Translate

Senarai Blog Saya

Isnin, 17 Ogos 2009

Pertempuran Dua Parti Di Permatang Pasir.

Selesai sahaja sesi bantahan, SPR telah mengistiharkan hanya dua calon sahaja yang bertanding iaitu calon PAS yang diwakili oleh Pesuruhjaya PAS P. Pinang dengan wakil BN. Seperti kebiasaan calon kitar semula tidak mengemukakan kertas percalonan dengan alasan tersesat. Tersesat atau pun telah diberi kata dua oleh pertubuhan Pekida, sebuah badan yang dikatakan NGO. Tetapi langsung tiada watak sebagai NGO, yang ada hanyalah sebagai pencacai Umno....... Engkau Ramzu..... kali ini jangan nak memadai-mandai hantar borang percalonan. Kalau engkau masuk bertanding juga maka jangan harap aku akan bagi kat kamu projek. Dan keahlian kamu dalam Pekida akan diguguran. Engkau tahu tak...... Manek Urai hampri-hampir Umno nak rampas. Kali ni..... engkau pergi main jauh-jauh. Jangan nak kacau daun. Engkau bagi lah apa-apa alasan kat wartawan...... bagitau kat mereka..... tayar pancit ke..... minyak kereta kering kontang ke....... sesak ke. Walau pun engkau dah dua tiga kali dah gi ronda kat tempat penamaan calon. Ok..... juga dengan alasan kamu tersesat....... nampat real sikit....... nanti aku bagi sikit projek buat jamban dua tiga biji. Engkau dah lah memalukan Pekida pasal pakai banner kitar semula masa PRK yang lepas......... hiiiiis..... apa la kamu ni........ pakai banner kitar semula. Lain kali kalau tak cukup duit........ jangan masuk bertanding....... buat ngabis boras ajer. Kerana itulah si tembang dok main isu penderhakaan terhadap DSAI dua tiga hari sebelum penamaan calon. Kerana itu sahaja isu yang mereka ada pun. Kalau bawak isu tersebut masa berkempen, memang sah orang akan kata Umno tiada isu........... so...... jalam terbaik...... sebar sebelum PRK......... tak adalah orang nak ngata sangat. Buat si tembang pula............ bila hang nak jawab cerita yang disebar oleh majalah luar negera yang terkenal itu, tentang isu tanah yang melibatkan satu syarikat Singapura tersebut............ kalu salah, saman ajer....... mesti dapat ratus juta USD......... pasal majalah tersebut cukup terkenal diseluruh dunia.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular