Translate

Senarai Blog Saya

Sabtu, 29 Ogos 2009

Wahai Anak Ku Ajib.... Dengarlah Nasihat Ayahanda.

Wahai anakandaku Ajib .......... Sudahkah anakanda membantu rakyat anakanda yang miskin-miskin, hidup ibarat 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang', di bulan Ramadhan ini. Sedangkan anakanda sendiri berbuka puasa dengan penuh hidangan mewah di atas meja walau sebesar mana meja tersebut. Bagaikan keesokan harinya anakanda tidak dapat lagi diberi nikmat untuk makan. Anakandaku Ajib.......... Sudahkah anakanda mengagih-agihkan bantuan kewangan untuk fakir miskin, orang-orang tua dan anak yatim piatu untuk keperluan mereka di bulan yang diberkati ini? Atau pun peruntukan tersebut telah tersilap masuk ke dalam poket anakanda sendiri dalam keadaan sedar. Dengar lah pesanan ayahanda ini............ betulkah peruntukkan saham sebanyak 100 juta unit yang anakanda janjikan untuk kepada fakir miskin akan sampai kepada yang layak. Atau pun hanya untuk anak si Fakir, anak si Miskin atau pun anak si Yatim. Atau pun anakanda hanya cuba mengaburi mata ayahanda yang masih belum kabur. Mungkin anakanda betul-betul akan mengagihkannya, tetapi anakanda memberinya secara berpilih. Yang ayahanda sangat-sangat pasti kerana ayahanda makan garam terlebih dahulu daripada anakanda. Saham 100 juta unit itu akan sampai seperti apa yang anakanda umumkan itu, tetapi yang pastinya hanya 10 juta unit sahaja yang diberikan dan 90 juta unit lagi pasti akan lesap tanpa dikesan. Ayahanda memang sudah masak dengan perangai anakanda, kerana ayahanda yang membela anakanda dari sebesar tapak tangan sehinggalah anakanda besar dan semakin membesar sehinggakan lebih besar dan lebih tinggi daripada patung Dewa Muruga di Batu Caves. Memang ayahanda mengakui yang anakanda adalah pakar dalam menghilangkan sesuatu tanpa siapa pun dapat mengesannya. Kerana anakanda lebih bijak daripada PDRM, FBI, CIA, KGB mahu pun Mossad. Anakanda lebih pandai daripada ahli silap mata yang terkenal kerana dapat menghilangkan Patung Liberity.......... apa nama dia........... David Kopi.......... David Copper............ David Copper-pil............ apa-apa lah. Memang anakanda bijak dan pandai, kerana itulah anakanda menjadi Perdana Menteri. Anakanda yang amat ayahanda sayangi............ bagaimana keadaan menANTU ayahanda............ sihatkah dia............. kalau sihat............ Alhamdulillah........... tanda kesyukuran ayahanda kepada Allah s.w.t............. yang memberi kesihatan kepada menANTU ............. ayahanda............. Ada juga sekali dua ayahanda melihat gambar Big Mama dalam akhbar.............. semakin comel lotel ............ semakin tembam, ayahanda lihat. Anakanda............. datang dekat sikit............ nanti orang dengar pulak.............. ayahanda nak tanya sikit............ dekat lah sikit.......... Big Mama ayahanda masih lagi pakai anu........... tak kan anakanda tak faham maksud ayahanda............... pakai anu............. ala hai tak faham-faham ............. anuuuuuuuu .............. anu tulah............... hai payah betul lah.......... kalau ayahanda tanya kuat-kuat..........nanti orang dengar pulak............... anu bot............ Botox........ apa............ pakai lagi................ anakanda tak nasihat ke............. kan benda tu haram.......... kamu ni.......... sejak dari dulu lagi............ takut sangat dengan Big Mama............... tegaskan sikit............. jangan duk bawah telunjuknya aje............. buat malu ayahanda jer............. payah-payah sangat anakanda pasang seorang lagi............... ugut sikit dengan menANTU ayahanda tu.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular