dan tangkap Mat Sabu tapi Jamil tidak ada bukti terpaksa serahkan semula isu kepada KDN supaya sediakan bukti.

    Maka Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi yang makan gaji dengan bangganya mengatakan bahawa Mohamad cenderung dan terlibat dengan fahaman syiah di Malaysia berdasarkan 10 maklumat diterima oleh kementeriannya.

    Maklumat kabur itu adalah hasil dari temuramah antara pegawai KDN Zamihan Mat Zin bersama Ahli Majlis Fatwa Kedah, Profesor Madya Dr Abdul Aziz Hanafi.

    Untuk menunjuk kan mereka lebih bijak memperbodohkan orang lain, Ustaz Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari pula berkata Mat Sabu perlu berhujah secara ilmiah bagi menafikan 10 bukti yang dikeluarkan KDN kelmarin yang mengaitkannya dengan fahaman syiah.

    "...Kalau kata bukti-bukti ini tidak cukup kuat, sila jawab secara ilmiah untuk menafikan 10 bukti berkenaan. Tidak kiralah sama ada secara bersemuka dengan KDN, jawab dalam YouTube atau dalam surat khabar...,"

    Dan Tan Sri Khalid Abu Bakar, Ketua Polis Negara yang nak tunjuk lagak hero tapi bodoh, pula berkata beliau akan berbincang dengan ketua pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) berhubung cadangan penubuhan pasukan 'polis syariah' bagi membanteras ajaran sesat dan fahaman syiah. Jenayah sedia ada tidak mampu nak benteras sibuk dengan tugas baru.

    Oleh kerana nak menutup kegagalan dan kebodohan mereka merancang konspirasi menjatuhkan kerjaya Mat Sabu, maka Jamil Khir Baharom berkata beliau menyerahkan kepada Jabatan Agama Islam negeri untuk menahan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu yang dikaitkan dengan fahaman Syiah susulan pendedahan bukti oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) kelmarin.

    Dan paling melucukan melihat kelaku mereka.... ada ratus ribu penganut fahaman syiah dalam Malaysia tidak diusik malah dibenarkan buat laporan polis jika kumpulan mereka diganggu..... cuma Mat Sabu seorang saja dilarang mengamalkan fahaman syiah;.....kenapa ?

    Jika ahli PAS tidak dapat memahami betapa perlunya Mat Sabu diberi sokongan padu dalam menentang kezaliman UMNO Baru dan BN .... anda memang kumpulan lebai malang !
  • Catat Ulasan
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Catatan Popular