Translate

Isnin, 7 September 2009

Islam Tidak Akan Dapat Di Daulatkan Selagi Wujubnya Umno.............

Memang Kasar sedikit tajuknya, tetapi itulah realitinya yang tidak dapat kita ketepikan. Kerana Umnolah...... Islam adakala dipandang hina oleh sesetengah penganut agama lain. Apabila SS TS Mufti Perak mengatakan berpuluh-puluh ribu orang Melayu telah murtad............. Umno mula melenting............ tetapi itulah kenyataan yang harus kita terima.

Kerana Umnolah........... ramai orang Melayu hanyut............. Kerana Umnolah................. orang Melayu sendiri tidak memahami apa itu Islam.............. Kerana Umno bukan tempat yang betul untuk menjadi tempat rujukkan............ Jika orang Melayu sendiri tidak memahaminya.................. apatah lagi penganut agama lain.

Kerana Umno.............. Islam sekadar diterapkan............. seperti mana rumah orang-orang Melayu mengantung tulisan-tulisan khat ayat Al-Quran didinding rumah................... tetapi amalan hampas............ tidak lulus langsung................. saya tidak berhak menilai amalan seseorang................. kerana ia adalah antara.............. Allah s.w.t. dengan hambanya.

Tetapi Allah s.w.t. melalui Rasulnya.............. yakni Nabi Muhammad s.a.w............ Allah s.w.t. telah memberi garis panduan tentang sesuatu perkara............. Kita tidak boleh menilai tentang hatinya.............. tetapi kita boleh menilai akan apa yang mereka lakukan................. Maka dimanakah hujah Umno yang mengatakan merekalah.............. yang memertabatkan Islam.............. Lihatlah tentang berpakaian anak isteri mereka............ cara pergaulan mereka............ percakapan mereka.................. dan juga perbuatan mereka yang adakala lebih mengagongkan budaya barat.

Sebagai contoh............. bagaimana sikap biadap mereka............. dalam isu mengarakkan kepala lembu............ dan juga semasa diminta berbincang tentang pemindahan kuil Hindu.............. Apakah itu sikap orang yang mengaku Islam................. adalah amat dan amat memalukan seluruh umat Islam............. kerana segelintir orang Melayu yang mengaku sebagai Islam.

Inilah sebenarnya anak-anak didik Umno dengan sikap Islamic nya itu............... tiada sikap menghormati yang tua................. kerana mereka merasakan ada pihak yang akan membela segala perbuatan mereka yang memalukan itu. Hinggakan bangsa lain pun keliru.............. apakah ini sikap seorang yang mengaku Islam. Kerana itulah Umno bukan tempat sesuai untuk menjadi contoh sebagai seorang Islam.

Umno meletakkan Islam ditapak kaki mereka sahaja............ Islam mengharamkan arak.............. Umno kata kalau ada lesen maka halallah ia.............. Islam mengharamkan judi................. Umno mengalakkannya.......... dengan memberi lesen kepada kroni-kroni mereka............. Islam menghukumkan sebat kepada yang meminum minuman keras............ Umno kata kerajaan tiada kepakaran untuk menyebat secara Islam............ melainkan dengan cara penyebatan mereka sehingga terkopak kulit punggung.

Dan yang terbaru.............. pegawai penjara terpaksa kepejabat Menteri Dalam Negeri untuk menunjukkan demontrasi cara menyebat................... ianya dilakukan didalam pejabatnya................. Amat melucukan apabila ditunjukkan kepada Hishamuddin............ lalu beliau meluluskannya.............. tidakkah tindakkannya itu memalukan.............. sepatutnya mesti ada yang arif tentang cara penyebatannya............... jemputlah sekurang-kurangnya SS TS Mufti Perak.

Apakah Hishamuddin benar-benar arif tentang cara menyebat mengikut cara yang benar-benar digariskan dalam Islam. Sekiranya tidak tahu............... tidak salah meminta pandangan daripada ulama-ulama............. jangan kerana hendak menunjukkan yang beliau betul-betul berkuasa maka pandangan ulama diketepikan............... tetapi mengikut nasihat daripada 'Ulam Mamak'.

1 ulasan:

Pookey Mark berkata...

Mentang-mentang la Pok Nik Aziz menjanjikan syurga untuk penyokong-penyokong dan ahli PAS, habih UMNO kena hentam yer....

Elok lah tuh...langkah le mayat karpal singh dulu kalau PAS nak buat sangat...

Sekurang-kurangnya UMNO terus menerus mencuba mempertahankannya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular